Barbecueverbod in Oost-Nederland, paasvuren verboden | nu.nl/binnenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl ff hier, omdat hier meer mensen lezen, ivm met plannen voor de paasdagen. Beetje lullig als we allemaal massaal bbqvlees inslaan en je mag niet bbq-en.....
Lijkt mij dat je alleen niet mag bbq-en in de natuurgebieden (waar dus kans op bosbrand is).. In je eigen afgesloten tuin moet vast geen probleem zijn "De natuurgebieden zijn daar zo droog dat veiligheidsdiensten roken, barbecuen en andere vormen van open vuur daar verbieden."
in je eigen achtertuin mag je echt wel BBQ-en hoor... anders krijgen ze het nog druk met controleren haha....
zijn ook mensen die in natuurgebieden of bij boerderijen met rietgedekte daken wonen. Dan is het wel handig dat ze deze info hebben lijkt me.
ze zijn ook alweer druk aant vliegen van ajax uit. het zal trouwens ook niet lang meer duren dat er code rood word gegeven. nu maar hopen dat mensen in de bossen nadenken met wat ze doen.
het mag van mij ook wel hoor die code rood, het is hier in de tuin al kurkdroog. kan me dan echt heel erg voorstellen dat het op de hei met een vonkje al tot een ramp kan leiden. Of in bosrijk gebied. Ben er erg van geschrokken toen in dec een rietgedekte boerderij naast schoonouders in vlammen opging door een simpel vuurpijltje die van heel ver kwam. Was geen houden aan. Ik heb heel vaak het idee dat mensen de gevaren van vuur onderschatten en dat ze er wel tegen kunnen blussen. Nou tegen de tijd dat je water hebt, staat de boel echt al in lichterlaaie
Hier aan de IJsselmeer kust is het ook kurk droog. Ben al meerdere avonden mijn plantjes aan het water geven. Nu maar hopen dat mensen een beetje rekening houden met de droogte.