Wij gaan van 150 naar 100...maar we hebben er sinds een paar maanden 16 erg goede zonnepanelen op liggen. Wij verbruiken ook echt weinig van alles, warm zweet huis is het XD
Bij essent nog geen nieuw maandbedrag. Maar voor 30 euro omhoog teken ik wel. Mijn ouders bij nuon gaan van 158 maar 251!
Wanneer komt die brief dan? Ik heb onlangs iemand gesproken uit de buurt, ik lees het hier.. maar ik heb niets gehoord.
De belastingen en heffingen (netbeheerkosten etc). Electra gaat ook wel omhoog, maar omdat veel mensen al zonnepanelen hebben, verdienen ze bijna niet meer aan het verbruik van electra en dus gooien ze de andere kosten omhoog, zodat er alsnog verdiend wordt
Maar die verhogingen komen toch vooral door de belastingen die omhoog gaan? Dus dan kun je je maandbedrag wel naar beneden zetten maar dan moet je volgend jaar veel bijbetalen lijkt me
Is dat een doel an sich dan? Voor ons in ieder geval niet. Ik vind de verhoging nog eens niet zo'n slecht idee: het schudt mensen wakker en hopelijk gaan ze dan kritischer naar hun energieverbruik kijken. Maar het zou wel gepaard moeten gaan met subsidies voor energiebesparende maatregelen. Dat was volgens mij ook de bedoeling. Ons maandbedrag is zeer laag: we leveren meer energie dan we betalen en dat met een paar paneeltjes. Verder hebben we geen gas, maar (dure) stadsverwarming. Samen is het ruim onder de 100 euro per maand.
Wij stappen over naar Nuon en gaan juist minder betalen, Gaan van 155 naar 119, dit is incl verhogingen en berekend op ons verbruik (net jaarafrekening gehad)
Wij zijn met bijna 5 en ons huis is 900m3 en volledig vrijstaand .... is echt weinig hoor XD En we halen onze panelen er ruimschoots uit voor dat het terugleveren vervalt.
Gelden die verhogingen ook als je een vast contract hebt bij een energiemaatschappij? Ik heb het afgelopen november opnieuw afgesloten voor 4 jaar en dat was 15 euro per maand duurder dan het vorige contract. Niet zo gek dacht ik in vier jaar tijd. Maar gaat dat dan nu weer omhoog? Wij hebben nog niets gehoord van Eneco.
Ja, want het tarief voor het verbruik blijft wel hetzelfde ivm je contract, maar de belastingen en netbeheerkosten gaan omhoog en daar heeft eneco geen invloed op, dus daardoor ga je meer betalen.
Geldt ook voor iedereen. Ik kreeg vorige week een mail van energiedirect dat ik binnenkort een bericht zou krijgen met de prijsverhoging.
Heb de mail nog eens gelezen. Als je een vast contract hebt geldt de stijging van vastrecht niet Je bent klant bij energiedirect.nl, daarom houden we je graag op de hoogte. Zoals je misschien al hebt gehoord, stijgen per 1 januari 2019 de belastingen en toeslagen op energie. Wat verandert er? Belastingen, toeslagen en netbeheerkosten. Op Prinsjesdag maakte de overheid bekend dat de belasting en toeslagen op energie voor iedereen in Nederland per 1 januari stijgen. Bij welke energieleverancier je ook zit. De regering wil hiermee een flinke stap zetten naar een duurzamer Nederland. Daarnaast wijzigen ook de netbeheerkosten. Wij brengen deze kosten bij je in rekening en staan ze vervolgens meteen af aan de overheid en netbeheerder. Meer weten over al deze veranderingen? Ga dan naar energiedirect.nl/energiehoezitdat. Je leveringskosten blijven gelijk. Omdat je hebt gekozen voor een vast contract, blijven je leveringskosten gelijk. Begin 2019 berekenen we of je termijnbedrag nog aansluit op je persoonlijke situatie. Als er iets voor je verandert, dan ontvang je van ons hierover uiterlijk eind februari persoonlijk bericht. Met vriendelijke groet,