Haaaai, Ik heb een zoontje van anderhalf en een dochtertje van 2 maanden. Sem sliep altijd heel goed van 19:00 tot 07:00 maar sinds die stomme wintertijd is ingegaan issie steeds vroeger wakker. Vorige week was t constant om 06:00, maar vanaf zaterdag zit ik al om 05:00 beneden. Mijn kleine meisje sliep redelijk, om 22:00 laatste fles en dan om 06:00 weer de volgende. Maar sinds sem zo vroeg is, is zij ook steeds eerder wakker. Vanmorgen om 04:00, sem hoort dat en is dan ook wakker. T begint me een beetje op te breken. Ik ben alleen, mijn ex wilde niet meer met mij samenzijn. We hebben een fijne omgangsregeling en de kinderen doen t goed. Maar hij zegt dat ze bij hem wel goed slapen.. ( nu geloof ik daar geen bal van) Wat moet ik nou doen, sem in bed laten zitten tot 07:00? Hij zet dan echt zijn sirene aan en ben bang dat dan de hele buurt wakker is. Maar ik red t op deze manier ook niet. Demi wordt ook steeds wakker van zijn gebrul. Zijn er meer die dit probleem hebben? Iemand misschien tips? ik leef nu op energydrankjes en das nou ook niet echt gezond. liefs een hele vermoeide mama..."zucht"
Levi ook. Sinds het verzetten van klok kwam hij om 6.00u á 6.30u. Terwijl dat normaal inderdaad een uur later was, zo rond 7.00u á 7.30u. Ik baalde er ook wel van, hoor. Net dat ene uurtje blijven liggen is nog zó lekker. Maar bij jou wordt het steeds vroeger dus? Hmm.. Dat is echt minder. En je zoontje wil dan ook niet meer slapen? Wat doe je dan als hij wakker wordt? Hier heeft Levi het sinds 4 dagen weer goed. We lieten hem 's ochtends maar iets langer jengelen (niet huilen). Of we namen hem nog even bij ons in bed, dan deden we net of wij sliepen en op een gegeven moment lag hij ook weer. En zo tot 7.30u. En dat doet hij nu weer in z'n eigen bedje! Net of hij het goede ritme weer te pakken heeft. Hopelijk zet dit door. Is ook altijd maar de vraag...
als ie wakker wordt laat ik hem eerst nog liggen, maar hij gaat steeds harder gillen. Heb ook wel geprobeerd om hem weer rustig neer te leggen, speen erbij, doekje erbij, maar zodra ik weer wegga begint t gillen opnieuw. Bij mij in bed leggen ook geprobeerd, maar dan gaat ie spelen, op mij lopen springen en op een bepaald moment heeft ie er genoeg van en wil naar beneden. Daar gaat ie dan spelen en wil ie zijn pap. Dus had al zitten denken, misschien krijgt ie gewoon honger rond die tijd 05:00.. moet ik hem dan een fles/tuitbeker met pap geven in zijn bed? weet niet. ga vanmiddag naar t cb voor demi haar prikjes, zal t maar metee even bespreken wat te doen met sem.
Hey, Rond de tijd van de leeftijd van je zoontje had onze dochter dat ook...ze had honger! Heb idd een papflesje gegeven in de ochtend (meestal tussen 4 en 5...) en dan sliep ze weer tot ongeveer half 9....soms langer!! Dus misschien proberen? Hier ging het weer over..... heeft helaas wel evnetjes geduurd, maar opeens hoefde ik er niet meer uit want ze sliep door.....
Hier was ze ook een tijd vroeg wakker. Nu het weer wat donkerder is, stop ik haar gewoon na de voeding weer in bed en wonder boven wonder pikt ze het en slaapt ze tot 7.30/8.00 en bij uitzondering zelfs tegen 9 uur. Maar dat mag ook wel na een nachtje spoken.
oh dat is wel ideaal zeg, dat ze dan weer gewoon gaat slapen. Dat doet sem dus niet. Maar zal t morgenochtend nogmaals proberen maar dan laat ik hem in zijn bed zitten. hoop dat t een fase is...
we zijn al vanaf maart uitelkaar.. dus dat kan het eigenlijk niet meer zijn. Toen heb ik ook heel wat slapeloze nachten gehad, maar dat is uiteindelijk weer hersteld. Hij sliep echt weer heel normaal. Dit is echt sinds de klok een uur terug is gezet.
