Dames, Heeft er iemand wat meer gebruikersinformatie omtrent de Tummy Tub en het reguliere babybadje voor mij? Ben benieuwd of er dames zijn die over beiden wat tips en/of opmerkingen en/of plus en minpunten kunnen vertellen. Alvast bedankt
Wij hebben bij de oudste tot 6 weken de tummytub gebruikt en sindsdien ging ze mee onder de douche of nog later in het grote bad. Groot voordeel van de tummytub is dat hij weinig ruimte inneemt en ook als hij gevuld is makkelijk door 1 persoon getild kan worden. De beide kinderen vinden/vonden het ook een heel fijn badje in de eerste weken.
We hebben de tummy tub heel kortgebruikt. Je kan niet makkelijk je kindje wassen en thijs vond het gewoon echt niet fijn. Hij paste er binnen de korste tijd niet meer in en begon al te huilen als we weer met die emmer de kamer in kwamen. In het badje hadden wij zo'n inzetje zodat je twee handenvrij hebt om je kindje te wassen. Dat vond hij echt heerlijk. Na tijdje ook lekker spetteren enzo. Bij de tweede denk ik niet dat we de tummy tub gaan gebruiken.
nr 1 vond de tummy heerlijk, heeft er heel lang in gebadderd, tot zeker een half jaar. Ze ging ook gewoon mee onder de douche. Nr 2 vond t helemaal niks, duwde zich steeds omhoog hoe klein ze ook was en ik vond t dus gevaarlijk.
Hier de tummy tub gebruikt toen ze een week oud was, maar vond dit erg onhandig (het vasthouden). Ik wacht nu tot ze haar hoofdje wat beter omhoog kan houden/ beter kan zitten en tot die tijd gebruik ik gewoon het badje.
Aan een gewoon babybadje heb je veeeeeeel langer wat. Mijn dochter van 2 gaat nog steeds in het babybadje (niet meer op het rekje, natuurlijk, maar hij staat dan gewoon in het grote bad) omdat ze het grote bad een beetje eng vindt (en het kost meer water) en voor douchen is ze al helemaal panisch.
Ohh en ps - ik zie ergens iemand zeggen dat van de tummy tub het voordeel is dat je 'm makkelijk alleen kan tillen en legen, maar dat kan met een babybadje ook prima. Gewoon een schone emmer in de badkamer zetten, daar schep je het water ermee uit. Dan is het niet zwaarder dan met een tummy tub!
Ervaring met tummy en bad... Wij vonden een tummy veel fijner (zeker tot maand of 10 gebruikt) Je kindje aan je vinger laten zuigen of je hand onder de kin en zo dreef onze dochter heerlijk rond. Groot voordeel ten aanzien van een badje daar sta je in een vreemde houding met je arm onder het kindje. Onze dochter vond het super en nu voor de 2de weer alleen de tummy en geen badje. Ook een voordeel vinden wij neemt veel minder ruimte in dan een badje met standaard. Onze dochter ging ook al van een paar dagen oud mee onder de douche vond ze ook heerlijk.
De tummytub voldoet hier prima om de kinderkleding in de week te zetten Voor een snelle was even in het babybadje...en anders gewoon samen met bij in bad.
Mijn zoontje vond het badje in het begin helemaal niets, was veel te groot voor hem, dus de tummy gepakt, en dat vond hij heerlijk, hij kroop weer helemaal in de foetus houding en lag heerlijk te genieten. Uiteindelijk vond hij het in het badje met inzet ook wel fijn, maar tummy bleef favo. Paar weken geleden heeft hij er weer in gezeten buiten in de tuin (hij is net twee) ik had de tummy neergezet voor mijn voeten maar voor ik het wist zat meneer er in en hij heeft er een half uur in gezeten toen.
Onze dochter heeft in de kraamweek 2 x in de Tummytub gezeten. Daarna nog maar 1 x denk ik. Voor de rest ging/gaat ze gewoon mee onder de douche. En ik laat af en toe een laagje water in bad lopen, dan gaat ze daar in. Met een badje en standaard heb ik geen ervaring
Dames, Wat leuk en leerzaam jullie ervaringen te lezen! Ook grappig om de andere toepassingen van de Tummy Tub te lezen (kleren in de week, voetenbadje voor moeders, of gewoon leuk om mee te kliederen in de tuin ) Ik ben zelf ook bang dat de tummy maar voor een paar keer gebruik zal zijn... Misschien is het dan toch voordeliger meteen een badje met zitje aan te schaffen... In ieder geval hebben we nog ruim de tijd om te beslissen Iedereen erg bedankt voor jullie reacties!!
Tummy tub vond ik fijn dat ze al snel 'los' kon spelen. In een badje was ik bang dat ze onderuit schoof. Gebruikt tot zeker 9 maanden denk ik. Ze vond het heeerlijk!
Bij mijn dochter heb ik heel weinig de tummy tub gebruikt, ze zette zich al snel af waardoor ik het niet fijn vond. Het badje daarintegen vond ze heerlijk en aangezien ze douchen niet leuk vind, zit ze met haar bijna 4 jaar nog wel in het badje. Bij mijn zoon vond ik de tummy tub wel ideaal. Eerst wisselde ik nog wel eens af, maar hij werd erg beweeglijk op de hand in het badje en in de tummy tub bleef hij zelf zitten, dus had ik mijn handen vrij om hem te wassen etc. Inmiddels alweer een poos het badje fulltime in gebruik want wat ik er nou leuker dan dat ventje in het badje te zien spetteren met handjes en voetjes.
Tummy Tub was hier een grote hit. En, toch ook niet onbelangrijk: je verbruikt veel minder water. Economisch en ecologisch.
De tummy tub vond ik echt ideaal! M'n dochtertje huilde alleen maar in het andere badje en je hebt bijna geen hand vrij. In de tummy tub kan je je kindje tot d'r schoudertjes in zetten en ik denk zelfs dat ze het idee had weer in m'n buik te zitten. Ze werd helemaal zen. Het andere badje is nu pas leuk omdat ze zelfstandig kan zitten. De tummy tub past trouwens op de standaard. (Tenminste, ik heb een. Bebe Jou badje en tummy tub) Op de eettafel was voor mij makkelijker trouwens Voor het geld hoef je het niet te laten. Mijn tummy tub kostte 15 bij Prenatal en heb er een halfjaar plezier mee gehad. Mijn kindje was trouwens zèker geen petit meisje haha.
tummytub vond ik waardeloos, geef mij maar het gewone badje. Zeker bij de tweede vond ik het badje veel fijner, ze was nog geen week oud of ze zaten er al samen in en zijn sindsdien nog maar zelden apart in bad gegaan
Tummy tub 2x gebruikt. Maar vond het niet fijn. Daarna alleen nog maar gebruikt om het badje mee te vullen
Ik heb beide maar ben fan van de Tummy tub. Je hoeft maar heel weinig water te gebruiken. Vasthouden en wassen is een simpel trucje dat de kraamhulp je zo leert. Mijn zoontje poepte wel eens 4 x per bad sessie in het water. Nou dan leeg ik liever 4 x een tummytub dan een badje. Verder kreeg ik van de hoogte van t badje rugpijn en vond mijn zoon de tummytub heerlijk.