Dat was al bekend hoor, enorme stijging. Maar schijnbaar gaan we er toch op vooruit blijft het journaal gillen XD
klopt, vanwege het milieu. kost de gemiddelde burger weet niet hoeveel voor het milieu. Iedereen moet elektrisch gaan rijden, brandstof wordt onbetaalbaar, iedereen moet van het gas af in huis, ook onbetaalbaar (warmtepomp enzo). op dit moment is een debat bezig over de klimaatwet. Totale kosten van deze wet kunnen oplopen tot 1000 miljard. Maar de persoon die gerichte vragen stelt hierover en wie dit moet ophoesten krijgt geen antwoord van de zittende partijen.
Hier wilde ze van 160 naar 231. Om vervolgens een mail te krijgen dat ons verbruik al dik onder de 160 pm zit xD. (Zijn dit jaar verhuisd dus maandbedrag was al gedeeltelijk gebaseerd op verbruik vorige bewoners)
Ben wel geschrokken. Wij hebben expres al jaren veel te hoog termijn ingesteld. Zodat we eind van het jaar leuk gespaard bedrag terug krijgen en nooit voor verrassingen komen te staan. Nuon adviseerde altijd om ons termijnbedrag te halveren. Deze keer zeiden ze dat ons termijn op juiste hoogte is ingesteld voor komend jaar....
Bij ons een stijging van 52 euro. Op het journaal zeiden ze dat de meeste huishoudens er op vooruit zouden gaan maar daarin was een energiestijging van 10 euro berekend...
Ze wouden bij ons de prijs van 118 euro pm naar 189 euro pm gooien. Dat heb ik dus mooi weer aangepast. Heb het nu ingesteld op 148 euro pm en daar ben ik al behoorlijk ziek van.
Wij gaan van 200 naar 214. Ik hoop dat we dit jaar wat geld terugkijken (1e jaar in voor ons nieuw huis) maar ik vrees ervoor. We hebben echt veel energie verbruikt!