Waar op verschonen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Scorpio99, 12 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Scorpio99

Scorpio99 Actief lid

11 jan 2013
    464
    18
    18
    Ik heb een discussie met mijn man hierover...
    Momenteel verschonen we de baby op de eettafel, maar die is laag dus moet ik met mn rug krom staan en dat vind ik erg vervelend.

Maar mn man wil nu een 2de eettafel kopen zodat we de eettafel kunnen blijven gebruiken als verschoontafel terwijl ik liever een hogere commode heb. Zijn argument is dat wanneer hij groter wordt hij niet meer op de commode past..

Waar op verschonen jullie je baby?

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Gewoon op de commode en nu hij groter is op de bank of op bed. Lijkt me alleen maar onhandig als hij nu steeds op de tafel moet klimmen...
    Je staat idd gebogen maar heb je daar echt last van? Een luier is zo verschoond toch...

3. Eriva

Eriva Niet meer actief

Hebben jullie nu helemaal geen commode dan? Dan zou ik er wel een kopen, daar kan je toch ook al je spulletjes in/ op kwijt. In de babykamer hebbeb wij een commode. Beneden verschoon ik mijn dochter op de bank als het nodig is.

4. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Gewoon die commode kopen. Je kan ook als argument aanvoeren dat die 2e eettafel onzin is. Want die heeft straks ook geen nut meer.

Commode kan je daarna blijven gebruiken als kastje toch?
    Denk dat je, als je alle minuten bij elkaar optelt, al gauw 20minuten per dag krom staat. Wss (veel) langer als je ook je baby wast en aankleedt op de tafel. Lijkt me idd niet lekker voor je rug.

5. Scorpio99

Scorpio99 Actief lid

11 jan 2013
    464
    18
    18
    We hebben boven een verschoontafel maar die gebruiken we nooit omdat we vrijwel altijd beneden zijn met de baby.
    Mn baby is 2,5 week oud dus klimmen doet hij nog niet :p
    De eettafel staan ook alle spulletjes op die we gebruiken voor verschonen.

6. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Uhh op de commode en doe dit nog steeds sylvano is bijna 20 maanden..

7. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Ik heb mijn dochter tot een jaar of 2 op de commode verschoond. Maar toen woonden we nog op een flat. Ik denk niet dat ik straks ook steeds naar boven ga om de baby te verschonen. Dat ga ik gewoon op de bank doen denk ik. Dat doe ik bij mn dochter ook. Dan kan ik er gewoon naast zitten. Is beter voor mn rug ipv bukken.

8. Linana

Linana Niet meer actief

Wij hebben de commode amper gebruikt... De douche sluit aan op onze slaapkamer, dus meestal werd hij aangekleed op bed.
    Luier verschonen gewoon op de bank op een kleedje.
    De commode wordt nu alleen nog als kast gebruikt.

9. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Op de grond of op bed, wij hebben geen commode. Vanaf het begin wordt ze overdag op de grond verschoond en voor en na het slapen op bed.

10. ikbien

ikbien Bekend lid

15 mei 2013
    508
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb geen speciale commode gekocht maar een ikea lade kast.
    Die gebruiken we nu dan als commode en later kan dat gewoon een kastje worden.
    Ik weet niet hoe dat het straks in de praktijk zal gaan. Ga echt net telkens naar boven hobbelen om haar te verschonen, kan het ook best de bank worden ofzo.

11. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik heb wel een commode maar moet zeggen dat ik haar meer verschoon op een bed of bank dan op de commode hahaha
    Maar ik vind het nog steeds een fijn ding voor al dat prularia hahaha

12. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Commode op de babykamer of in de badkamer. Soms beneden op de bank.

13. Flower72

Flower72 Bekend lid

23 aug 2008
    502
    1
    0
    Utrecht
    Ik heb het in het begin vaak in de box gedaan. Die staat dan nog lekker hoog, ging bij mij in ieder geval prima. Als er nu een luier verschoond moet worden die ik dat altijd boven. Als ze wat ouder zijn, hoeft dat wat minder vaak en hobbelt ze zelf naar boven. En daar staat dus een commode.

14. Cinderellea

Cinderellea Niet meer actief

Op de commode. Of met een verschoonkussen op de grond/box

15. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Je baby moet nu nog erg vaak worden verschoond. Dat wordt binnen een paar weken al veel minder, en over een paar maanden zal het vaak nog maar een keer of 4-5 per dag zijn; dan is de kleine misschien ook wel naar de kinderopvang dus hoef je zeker niet alles zelf te verschonen.
    Daarnaast ben je zelf nog aan het herstellen van de bevalling en heb je misschien ook wat meer rugpijn door het vele dragen van de baby. Dat wordt wrs ook snel beter. Ook het ritme van de baby gaat veranderen, de baby zal over een paar maanden vaker boven slapen. Het kan dus zijn dat het probleem zich vanzelf oplost.

16. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ik ben wel zo'n muts die steeds naar boven loopt om te verschonen.

Ik doe het heel soms ook in de box maar dat vind ik toch maar onhandig. En de box is voor mijn man te laag (geen goed idee met een slechte rug) dus die gaat ook altijd naar boven.

Het is voor ons niet veel extra moeite en veel lekkerder voor je rug.

Wij hebben een grote hemnes ladekast als commode, hoog genoeg en lekker veel ruimte.

Ik zou dus wel overwegen om nog een commode te kopen.

17. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Wil je man dan 2eettafels in huis zetten? Of begrijp ik het nu verkeerd??

Hier op de commode, als we beneden waren op de bank,( ik het begin) maar meestal (en als ze wat ouder worden) verschoon je ze voor het slaapje en/of erna en dan doe je (wij dan) dat dus ook boven....
    Die 1 of 2 X dat je tussen de slaapjes door nog een luier verschoont gaat dat meestal ook boven (hier dan;))

18. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Een eettafel erbij is misschien wel wat gek...
    Maar misschien een leuk wandkastje met een wat bredere bovenkant?
    In de zomervakantie stond er op de slaapkamer een leuke hogere ladenkast, heb daarop een lekkere dikke handdoek gelegd en dat ging prima! (Had mn verschoonkussen niet bij)
    Vond het ideaal, de babyspullen lagen in t kastje,dus had alles voor t grijpen.
    Denk dat het een leen bakker meubel was

19. Linana

Linana Niet meer actief

Ikea verkoopt btw commodes voor 25,-
    Anders koop je toch zo 1 erbij? Mocht je hem niet meer nodig hebben, dan ruim je hem of op of je zet hem in de hal ofzo met wat plantjes erop en schoenen eronder.
    Een extra tafel vind ik persoonlijk wat overdreven

20. GFH

GFH Fanatiek lid

27 dec 2010
    3.539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    Wij verschonen altijd op de commode die op de babykamer staat.

Deel Deze Pagina