Hier ook een meisje die schreeuwend wakker wordt om 5u en het enige wat helpt is een flesje ze heeft gewoon berehonger???Snap dr niks van maar geeft t dr wel gewoon ze slaappt dan vaak tot zeker 8u!!Maar ik vindt t idd ook erg vermoeiend op t moment van8 werd ze elk uur zowat wakker pfffffff Succes ermee meis!! Xxxx
Hmm oke, dus t flesje zou eventueel nog het proberen waard zijn. Ik ga t proberen. Vanmorgen begon ie weer om 04:00.. toen ben ik op een stoel naast zijn bedje gaan zitten en heb ik hem genegeerd. Hij zag mij wel, maar ik zei en deed niets. Na ongeveer een kwartier ging ie liggen en viel in slaap. Toen nog even gehuild om 5 uur, niet op gereageerd en toen sliep ie tot 07:00.. dus misschien heb ik de oplossing gevonden! maar hou t flesje ook even in mijn gedachten.
hier ook nog steeds een vroegertje vanwege die achterlijke tijd!!! Hier helpt het om een fles te geven (inbed) en hij slaapt dan zo weer 2 a 3 uurtjes verder. soms slaapt hij wel weer tot zijn oude tijd, en zo niet dan krijgt hij een fles en gaat weer slapen.
aha oke, weer die fles. Wat doe je daarin dan? warme melk? Ik heb ook van die avond/ochtend papjes die je warm kunt maken in de fles.
Hier ook één die sinds de wintertijd vroeger wakker is. Hij drinkt al vanaf dat hij 11 maanden was niet meer uit de fles dus hij krijgt nu s'morgens een bord pap. Hij wordt meestal rond 07.00uur wakker als ik niet hoef te werken. (Anders maak ik hem wakker om 06.30uur). Dus als ik vrij ben of in het weekend dan geef ik hem zijn speen en dan slaapt ie wel weer eventjes maar wel heel gebroken. Telkens een kwartiertje en dan hoor ik hem weer mompelen om vervolgens weer voor een kwartier/half uur in slaap te vallen. Dit houdt hij dan vol tot ongeveer 08.00uur/08.30uur en dan is hij echt wakker.
heeee ...... Sam heeft dat ook hoor!!! elke nacht STIPT 5 uur wakker... GRRR zal wel bij de leeftijd horen Maarrr wij maken nu om 5 uur meteen een papfles, pyamapapje biscuit... die drinkt ie helemaaal leeg (denk omdat ze rond de 15 maanden minder gaan eten, ze ook eerder wakker worden van de honger op den duur. en ik las ergens dat kleintjes niet meer in slaap kunnen komen als hun bloedsuikerspiegel te laag is ) En dan slaapt ie meestal gewoon door tot 7 uur, en als ie na zn fles echt niet meer in zn bed wil. leg ik hem bij ons in bed... en dan slaapt ie ook door tot uur of half 7 7 uur... probeer het eens! tis zwaar he die nachten zo.. Tom was vannacht ook ineens om 2 uur wakker, uur in de weer geweest, maar fles gegeven.... 2 uur daarna sam weer wakker.... pffff pittig hoor 2 kleintjes GAAAPPP
hahhaha ja zo herkenbaar. Ik heb weleens geprobeerd om sem bij mij in bed te leggen..maar dan gaat ie een feestje bouwen en gebruikt ie mij als springkussen. Dus nope geen optie meer. Heb vannacht van 2:37 tot 3:06 bij hem gezeten op mijn stoel. daarna was ie elk uur weer wakker en maar jengelen. zo vermoeiend. ze zijn nu bij hun papa, daar zal t zeker weer helemaal goedgaan.. altijd zo! Tenminste dat zegt ie. ik heb niets gezegt over zijn slaapgedrag..komt ie zelf maar achter.