Oke misschien loop ik enorm op de zaken vooruit maar een slimme meid is goed voorbereid hahaha. We hebben al best wel veel baby kleertjes voor straks, ik ben 12 september uitgerekend. Ik heb alles al netjes opgevouwen in de kastjes maar het moet natuurlijk allemaal nog uitgewassen worden. Wanneer doe je dat? Hoe ver van tevoren kan dat? Vanaf begin van m'n zwangerschap is me al meermaals verteld geen wasverzachter te gebruiken maar wat voor wasmiddel gebruiken jullie voor de baby kleertjes? Ik wil wel graag zo biologisch mogelijk, maar het moet natuurlijk wel schoon worden, ik zat zelf te denken aan neutral... Wat zijn de ervaringen daarmee? Of met andere wasmiddelen? (Voor onszelf gebruik ik al heel lang een b-merk van de boni, en dat bevalt prima, maar voor de kleine wil ik wel iets echt milds gebruiken...)
Ik zou dit wat later doen. In je verlof ofzo. Ten eerste is het dan nog lekker fris als je de kleertjes gaat gebruiken, en je hebt ook nog wat te doen in je verlof. Fijn om dan iets om handen te hebben. Ik heb zelf neutral gebruikt, maar eerlijk gezegd ruikt dat niet al te lekker.
Oh en ik bedacht me later dat wassen met je eigen wasmiddel best kan. Je gaat als het kleintje geboren is niet alles apart wassen, maar dan gaat het gewoon met jullie eigen was mee denk ik. Of ga je jullie eigen was ook met het milde wasmiddel wassen?
Ik heb de afgelopen paar weken alles gewassen, dus vanaf 30 weken of zo. Met ons eigen normale waspoeder van AH en een scheutje azijn als wasverzachter. Als het eenmaal schoon in de kast ligt, wordt het echt niet meer "onfris". Bij je eigen kleren is dat toch ook niet zo na wat maandjes iets niet te hebben gedragen? Ik zou lekker gaan wassen wanneer je daar zin in hebt, maar zelf vond ik 30 weken vroeg zat. Veel plezier!
Ik ben vanaf 28a 29 wk begonnen en blij toe, want toen mijn verlof begon , kon ik al twee wk niks meer en was ik aan de bank gekluisterd.. Ik heb 1x alles met neutral gewassen en erna met ons eigen wasmiddel en wasverzachter ( dit deed de kraamzorg al) Je kan altijd zo'n frisbolletje of zakje in de kast of commode leggen voor de lekkere geur
O ja, en wachten tot je verlof zou ik persoonlijk niet doen. Ik ken zoveel meiden die een paar dagen of een week na het begin van hun verlof al zijn bevallen. Dan wil je die kleertjes gewoon alvast in de kast hebben liggen, ook al kan hij/zij die nog niet aan. Het geeft rust.
Ik ben beide keren rond de 30 weken langzaamaan begonnen met wassen. Heb gewoon het wasmiddel gebruikt wat ik voor onze kleren ook gebruik, en inderdaad zonder wasverzachter. O ja en in de kast had ik geurzakjes gelegd (nu nog steeds trouwens, ruikt zo lekker )
Ships.. heel verhaal getypt, en toen de verkeerde knop gedrukt lol oke overnieuw.... Iedereen in ieder geval bedankt voor alle reacties! ik wilde er eigenlijk al een beetje mee gaan beginnen, omdat ik nu min of meer thuis zit (werk een paar uurtjes per week). in augustus heeft mn vriend ook 3 weken vakantie dus dan is hij thuis en verveel ik me ook niet zo maar nu heb ik dat wel heel erg. de muren komen soms op me af... daarbij wil ik het heel erg graag zelf doen, ook als soort van mentale voorbereiding op de komst van ons knulletje, en ik weet van bv een vriendin dat zij dat dus niet meer kon, omdat ze opgenomen moest worden ivm zwangerschapsvergiftiging. Zij baalde heel erg dat haar schoonmoeder het moest doen omdat ze het zelf niet meer kon. Dat zou ik ook echt heel erg jammer vinden, en dan denk ik, ik heb nu tijd zat! Ook weet ik natuurlijk niet of ik me zo blijf voelen als nu. ik ben nu nog topfit en heb werkelijk nergens last van, maar wie zegt dat dat over een maand nog zo is? Die geurzakjes in de kast is wel echt een goed idee! Waar haal je zoiets, markramer/blokker ofzo? Wat betreft het apart wassen.. ik weet eigenlijk niet. wat is handig? wat doen jullie? als het beter is om alles van het kindje straks de eerste tijd ook apart te wassen of in ieder geval met heel mild wasmiddel, dan doe ik dat. maakt me echt niks uit. en desnoods ga ik onze eigen was er dan ook mee doen, als dat makkelijker is. maar babyhuidjes zijn zo teer, ik zou het heel sneu vinden als hij last krijgt van zijn kleertjes omdat ik niet een zacht wasmiddel ben gaan gebruiken... want daarom moet je ook geen wasverzachter gebruiken toch? tenminste, dat vertelden ze mij..?
