Hoi, ik heb even een vraagje... Ik woon nu sinds een maand samen met mn vriend.. Nu is er 229 van mn rekening afgeschreven en dat is alleen voor gas en elec. (water is via een ander bedrijf) dit vind ik best veel! toch? Heb ergens gelezen dat dit een schatting is en dat je aan het eind vant jaar geld terug krijgt of bij moet betalen... maar mijn vraag is, hoe maken ze die schatting dan? waar kijken ze naar? Grote van het huis? en of het geisoleerd is enzo? (maar hoe weten ze dat dan...) snap er niet veel van en wat betalen jullie ongeveer?
Ze kijken naar met hoeveel personen jullie wonen. Het kan heel erg goed zijn dat dit nog een schatting is van de vorige bewoner, ik had dat ook namelijk in mijn vorige huisje.. Wij betalen 135,- in de maand.. Als jij zoveel moet betalen in de maand dan weet je zeker dat je aan het eind van het jaar veel terug krijgt. Volgens mij kan je ook gewoon het nuon bellen en het maand bedrag verlagen maar dat weet ik niet zeker.. Ik weet wel dat je via hun site je maand bedrag kan verhogen maar dat is bij jou niet nodig
Bij ons wordt ongeveer hetzelfde afgeschrevend oor de Nuon. Volgens mij is de schatting gemaakt nar aanleiding van het gebruik.
Bij ons maakten ze de schatting naar aanleiding van het verbruik van de vorige bewoner. Dus als je een beetje pech hebt heeft er een gezin met 5 kinderen in je huis gewoond. Wij betalen nu ongeveer 170 euro per maand (tussenwoning met 4 slaapkamers voor 2 personen) en krijgen nooit wat terug Misschien moet je gewoon even bellen of je maandbedrag omlaag kan.
ja ik kan het maandbedrag wel laten verlagen, maar zit er ook niet op te wachten dat ik aant eind vant jaar bij moet betalen! wij wonen dus met 2 mensjes, en is n 2 onder 1 kap. (inhoud=425m3) (kyken ze daar ook naar?) voor ons heeft er 1 oude man gewoond... maar lijkt me sterk dat hij zoveel verbruikt heeft? maar betalen er meer van jullie voor 2 rond dat bedrag? en hoeveel krijg je dan terug?
Wij hebben vorig jaar het hele jaar 160 euro betaald en we hebben 400 euro terug gekregen..Ik vind het raar dat jullie zoveel moeten betalen, mijn vriend werkt bij het nuon en die zegt dat wij al meer als gemiddeld gezin aan stroom gebruiken..Maar in de praktijk valt het dus wel mee.. Je weet nooit wat die oude man allemaal in huis had staan maar het lijkt me wel sterk dat hij zoveel verbruikt ja.
Dat is wel veel! Wij betalen 76 euro per maand=etage woning(superklein)met 3 personen en wij letten heel fanatiek op ons verbruik,zo min mogelijk lampen aan en cv zo laag mogelijk.Toch koud?Pakken we een deken.
ja wij ook hoor, omdat we de hele avond aant het werk zijn (verbouwing) staat de verwarming ook gewoon uit.... maarja dat weet nuon natuurlijk niet omdat dit een schatting is,... maar ik bel wel even want ik vin het ook wel erg veel... vroeg het net aan n vriendin van mij en die betaald 140 ook voor 2 personen, en het huis is netzo groot als die van ons!
bij ons was het eerst 179 per maand, ook gas en electra. en wij hebben een woning met een verdieping en twee slaapkamers. ik heb het maandbedrag toen naar beneden laten zetten, dat mag je namelijk altijd laten doen. een gevaar is dan dat je moet bij betalen aan het einde van het jaar. maar wij kregen alsnog geld terug. nu betalen we rond de 150 per maand. dat is normaal voor een 2 persoons huishouden met een relatief kleine eensgezinswoning. die berekening hangt vaak af van wat de vorige bewoners gebruikten en jullie gezinssamenstelling.
wij betalen ook voor gas en electra samen ruim 190 euro. Vorig jaar hebben we 600 euro terug gekregen
euhm wij hebben een oud vrijstaand woonhuis, en ik ben enorm allert met de verwarming..overdag op 19,5 en om 22:00 uur gaat hij terug naar 15 graden en ik betaal schrik niet 241 euro elke maand...pfffff is niet leuk meer hoor....vorig jaar betaalden we 201 euro en ik moest aan het eind van het jaar 298 euro bij betalen en werd meteen hoger gezet.....ohw en boven branden hier geen verwarmings ofzo.....gebruik wel veel elektrische tijd...denk aan wasmachine droger vaatwasser strijkijzer..koffiezetapparaat enz enz....
Wij gebruiken hier ook best veel stroom.. Er staan hier namelijk 24 uur per dag 2 pc te draaien ivm mijn werk en een server die boven staat en we hebben pittig wat terrariums staan die 12 uur per dag licht hebben en dan nog de gewone dagelijkse dingen..
Wij zitten ook bij de NUON en onze eerste aanslag leek ook op eentje van het hele huizenblok bij elkaar na een telefoontje hebben ze dit toen met meer dan de helft verlaagd. Nu betalen we 125 euro en dit is OK. Ik zou er een telefoontje aan wagen. Succes. Groetjes, Danielle
ja doe ik ook haha.. staat op de site dat ze het maar met 10% kunnen verhogen of verlagen.. Dan is het nog te hoog lijkt mij... maar bel morgen even! Bedankt allemaal voor jullie reacties
bij essent betalen wij 192 euro, maar de verbruiksmeter geeft aan dat we 148 zouden moeten betalen. in ons oude huis, drie verdiepingen niet geisoleerd betaalden we 178 euro p/m, dus op zich verbaasd het me niet enorm, maar het blijft veel geld natuurlijk!