Ik heb gewoon een doorlopend contract. Ooit in juli afgesloten. Ik ga 50 euro per maand omhoog. Slaat nergens op. En maar beloven dat we er met zn allen op vooruit gaan door iets met de inkomstenbelasting te flikken. Maar vervolgens de btw verhogen en dan dit geintje. Idioten.
Aah wij hebben stadsverwarming (groen) geen idee hoeveel hoger dat gaat worden zullen binnenkort ook wel brief krijgen. Er is maar een leverancier dus hoef niet op jacht om over te stappen. Nu jaar zonnepanelen op het dak dus we krijgen wat terug.. En dan zou lagere maandtarief ook wel bekend worden. Wel jammer denk je flink te besparen in de electra met je zonnepanelen , vliegt je warmte energie zo de lucht in
Ik heb niet het hele topic gelezen, dus misschien is het al eens genoemd, maar ik las ergens dat iemand het uitzoeken en vergelijken zo'n lastig karwei vond en wilde deze tip even delen. Zelf doen wij onze energiezaken al jarenlang via de vastelastenbond. Zij zoeken alles voor je uit en omdat het een collectief is kunnen ze vaak gunstigere tarieven bemiddelen. Wij zijn er heel erg tevreden over!
Ik heb in november een nieuw contract afgesloten. Vast tarief en geen stijgingen voor de komende jaren. OXXIO is het geworden.
Wij hebben stadsverwarming bij nuon. Weet iemand of die prijzen ook omhoog gaan? Heb tot nu toe geen bericht van nuon ontvangen
Dat klopt. Dat hebben ze expres gedaan ivm de aanpassingen van het voorschot. Lekker balen! Ik heb gebeld want ik ga echt niet akkoord met een verhoging van 187 euro per maand! Dat slaat ook helemaal nergens op. Ons verbruik is wel iets gestegen (pubers in huis) en de belasting wordt duurder, maar uiteraard kost dat geen 187 euro per maand meer.
Haha, wij krijgen net een brief van Oxxio met ons nieuwe tarief. We zaten op 180 pm en moeten nu 130 pm gaan betalen, terwijl we vorige week de jaarafrekening kregen en toen "maar" 120 euro terugkregen. Klopt geen zak van dus. Ik ga 'm zelf maar weer op 180 zetten, anders zal het eind dit jaar flink bijbetalen worden met de jaarafrekening.
Vreemde was... ik kon dus wel inloggen op mijn werk.. hier had ik hem in januari naar beneden gesteld en daar stond hij nog op. (140 euro) maar ik hou het elke mnd bij en vooralsnog zit in onder mijn waarden van vorig jaar.
Je kunt het zelf ook uitrekenen of je omhoog moet of niet. Wat heb je nodig? *Prijzen per eenheid van gas en electra *vaste leverinskosten per maand *Kortingen *het jaarverbruik Tabel maken in excel met al deze kosten Verbruik invullen Optellen en klaar De verhoging zit namelijk in de belastingen en een klein beetje in de tarieven. Hoe dan ook, neurotisch als ik ben neem ik maandelijks de standen op en zet ze in excel. Ik kan meteen vergelijken met gemiddeld verbruik in dezelfde periode in voorgaande jaren. Zo kun je eigenlijk niet voir verrassingen komen te staan. Ik kan kijken of ik een bestandje kan plaatsen die je kunt gebruiken. Dan moeten alleen de tarieven aangepast worden. Die vindt je dan in je contract of je belt de leverancier even.
Ik heb 18-12 een mail gehad van Energie Direct. Hierin staan de nieuwe tarieven voor 2019, maar geen persoonlijke berekening. Daarover staat dit:
Onze tarieven bij Energie Direct zijn omhoog gegaan naast de belastingen die verhoogd zijn. Via VEH collectief zijn we nu overgestapt. Het maand bedrag blijft nu voor ons ongeveer het zelfde. Al heb ik hem toch iets hoger gezet voor de zekerheid. Wij gebruiken alleen stroom.