Nut genetisch onderzoek

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Minimensje83, 7 jun 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minimensje83

Minimensje83 Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.757
    1.067
    113
    Vrouw
    Vraagje .. wie heeft er genetisch onderzoek laten doen en wat was het nut? Want je kan weten dat er iets is maar dan..? Lijkt mij weinig aan te doen. Zijn hier talloze miskramen verder met deze partner, met vorige partner wel 2 gezonde kids gekregen, dus vraag me toch af of er genetisch vlak ergens een mismatch is

2. Mokski

Mokski Actief lid

9 apr 2023
    305
    235
    43
    Vrouw
    Heyla,

Bij mijn vorige partner had ik 2 miskramen (11w en 7w).
    Tijdens mijn 2de zwangerschap, had mijn ex een genetisch onderzoek met spoed.
    (Hij heeft een neefje dat een zware beperking heeft, waar eerst gezegd werd dat dit door zuurstof tekort bij de geboorte was, kwam uit dat het genetisch was).
    Toen we de uitslag kregen was de zwangerschap ook misgelopen. Bleek dat mijn ex ook drager was van een translocatie op 2 chromosonen. Waardoor we 50% kans hadden op een zwaar gehandicapt kind.
    Er werd toen een traject via pgd voorgesteld, aangezien het om een zware beperking ging. De uitleg van de miskramen was een aanleg fout, waardoor mijn lichaam/natuur de zwangerschap onderbrak.
    De relatie liep mis, dus is ook nooit verder iets mee gedaan.

In sommige gevallen is het zeker nuttig om te weten als er iets scheelt bij miskramen. Het kan echt gewoon pech zijn, maar helaas ook een genetisch probleem.

Deel Deze Pagina