Ik hoop dat ik dit onderwerp hier goed plaatst...Ik wil niemand voor het hoofd stoten maar weet niet zo goed in welke categorie deze vraag hoort. Anders moet dit bericht maar verwijderd of verplaatst worden Het volgende wij hebben sinds 4 jaar een chihuahua eigenlijk ook ons kindje. Voorheen was het in mijn kont uit mijn kont ze lag het liefst bij mij op schoot en ze luisterde ook het beste naar mij. Ik was een beetje bang dat ze de baby niet zou accepteren maar het tegenovergestelde blijkt ze heeft hem gelijk geaccepteerd. Maar nu negeert ze mij dus, ze wil niet op schoot wil niks lekkers aannemen ze wil alleen maar bij mijn man zitten. Nu is het zo dat mijn man vandaag weer voor het eerst naar zijn werk is en dat merk ik gelijk aan onze hond. Ze ligt alleen maar op de bank en gunt mij geen blik waardig. Ik probeer mijn best te doen en er bij te betrekken maar dit haalt niks uit. Op dit moment slaapt de baby en heb ik even mijn handen vrij maar ze wilt niet bij mij komen liggen. Ik weet dat dit een hele verandering is voor haar en dat ze erg moet wennen maar ik word er behoorlijk verdrietig van. Ik weet niet wat ik moet doen. Iemand dit meegemaakt? Of tips/advies?
Wie geeft jullie hond te eten? Bij ons is het vaak zo dat diegene die hem eten geeft is meer in trek dan diegene die hem dus niet eten geeft.
Ik zou het gewoon even de tijd geven. Sommige honden zijn gewoon 'gevoelig' aangelegd en hebben tijd nodig. En kan ook zijn dat het niet meer wordt dan dit en dan is dat gewoon iets wat je moet accepteren. Zou nu niets forceren en niet alles uit de kast trekken om haar maar bij je te krijgen. Laat haar wennen aan de situatie en zorg dat jij degene bent waar ze eten en koekjes van krijgt.
Ze heeft altijd meer een baby-relatie met jou gehad, dan een mens-relatie. Niet zoals het hoort. Nu heb jij dat verbroken, maar jij probeert haar nu telkens aandacht te geven. Dat is ook niet zoals het hoort. Negeer haar maar een paar dagen. Zul je verbetering zien.
Hier luistert onze hond niet of nauwelijks meer naar mij, gelukkig mag ik hem nog wel aaien en knuffelen. Nu op aanraden van de DA de hond voorlopig niet op schoot, ze heeft een autoriteits probleem, en denkt dat ze nr. 2 is in het gezin (dus tussen mijn man en mij instaat). Liefs,
Vandaar ook mijn advies om de hond te negeren. De hond heeft altijd een te hoge rang gehad binnen het gezin. De baasjes maakten het haar/hem naar de zin ipv andersom.
Ik herken het wel hoor. Hier merkte ik het tijdens de zwangerschap al een beetje wou niet meer bij me liggen enz. Maar inmiddels is de kleine bijna 8 maanden en komt hij wel weer bij me liggen, heeft ff tijd nodig gehad eerste twee maand vooral maar daarna ging beter en nu niks meer aan de hand
Ik denk dat je moet oppassen om nu het 'autoriteitsprobleem' flink aan te pakken. De komst van een nieuw gezinslid is al heel bijzonder voor een hond die al jaren bij je woont. Geef het even de tijd. Ik zou ook niet proberen te forceren of overcompenseren met meer aandacht. Onze hond was ook wat afstandelijk naar mij en zl, terwijl hij echt mijn beste maatje was voor de geboorte. Niet zo gek met een huilende baby en een hormonaal vrouwtje dat dat even veranderde. Pas nu kan ik zeggen dat de band herstelt is. Ik ga nu vaker met hem wandelen en laat zl bij ml thuis. Quality time met flip flapoor.. heerlijk! En nu merk ik dat hij wel steeds vaker bij me komt liggen.
Herkenbaar probleem. Wij hebben dit bij vrienden van ons ook gezien. De hond was daar in het begin (na de geboorte) zeer afstandelijk. Na een aantal maanden is dit gelukkig (geleidelijk) minder geworden. Er is hoop .
Wel herkenbaar hoor! Merk ook dat onze hond vaak geen aandacht wil, ookal roep ik hem op mijn meest vrolijke manier haga. Ik laat hem dan maar gewoon. Zijn probleem, niet de mijne 😁 Maar hier heeft de hond niks met ons zoontje, hij ontloopt hem vaak liever door naar buiten te gaan of op zijn plaats te blijven liggen. Wordt nog wat met de 2e erbij straks
Probeer ook zijn naam niet te vaak te zeggen/roepen als hij daar de eerste keer al niet naar luistert. Laat hem dan maar, anders krijgt zijn naam een hele andere betekenis dan je wil.
Ohja en als hij wel reageert/ bij je komt liggen heeeeeel overdreven belonen haha. Net alsof hij weer 10 weken is.