Vijfde ziekte!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Ice, 28 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ice

Ice Fanatiek lid

15 jun 2007
    1.510
    0
    0
    Van de week hadden we al een kind op t werk met de waterpokken, ikke de VK bellen, maar dat maakt gelukkig niet uit, omdat ik al byna 18 weken ben.
    Nu belde de collega vandaag op, dat een moeder van één van "mn" bso kids haar gebeld had om te zeggen dat haar kind de 5e ziekte heeft, en of ik dat al wist?
    Ehm nee niet dus....ikke mn ma bellen, maar dat heb ik niet als kind gehad. Dus heb ik (weer) de VK gebeld, en nu moet ik sowiezo deze week thuis blyven, ook om goed uit te zieken, en als er volgende week verder geen kinderen met de 5e ziekte zyn, kan ik weer aan t werk.
    Van een ex collega weet ik dat zy geen antistoffen had, en dat ze toen ook thuis moest blyven toen dat heerste. Dus ik schrok wel ff van dat telefoontje, ik hoop dat t by my allemaal meevalt (denk t wel, anders had ik ws al wel klachten gehad) en dat er niet meer kids komen die dat hebben!
    Tjonge wat zyn er veel dingen waar je rekening mee moet houden als je zwanger bent hè!

2. Ice

Ice Fanatiek lid

15 jun 2007
    1.510
    0
    0
    Update: moet morgen bloed laten prikken of ik anti-stoffen heb tegen de ziekte, zo niet, dan kan het wel kwaad voor de kleine :(

3. acire

acire Fanatiek lid

succes vandaag.
    hoop voor je dat je die antistoffen hebt, dan is dat weer een hele zorg minder.

4. Ice

Ice Fanatiek lid

15 jun 2007
    1.510
    0
    0
    Bloed is geprikt, nu moet ik een week wachten op de uitslag, en mag tot die tyd niet werken :(
    Alles voor onze uk ;)

5. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Jeetje wat naar dat je nog eens een week in spanning zit om te zien of alles ok is.
    Ja je moet met heel veel dingen rekening houden nu je zwanger bent.
    Mijn dokter waarschuwde al dat snot van een kind onder de 2 jaar ook bepaalde dingen bevatten die slecht zijn voor de foetus.
    Scary hoor!

6. Nannie87

Nannie87 Actief lid

7 feb 2007
    112
    0
    0
    Student
    Kerkrade
    een vriendin van me heeft de vijfde ziekte gehad tijdens haar zwangerschap.. Ze heeft toen alleen veel moeten rusten..En nu heeft ze mooi en gezond dochtertje gekregen...dus maak je maar geen zorgen.
    Nou toch veel sterkte.... :oops:

7. stefanygreat

9 nov 2007
    86
    0
    0
    Hoi Ice,

hier hetzelfde verhaal! Sinds vorige week heerst ook opde school waar ik werk de 5e ziekte en aangezien ik geen antistoffen heb (weet ik van een eerder onderzoek op parvo) moet ik ook thuisblijven tot het over is. Vraagje: hoe reageert jouw werkgever hierop? Die vn mij heel raar zo van; wat een onzin dat je thuisblijft! Vond ik wel raar, want ons kleintje gaat ook voor alles! Ik hoop dat het voor ons allebei goed uitpakt!
    Groetjes, Stacy

Deel Deze Pagina