wanneer beginnen jullie met shoppen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door MZS, 27 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    maandag de 20 weken echo gehad en gelijk al wezen shoppen!
    ik haal natuurlijk niet gelijk alles al ;) maar heb toch al wat pakjes gekocht en luiers in de aanbieding
    ben ik nou zo super vroeg of doen jullie dit ook?

2. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Uhm nee! Ik ging bij beiden shoppen rond de 15 weken. En dan ook echt de kinderwagen, maxi cosi etc. En kleertjes natuurlijk omdat we met 17 en 15 weken een geslachtsbepalingsecho hadden gedaan.

3. Noux

Noux Fanatiek lid

15 sep 2012
    1.281
    1
    38
    Dat je je zo lang hebt weten in te houden.. ;)
    Veel plezier met shoppen!

4. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    dat komt omdat we sinds maandag weten dat we een meisje krijgen :D
    anders had ik waarschijnlijk al veeeel eerder geshopt :)
    maar hoor om mij heen huh nu al? dus vroeg me af of dat nu zo super vroeg is maar volgens jullie gelukkig niet

5. Noux

Noux Fanatiek lid

15 sep 2012
    1.281
    1
    38
    Nee hoor..
    Wij hebben het ledikantje en de commode al gekocht met 10 weken.. (zag m op marktplaats, en wou perse die:p)

Kinderwagen en maxi-cosi met 14 weken dacht ik, en toen gewacht tot na de 20-weken echo..

6. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Hier is het kamertje vandaag bezorgd :D Besteld met 13,5 week.

Eerste kleertjes na de geslachtsbepalingsecho en gaan vrijdag voor een kinderwagen kijken.

Hier roepen ook veel mensen: Nu al?? Maar ik heb zelf het liefst na de kerstvakantie de kamer al af, zodat we daar lekker alles netjes in kwijt kunnen. Neemt bij mij stress weg als het geregeld is :)

7. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Ik heb me nu met de 2e zwangerschap voorgenomen om te wachten met aankopen doen wanneer ik de 20 weken echo heb gehad en weet wat het geslacht is.
    Als het een jongetje blijkt te zijn dan hoeven we weinig nieuws te kopen omdat we nog alles hebben van mijn zoontje.
    Bij een meisje ga ik me wel uitleven met kleertjes ed. Een nieuwe (tweedehands) maxi cosi zal ik dan ook gaan kopen, daar wacht ik nu mee ivm de kleur.

8. nlovesn

nlovesn Actief lid

10 okt 2011
    437
    0
    16
    Bij de eerste had ik de kamer al helemaal af rond 18/19 weken hihi, ook al een kinderwagen, maxicosi, kleding en alles! Met de 2e erachter gekomen helaas dat het eigenlijk niet zo slim is om voor de 20w echo al alles af te hebben/in huis te hebben. Helaas is die zwangerschap ook niet doorgegaan. Nu 21w3d zwanger van nr 3 en hebben het kamertje halverwege af, alleen nog wat aankleden en ander beddengoed en nog wat kleertjes en een lamp. Hebben veel kleertjes gekregen al van mijn man zijn collega, maar wil natuurlijk zelf ook graag shoppen :) gordijnen zijn volgende week klaar. Jammer genoeg moeten al mijn leuke meisjeskleren de deur uit :( kan er nog niet echt afstand van doen hihi nu nog uitvinden waar ze leuke jongenskleding hebben. En in de fotolijsten komen straks nog foto's

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      32,2 KB
      Weergaven:
      4
  9. nikki83

nikki83 Bekend lid

11 nov 2013
    526
    4
    18
    Vrouw
    Ik vind 20 weken ook aan de late kant, ik kon me echt niet inhouden! Heb nu al een paar pakjes, kinderwagen en box heb ik ook al. En echt heel veel dingetjes al gekregen.
    Ik vind het ook fijn dat het voor een groot deel al geregeld is.

10. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Je bent echt niet vroeg hoor hihi.

Wij al een pyjama gekocht (unisex) net na de eerste echo. En verder hebben we al de kinderwagen, park, maxi cosi, speelmat, veeeeeel kledij, ook een pak pampers, enz. enz.

Dus je hebt je nog lang kunnen inhouden hihi. :D

11. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Bij mijn eerste zwangerschap had ik met 10 weken het kamertje al (via MP precies wat ik zocht).

Pas na de 20 weken echo de rest gaan kopen omdat ik graag gericht op geslacht wilde kopen.

Nu zwanger van de 2e en het is weer de bedoeling om te wachten tot 20 weken zodat we het geslacht weten.

Wel al tijdens de sample sale van Koeka een aantal dekentjes gekocht, neutraal en in roze. Genoeg vriendinnen die zwanger zijn van een meisje dus mocht het bij ons een jongen zijn dan gaan de roze dekentjes naar vriendinnen :)

12. KakieLakie

KakieLakie Bekend lid

18 feb 2014
    837
    303
    63
    Wij hebben vorige week het kamertje gedaan, maar de kinderwagen al eerder doordat er toen een aanbieding was waardoor het 300 euro zou schelen.

