Hier krijgt ze: Huis van little people (van haar oma) Tasje (van haar overgrootoma) Vliegtuig little people (van papa en mama) Picknick mand met stoffen spulletjes (van oma) Kleertjes (van overgrootoma) Slofjes van de efteling (van haar oom en tante) Muziekinstrumentjes Voor de rest weet ik het niet van de mensen, niet verteld Ik vind het best wel lastig. Ze is net jarig geweest + sinterklaas gevierd. Ze is giga verwend en dan willen mensen (incl. wij hoor) nog wat geven. We vieren bij 3 gezinnen kerst. Mijn gezin, schoonmoeder + gezin en schoonvader + gezin Nu mailde schoonzusje wat onze dochter wil hebben... Sja ehm ze heeft echt niks nodig...
Misschien een kleinigheidje onder de boom maar geen grote cadeau's, wij vieren Sinterklaas en hij is ook jarig in december...het houdt een keer op
Hier hetzelfde probleem, sint net de deur uit, kerstman in aantocht en de 2de van Jan is hij jarig.. Hier dus besloten dat zoonlief met de loodjes mee gaat. Zo krijgt hij gewoon 1 kado voor hetzelfde bedrag als wij en niet van iedereen wat. Ze bedoelen het goed maar waar laat ik het allemaal! Heb op zijn lijstje ook bruikbare zaken gezet: pyjamaatjes maatje groter, badjasje maatje groter, slofjes etc. Bij de over opa en oma zal vermoed ik wel wat van speelgoed onder de boom liggen (dat vind ik dan ook prima, dat is gewoon een kleinigheidje niets groots) En dan met zijn verjaardag lekker speelgoed , speelgoed en nog eens speelgoed Ach ja beter verwend als verwaarloosd was het toch?
Een zelf gemaakt vilten visspel Was eiegenlijk voor sint, maar al zo verwent. Dus mooi voor in de kerstvakantie.
Ja, die slogan zeg ik ook steeds tegen mijn man! haha Maar inderdaad, waar laat ik het allemaal zeg! speelgoed is nu klaar hoor, meer dan genoeg! Misschien geef ik wel wat praktische dingen door ja. En daarnaast op een gegeven moment ben ik ook uit gaan pakken hoor. Ze kreeg zoveel prikkels van het uitpakken en steeds iets nieuws. Dat gaat ook met kerst niet werken...
Wij hebben niet aan sinterklaas gedaan nog dit jaar. Met kerst doen we lootjes bij mijn familie en bij mijn schoonfamilie. Eigenlijk is er afgesproken dat wij zelf gewoon iets kleins voor hem onder de boom leggen. Bij mijn familie zal dat wel goed komen, maar bij mijn schoonfamilie ben ik bang dat hij toch nog wel wat meer krijgt. Op zich niet erg, maar we doen in ieder geval niet dat iedereen wat ovor hem koopt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het absoluut niet nodig vind om hem nu al zo te verwennen (te verwend is ook niet goed ). Als ik kijk naar wat hij allemaal al heeft aan speelgoed en de helft speelt ie nooit mee. Zo kun je natuurlijk wel de hele speelgoedwinkel leegkopen , en idd waar laat je alles!?!? En dan daarbij, hij heeft er toch nog niets van in de gaten... Ik denk dat we voor onder de ene boom potloden gaan kopen, en voor onder de andere boom iets van duplo ofzo, dus gewoon kleinigheidjes...
Mijn zoontje is pas jarig geweest en heeft dus al veel gehad! Ook met sinterklaas.... Nu 1 kadotje van ons onder de boom en waarschijnlijk een klein kadotje van opa en oma.. meer niet!
Misschien stom, maar hier krijgt hij niks. Ik vind het allemaal erg overdreven. Sinterklaas vind ik een echt een kinderfeest. Daar horen kadotjes bij, maar ook iet te gek. 20 euro vind ik echt max. Daarbij vind ik kerst voor de gezelligheid. Daar horen geen kadotjes bij maar familie, gezellig samen zijn. En verjaardagen is hier ook heel klein. Tuurlijk een groot kado en 3 kleine kadotjes ofzo, maar dat is het dan ook. Maar goed dat is mijn mening. Iedereen moet vooral doen waar hij zich goed bij voelt. Door het forum hier sta ik vaak verbaast met wat kinderen allemaal krijgen. In mijn ogen zwaar overdreven... Maar ieder zijn ding!!