Ik ben vanaf 30w gaan wassen. Met ons eigen wasmiddel (ariel groen en robijn color) én met wasverzachter.
Ik ook rond 30 weken. Ik heb Robijn puur en zacht gebruikt. Ruikt heerlijk en PH neutraal. Zelf gebruik ik altijd robijn color dus dat wordt de tweede keer als hij het heeft aan gehad.
Ik ben rond de 30 weken niet begonnen met wassen. Ik heb alles apart gewassen maar wel met ons gewone waspoeder en azijn ipv wasverzachter. Ik doe dit voor ons al heel lang zo. Het apart wassen kwam zo uit maar als de baby geboren is gaat het gewoon met de rest mee. Ik heb verschillende stukken babyzeep in de kast en commode liggen.
Misschien een hele stomme vraag maar zie het nu al 2 keer voorbijkomen, azijn als wasverwachter?? Stinkt dat niet? wat voor azijn gebruik je dan? Ik heb er nog nooit van gehoord..
Yep, een ouderwetse wasverzachter eigenlijk en veel goedkoper. Je ruikt er niets van, want de was wordt gespoeld. Ook wordt je wasmachine gelijk een beetje ontkalkt. Let wel op dat je gewone natuurazijn gebruikt en geen schoonmaakazijn, want die is te zuur.
Wasverzachter kan irritatie geven op het tere babyhuidje volgens mij. Ik was de kleertjes van mijn zoontje, dochtertje en ons zelf altijd apart. Bij onszelf en zoontje gebruik ik wel wasverzachter, bij dochtertje nog niet. Geurzakjes kun je gewoon kopen in de supermarkt. Ik heb ze van zwitsal.
Hier ligt net alles in de commode. De vorige keer mocht ik na de 30 weken niet veel meer ivm toenemende harde buiken en dochter die niet groeide. Dus ik wilde het nu op tijd klaar hebben voor het geval dat. De fikse harde buiken zijn alweer begonnen, dus ik ben blij dat het gedaan is.
Oh hier gewassen met ons normale wasmiddel en natuurazijn als wasverzachter. Zoals we ook onze kleding wassen. De kleertjes liggen in de commode met een paar geurzakjes van Robijn. Geen Zwitsal, dat vind ik geen lekkere geur.
Oja ik gebruik ook azijn als wasverzachter. Mijn huid is erg gevoelig en kan niet tegen wasverzachter. Azijn is veel goedkoper en ook beter voor milieu en wasmachine.
Na 30 weken. Ik gebruikte Neutral, zit geen geur aan natuurlijk maar haalt wel de chemische geur uit nieuwe kleertjes. Nu was ik trouwens de babykleertjes door onze eigen was met gewoon wasmiddel en wasverzachter. Zolang er geen irritatie ontstaat kan dat hoor! Want voordat je een wasmachine vol babykleertjes hebt...
Pas met 36 weken, vond ik vroeg genoeg. Had dan wel een hele makkelijke zwangerschap. Heb de baby was toen wel apart gedaan, zonder wasverzachter maar met ons eigen wasmiddel. Ben verder al direct na de kraamweek alles bij elkaar gaan wassen, wel op kleur natuurlijk (bont-wit-zwart) en was nu nog steeds zonder wasverzachter. Enige wat ik met de kleertjes van sara doe is dat ik deze niet in de droger doe. Rompertjes en hydrofielen wel. Onze eigen kleding gaat toch sneller in de droger. In de kast heb ik een geurbuiltje van zwitsal.