Vorige week afspraak gemaakt bij de gyn , deze staat op 1 dec. De assistente had het over 6 weken +nog wat dagen , was kiele kiele, zagen ze niks dan over 2 weken terug komen. Nu check ik het zelf,maar ik zit 1 dec op 5.2 weken, dat is toch veel te vroeg om iets te zien? Heeft het wel "nut te gaan. Heb 24 okt mijn eerste cyclus dag aangegeven bij haar,reken ik nu verkeerd of heeft ze er een week aan vast geplakt. wat zullen jullie doen? Gewoon gaan of toch bellen dat ze zich een week vergissen.
Zou goed kunnen dat ze zich vergist hebben, ik zou het even aangeven. Als je een week later komt dan kan je al wat zien, met 5w2d is dat niet veel. En gefeliciteerd met je zwangerschap!
als ik snel tel kom ik ook op iets meer dan vijf weken. Volgens mij kunnen ze dan idd nog niet zien of het hartje klopt.
Het is wel fijn dat als je gaat, je dan ook iets kan zien. Dat kan zeker bij 6 weken, maar bij 5 weken zie je hooguit de zwangerschapsring. Ik zou even bellen om dit na te vragen. Anders zit je daarna toch weer in die onzekerheid.
Ik heb vorige week een echo gehad om te kijken hoe ver ik zwanger was (door de pil heen zwanger geraakt). Ik bleek 5w1 dag te zijn en er was bij mij alleen een zwangerschapsring met dooierzakje te zien. Ik moet zeggen dat ik het niet fijn vond die (uiteindelijk) vroege echo, omdat ik nu nog meer in onzekerheid zit. Maar dat gevoel verschilt waarschijnlijk per persoon...
Hier precies hetzelfde! Ik vind een echo bij 5 weken geen aanrader. Ik moest naar de gyn en die maakt volgens mij standaard een echo bij elk bezoek maar voor mij had het niet gehoeven. Alleen een ring en verder niets.. dan mag je weer 2 weken wachten. Met 6 weken is er al meer te zien volgens mij.
Wat vind je zelf prettig? - dat je nu wacht en de afspraak verzet zodat er zeker te weten straks iets te zien is op de echo - of dat er nu een kans is zoals al gezegd werd alleen een zwangerschapsring te zien is en je nog in onzekerheid een paar weken zit.. Nog gefeliciteerd!
Als je zeker iets wil zien zo ik kiezen voor 7 weken na de laatste menstruatie. Als je namelijk iets later dan op dag 14 je eisprong heb gehad of een latere innesteling kan het maar zo zijn dat het hartje nog niet klopt. Als in de mm molen zit wordt meestal 6,5-7 weken aangehouden voor de eerste echo, maar dan weten ze wel vaak wanneer de eisprong precies is geweest.
Ja zal ze wel even bellen om te vragen of de datum klopt, misschien zei ze de 1ste en bedoelde ze de 8ste ofzo, mijn partner wil mee en ivm werk moet dit wel geregeld worden natuurlijk. Ooh en zelf maakt het niet zoveel uit, ik ben niet zo bang aangelegd, daarnaast houd ik er tot de 12 weken standaard rekening mee dat het mis kan gaan.
Ik ben even benieuwd, waarom krijg je überhaupt zo vroeg een echo en niet rond 10/11/12 weken? Waarschijnlijk heeft t wel een goede reden, maar ik sta niet echt achter de vroege echo's of t nou 5 of 6 weken is. Volgens mij geeft t alleen maar onzekerheid en meer verdriet mocht t in een pril stadium niet goed verlopen.:x
Ik vind vroege echo's een geweldige uitvinding, mits je maar een realistisch beeld hebt van wat je kunt verwachten bij een bepaalde termijn. In de meeste gevallen klopt er een hartje bij 6w3d. Dat is in ieder geval de termijn die het UZ Gent aanhoudt. Zelf heb ik (vanwege de planning) met 6w6d mijn eerste echo gehad en daarna ongeveer wekelijks tot de 12w. Ik vond het enorm geruststellend om iedere keer op de echo te zien wat er hoorde bij die termijn. In het begin volgt een embryo een behoorlijk vaste ontwikkeling, dus als je die terugziet is dat gewoon een heel duidelijk teken dat het goed zit. Bij mijn 4 miskramen heb ik geen vroege echo's gehad en ik geloof niet dat ik nog verdrietiger had kunnen zijn dan ik nu was, als ik wél vroege echo's had gehad. Hooguit had ik in een nog eerder stadium gezien dat het niet goed zat.