Mijn oudste krijgt; een bestuurbare auto een keukentje een treintje een dora telefoon een cars poef waarin hij ook speelgoed kan stoppen Mijn jongste krijgt; een nachtlampje die weerkaatst op plafond die opblaasbare rol voor het kruipen 2 verschillende rammelaars 1 rammelding voor op de kinderen of box Voor sinterklaas hebben ze maar 1 kado gehad want dat vieren we nog niet snapt hij niet maar kerst wordt wel uitgebreid gevierd. En 2 maanden erna is de oudste weer jarig maar heb al aan de mensen doorgegeven om dan kadobonnen te geven want hij krijgt van mama al een thomas laptop en thomas boeken.
Mijn ouders hebben niets gedaan met sinterklaas, dus die doen dat met kerst. Ze krijgt twee kadootjes die ze graag wil. Een koffiezetapparaatje en kralen, de rest van het bedrag (100 euro totaal, 50 euro speelgoed en 50 euro kleding) heb ik kadobonnen gevraagd. Ze heeft zoveel speelgoed en straks in het voorjaar heeft ze toch weer nieuwe kleding nodig. Ow en van mijn zus krijgt ze ook nog een kadootje, een sprookjesboek
Kleinigheidje onder de boom! ze is net 3 maanden dus besef is er nog laaanngg niet! ''wij'' vonden het wel een leuk idee om een klein cadeautje voor dr onder de boom te leggen. al twijfel ik nog, welk cadeautje het word hihi
* (Gepimpt) Keukentje van Ikea (zie foto) * Pannetjes/keukengerei * Mandjes voor haar keukentje * Groente/fruit/eieren/pizza/ijsjes voor keukentje * Boodschappen wagentje AH (oma) * Babypop (oma) * Poppenbuggy (oma) * Flesje + reserve kleertje (oma) * Boekje "Wat zit er in je buik, mama?" * Prinsessen potje * 2x Lief! dekbedovertrek voor haar 'grote meiden bed' Bij de andere oma hebben we sint gedaan en dus geen kerst en bij mijn moeder andersom.. (wij hebben zelf ook maar 1 ding met sint gedaan overigens en 2 kleine schoenkadootjes). En de laatste 3 kado's zou ze overigens toch wel krijgen anders, maar staat nu gewoon gezellig iets extra's onder de boom en heeft geen haast ). Oh ja, en natuurlijk 2 nieuwe outfits maar die zijn niet voor onder de boom maar om aan te trekken *dat is meer wat mama leuk vind, haha*
we vieren het bij me schoonouders ze krijgen van hun een kado wij doen denk verder niets ze zijn in jan en feb weer jarig het is een x genoeg hoor
Mijn dochter krijgt een keukentje van Janod met daarbij de groenten/fruit dingen van Ikea. Ze is 25-12 jarig, dus krijgt nog wat andere dingen van de visite, maar we hebben geprobeerd het niet te gek te laten zijn qua cadeau's.
Wat ze krijgt? Nou, gewoon niets! Ik wist niet dat het met kerst ook al om de kanootjes draait, laat staan zo'n hele waslijst. Waar is toch dat gezellige feest gebleven waarop je voldoende hebt om gewoon gezellig bij elkaar te zijn?
Wij vieren het met mijn ouders en zus om en om. Volgend jaar zijn wij aan de beurt. Het jaar dat het hier is geven wij altijd cadeautjes aan mijn ouders, zus en nichtjes. Dus dan zal er voor hem ook iets onder de boom liggen. De andere twee jaren krijgt hij van ons niks. Van mijn ouders krijgt hij 1 cadeautje. Bij schoonouders zijn de kerstcadeautjes altijd overdreven veel. Ik vind het teveel. Daarom krijgt hij van ons niks. Wat moet hij er toch allemaal mee. Kan toch niet met alles tegelijk spelen. En ik vind Sinterklaas voorlopig leuker om te vieren
Dat is bij ons ook de gedachte, gewoon met zijn allen samen, voordat de kinderen er waren deden wij al surprises met kerst. Doen we nog steeds maarmijn ouders willen ook graag de kindjes wat geven, dat hebben ze met sinterklaas niet gedaan dus ik zie het probleem daar niet zo van in? Volgend jaar zijn de kindjes groter en verschuifd het gewoon naar 5 december