13. Drieka

Drieka Niet meer actief

Wij hebben bewust nergens naar gekeken voor de 20 weken echo, wisten met 16 weken wel al dat het een jongen zou worden.
    Toch had ik het idee dat ik niks voor de 20 weken echo moest kopen totdat ik zeker wist dat onze knul goedgekeurd was :D

Nu zijn we 23 weken en hebben alle kleding bij elkaar, al het beddengoed, alle hydrofiele luiers, washandjes enz.
    De babykamer staat al, het badje met standaard en benodigdheden hebben we in huis, de box hebben we al gekocht en een boxmobiel.

We moeten wel nog muurstickers plakken, gordijnen ophangen en een aerosleep topping met hoeslakens kopen en dan is de babykamer helemaal klaar.
    Nog een boxmatras en een boxkleed (eentje hebben we al) dan is dat ook helemaal klaar.

Nog een babyfoon en kinderwagen met benodigdheden, maar we gaan er zondag eentje bekijken hier in de buurt die er op de foto's erg goed uitzag dus hopelijk is dat echt iets, dan hebben we die ook al in huis.

Och we hebben nog even de tijd maar kreeg na de 20 weken echo ineens zo het idee dat we tijd tekort zouden komen dat ik in deze 3 weken helemaal los ben gegaan, moet wel zeggen dat we ook best wel wat dingen gratis gekregen hebben :)

14. Meredith

Meredith Lid

27 nov 2014
    9
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ik ben inmiddels 6 weken en ik weet al precies hoe de kamer gaat worden ;) kan het niet laten om op marktplaats al te zoeken naar bepaalde dingen. (Vooral omdat ik het liefst alles in de nijntje silverline wil) en gisteren kwam ik de boxmobiel en nog wat andere kleine dingetjes in één koop tegen, die ben ik me toch al gaan halen... Dus met 20 weken mag je zeker al 'losgaan' lijkt me ;)

15. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Je bent niet vroeg hoor!
    Bij zoontje hadden we rond de 16 weken het kamertje, kinderwagen en maxi cosi enz in huis.
    Na de 20 weken echo kleertjes en aankleding voor t kamertje.
    Nu hebben we met 15 weken de geslachtsbepaling gehad en gelijk wat dingen gaan kopen :D
    Nu heb ik zo goed als alles in huis op wat kleine dingen na.
    Zoontje gaat over een paar weken maar een andere kamer en dan kunnen we verder met de babykamer, muurtje schilderen enz.

16. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Ik ben ook begonnen na de 20 weken echo! Zaterdag ga ik de kinderwagen bestellen! Luiers etc wacht ik mee; die zijn elke week in de aanbieding.

17. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Bij mn dochter al heel snel wat neutrale dingen gekocht en na de 20weken echo de rest van de kleertjes. De standaard dingen zoals hydrofielen, de babykamer en de wagen weet ik niet meer. Had alles af en compleet rond de 30weken. Bij onze zoon na de 20weken echo het jongensspul gekocht.
    Deze keer de babykamer met 12 weken staan en nu alle dingen van zolder aan het uitzoeken. Na de 20weken echo gaan we de dingen kopen die vervangen moeten worden en wat aanvulling op beddengoed en kleding.

18. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik heb nog niks gekocht ;) bijna 20 weken zwanger van de derde, echo al gehad maar weer een verrassing w.b. geslacht, dus ik denk dat we niet heel veel hoeven te kopen. We willen nu graag een (co-sleeper) wiegje, dus die gaat mijn man maken en ik moet dus even wat nieuwe lakentjes/dekentjes in een kleine maat. Kleertjes moeten even uitgezocht en gewassen, en wel iets bijgekocht schat ik. Dus langzamerhand voel ik wel de druk om eens op zolder te gaan rommelen ;)

19. Tonks

Tonks Bekend lid

5 jul 2014
    519
    53
    28
    Hier hebben we ook niks voor de 20 weken gekocht, wel had mijn neef al gezegd dat we hun babykamer mochten hebben. 2 Weken geleden hebben we alvast alle kleertjes die we denken nodig te hebben gekocht.Volgende maand heeft mijn man 3 weken vrij en gaan we aan de babykamer beginnen.Dan koop ik ook de rest van de spullen die ik nog nodig heb, omdat ik nu niet al die kamer vol wil zetten waar we nog in moeten werken.

20. Joiedevivre

Joiedevivre Bekend lid

1 aug 2014
    717
    0
    0
    Wij zijn 2 weken geleden begonnen met inkopen :) toen was ik 21 weken. Maar nog lang niet alles in huis hoor :p

Deel Deze Pagina