Klakken met tong tijdens drinken

Discussion in 'Flesvoeding' started by Eden28, Apr 23, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    1,623
    0
    0
    Nav me andere topic open ik even een nieuwe. Mijn dochter kan erg onrustig drinken en klakt en smakt dan constant. Hierdoor wordt ze erg onrustig en ook erg moe. Ze heeft al spruw gehad toen ze 2 weken was. Ik heb nog daktarin en behandel haar hier nu weer mee maar twijfel of het spruw is. Als ze heel moe is of ik haal er uit haar slaap voor een fles dan drinkt ze deze goed. Maar als ze dis gewoon wakker is dan is het fles geven een heel gevecht voor haar. Ze huilt verder niet en is over het algemeen relaxed behalve bij de fles geven dus.

Ik geef nu de melk uit de dr. Brown smalle fles. Zal de brede hals een oplossing zijn? Difrax ook al geprobeerd maar dat is helemaal dramatisch. Ben super tevreden over de dr. Brown verder.

Heb alleen het idee dat ze hierdoor de fles niet goed leegdrinkt omdat ze op een gegeven moment echt te moe is terwijl ze helemaal niet lang over een fles doet 10 à 15 min.

Wat kan ik verder nog proberen? Ik heb voor elke fles de zenuwen over hoe ze zal drinken.

2. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

Oct 8, 2009
    3,212
    1
    0
    Gaat het niet te snel?

3. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    1,623
    0
    0
    Nee dat denk ik niet. Ze krijgt nu 100cc maar verslikt zich niet? Wel als ze zo druk is dan kan ze zich verslikken. Maar als ze moe is dan zuigt ze een stuk harder aan de fles en dan verslikt ze zich niet

4. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    1,623
    0
    0
    Oja en ze krijgt al de kleinste speen level 1 dus kan ook niet een kleinere nemen. Ze krijgt trouwens nutramigen wat natuurlijk wel erg dun is

5. Nescio

Nescio Niet meer actief

Heb je al aan (verborgen) reflux gedacht?

6. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    1,623
    0
    0

Nee dat heeft ze niet. Mijn middelste heeft dat gehad dus weet Waar ik op moet letten .ze huilt max 5 min op een dag slaapt perfect en herkauwt ook niks zeg maar. Als ze haar fles namelijk op heeft of er klaar mee is dan slaapt ze of zit ze breed te lachen.

7. chantal1606

chantal1606 Actief lid

Jun 25, 2010
    403
    15
    18
    NULL
    NULL
    Had je al naar foto's gegoogled van een te kort tongriempje?
    Dat kan echt een reden zijn, mijn zoontje had het ook.

8. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    1,623
    0
    0
    Ja maar kan niet goed bepalen of dat het is. Moet maandag naar het cb daar zal ik het vragen.

9. chantal1606

chantal1606 Actief lid

Jun 25, 2010
    403
    15
    18
    NULL
    NULL
    Zou ik zeker doen!
    Succes!

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Eerste waar je aan denkt bij klakken is spruw,
    Tweede is korte tong- of lipriem,
    Derde is reflux,
    Vierde is verkeerde drinktechniek (komt meestal door een van de drie hierboven of een combi daarvan, maar soms pakt een kind de speen niet goed, terwijl het van die dingen hierboven geen last heeft) speen moet diep de mond in, lippen mogen harde rand fles raken.

11. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    1,623
    0
    0
    Als het reflux is dan moet het verborgen reflux zijn en had ik toch wel nu wat moeten merken. Ze is zo rustig en vrolijk 100% tegenovergesteld van mijn zoontje die wel verborgen reflux had. Na 3 teugen van de fles dan klakt ze zo. Ga vandaag andere fles proberen en de dental speen van difrax misschien dat het verschil maakt. Ook behandel ik haar nog maar met daktarin. Als dit allemaal niet helpt vraag ik het maandag aan het cb.

12. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    1,623
    0
    0
    Heb de brede hals van dr Brown geprobeerd en ze heeft zonder te stoppen of klakken en verslikken de fles rustig lees gedronken. Hopelijk is dit de oplossing!

13. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Wat fijn! En hoe zijn de rest van de voedingen gegaan?

14. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    1,623
    0
    0
    Slecht! Was eenmalige goede drink actie. Snap niet waarom zo niet goed kan drinken. Zou het dan toch spruw zijn? Hoop dan snel verbetering te zien. Te smakt en klakt er op los. Vooral bij het eerste gedeelte van de fles

15. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    1,623
    0
    0
    Alleen kan het zijn dat ze van daktarin krampen krijgt? Ze drinkt daardoor nog onrustiger en op het eind van de fles gaat ze ook huilen.

16. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Daktarin ken ik niet dus heb ik geen ervaring mee.

Ik zou toch even verder kijken wat het dan zou kunnen zijn, misschien is er wel meer aan de hand? Eerder werd reflux genoemd, je had zelf het idee van niet omdat je zoontje het ook heeft gehad.reflux kan in verschillende vormen tot uiting komen.

17. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou toch ook nog eens goed naar tong- en lipriem kijken. Google anders eens op afbeeldingen, kijk naar 'posterior tongue tie'.

18. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    1,623
    0
    0
    Maar dan moet ze toch meer last hebben? Ik kan haar gewoon plat leggen en heb haar eens geobserveerd na de voeding en ze slik ook niks terug. Ik wil geen jbm geven nu omdat ze al last heeft van verstopping en mijn gevoel zegt dat het geen reflux is. Ik weet dat het à
    anders tot uiting kan komen maar ik vind het gewoon erg onwaarschijnlijk

19. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Ik zie jouw kindje niet, dus kan het niet beoordelen. Mijn neefje had weinig last, huilde niet, was niet erg onrustig volgens mijn zus. Maar spuugde wel iets. Mijn eerste was een reflux-kindje, dus ze vroeg mij wat ik hier over wist. Na mijn verhaal toch maar naar de ha, medicatie en toch een heel ander kindje.
    (Helaas weer een reflux kindje)

Maar goed, ik kan het vanaf hier niet beoordelen dus weinig nuttigs over zeggen.

Jbm kan ook voor dunne ontlasting zorgen, maar ik snap dat je het liever niet wilt proberen.

Heb je dirksmama's advies opgevolgd?

En anders zou ik toch even overleggen met je ha of evt cb (ik ben meer voorstander van een ha, maar heb ondertussen, helaas, ook andere ervaringen nu).
    Via zo'n forum is het ook een beetje gokken ;)

20. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    1,623
    0
    0
    Snap ik. Ik heb de fysio gebeld die mij toen enorm geholpen had met mijn zoontje en die komt haat observeren. Mijn zoon loop bij de logopediste en ik vraag haar ook eens te kijken. Heb veel vertrouwen in hun. Ik doe het stapje voor stapje maar. Als dit allemaal niet werkt ga ik reflux uitsluiten. Maarja aan de medicijnen wil ik niet zomaar. Mijn zoontje krijste tijdens de voeding en het enige wat hielp was motilium. Spugen doet ze trouwens helemaal niet.

Mijn zoontje is trouwens wel een enorme driftkikker en huilt snel. Het kan natuurlijk zijn dat ze gewoon geen piepert is.

Share This Page