Ik weet het niet meer, ik ben nu veel aan het twijfelen over mijn zoon. Sinds een week wilt hij niet veel meer slapen. hij is meestal 7.00/7.30 uur wakker en gaat 10.30 naar bed. Nu wilt hij niet meer dus gaat hij om 11.00 naar bed. Hij gaat meestal spelen op het bed tot 11.00 uur en dan wordt hij wakker om 12.00 uur. Daarna gaat hij weer om 14.30 uur na bed. Nu wilt hij niet meer dus om 15.00 of 15.30 naar bed. en slaapt tot 16.00 uur of 16.30 uur. Daarna gaat hij 19.30/20.00 naar bed. Is het wel zo goed? Altijd duurt het even voordat hij gaat slapen en slaapt ook weinig. Moet ik nu in plaats van 2 slaapdelen 1 doen? Is het dan niet te vroeg? Ik vind dat hij tussendoor weinig slaapt. Hoe is het bij jullie de slaaptijden?
Ik zou het proberen te rekken tot na de boterham en dan naar bed doen en hopen dat hij zo'n 2 uur slaapt. Tja, en wat is vroeg... Eva slaapt ongeveer van 10:30 tot 12:00 en meer niet. Op het kdv doet ze trouwens nog wel 2 slaapjes en thuis soms nog even een hazeslaapje in de kinderwagen als ik ga wandelen. Maar thuis in bed wil ze echt niet meer slapen 's middags.
Met 12 maanden hadden we nog echt 2 slaapjes. Hij werd meestal ergens tussen 7 en 8 wakker. Ergens rond 10 uur begon C oogjes te wrijven, maar dat was ook wel eens 11 uur. Bij zo'n signaal ging hij naar bed. Dan sliep hij 1,5 uur. Aan het einde van de middag, afhankelijk van zijn ochtendslaapje sliep hij ook nog 1,5 uur. Soms van 15.00 tot 16.30, soms van 16.00 tot 17.30. En dan rond 20.00 de nacht in. Zoals je leest letten we vooral op de signalen en minder op de klok. Sinds de 13 maanden begint hij af en toe wat daagjes op 1 slaapje te doen. Als hij om 11 uur nog niet moe is, dan hou ik hem wakker tot de lunch, en dan gaat hij om 12.30 naar bed, en komt er vaak rond 15.00 weer uit. Maar dat is misschien 2 dagen in de week. Echt zo'n rommelige overgangsfase dus. Ik heb al gehoord dat het best een poos (als in maanden) kan rommelen tussen de 1 en 2 slaapjes. Maar ik ga gewoon op de signalen van C af, en dan slaapt hij het best..
het zoontje van mn vriendin is 13 maanden nu en die gaat om 8 uur richting bed en wordt de volgende ochtend half 10 wakker. soms doet hij smiddags nog wel een slaapje maar vaak niet meer dan een uurtje of 2...
hier slaapt hij vanaf dat hij 11 maanden is maar een keer. Hij was steeds lang wakker `s nachts en hij wilde niet meer slapen in de middag. Toen ben ik hem na de boterham naar bed gaan doen en dat gaat heel goed.
Eva slaapt 's nachts trouwens zo'n 12 uur. En ik moet haar 's ochtends rond 10:30 vaak echt naar bed doen omdat het echt niet meer gaat. Ogen wrijven is trouwens niet genoeg signaal om haar naar bed te doen, want ze is dan wel moe, maar als je haar dan naar bed doet gaat ze alleen maar staan huilen in bed en absoluut niet slapen. Ik doe Eva pas naar bed als ze huilerig is en niet meer stil te krijgen is. En dat is dus alleen 's ochtends .
hier ook heel wisselend, ligt er aan hoe laat amy wakker is. meestal rond 8.30 op. dan slaapt ze van 13.30 tot 14.30 soms tot 15.00. maar k kijk inderdaad ook eht naar wat amy aangeeft. ik probeer echt 1 slaapje dat werkt bij amy het best. maar als je zoontje savonds nog lief gaat slapen zou ik het gewoon zo houden, dan heeft hij het gewoon nog nodig
Wij zitten met onze Demi ook al op 1 slaapje, dus te vroeg vind ik het niet. Ja ik vond het vroeg toen zij het 2e slaapje neit meer deed hahaha. Maar goed je kind doet zoals het nodig heeft, dus dan maar 1 slaapje. Dus ik zou idd ook voorstellen het eens met 1 slapaje te proberen. Idd het ochtendslaapmoment rekken naar zo dicht mogelijk rond lunchtijd (uur of 12) en dan lekker op bed doen.
Hoi hoi, Sharon slaapt nu één keer per dag. In de avond gaat ze om 20 uur slapen waarna ze 's morgens rond 8 uur / half 9 wakker wordt. Na het middageten gaat ze standaard haad bedje in, dan huilt ze wel even maaze is hartstikke moe, dan slaapt ze ca. 1,5 uur. Heel sporadisch is ze 's morgens nog heel moe en dan slaapt ze nog een uurtje. Leg je je zoon gewoon standaard in bed? Of alleen als hij 'tekens' van vermoeidheid heeft? Anders zou ik het gewoon eens aankijken hoe het gaat met 1 keer slapen op een dag en hem dan alleen op bed leggen als hij aangeeft moe te zijn? (wrijven in de oogjes, evt, duimen etc.) Niet teveel twijfelen, komt helemaal goed!
Mirre wordt rond 6.30 wakker en gaat tegen 11u weer slapen. Ze slaapt dan meestal 1,5-2,5 uur. En aan het einde van de dag doet ze vaak nog een tukje van een half uur in de wagen (in bed lukt niet). Ik zou niet zo focussen op wat 'zou moeten' of 'hoort', maar op wat past bij jouw kindje
Vangelis slaapt van 19:30 tot 7:00uur en de ene dag 2 slaapjes en de andere dag 1, ik denk dat het nu een wisselperiode word en hij over 2 weken nog maar 1 slaapje nodig heeft. Bij 2 slaapjes slaapt hij per keer 1,5 uur, bij 1 slaapje 2 uur.
Nova zit ook al een maand of twee op een slaapje. Ze gaat om 19uur naar bed en wordt 8 uur wakker. Dan gaat ze om 12.30 tot 15 uur weer naar bed.
hier ook op 2 slaapjes per dag, vaak sochtends van 9 tot 10 en smiddags na het eten een uurtje. dan is ze tegen het eind van de dag vaak wel heel jengelig en leg ik haar nog wel even in bed maar meestal slaapt ze dan niet, voordeel is wel dat ze 'snachts klokje rond slaapt....(meestal
Rond die leeftijd zaten wij nog op 2 slaapjes. Van 10-11.30 en van 14.30 tot 16.00, ongeveer. Maar al vrij snel daarna begon hij te schipperen tussen 1 en 2 slaapjes, dat heeft wel een paar maanden geduurd.
mijn zoontje is bijna 2 maar vanaf zijn 1 ste verjaardag was het 7.30 uur wakker smiddags uurtje of 2 slapen en om 18.30 uur naar bed en dan sliep/slaapt hij de hele nacht door nu slaat hij vaak t middagslaapje over!
Ik heb het geprobeerd om 1 slaapje te doen in plaats van 2. Maar om 11.00 zat hij vreselijk te gapen. Ik denk dat ik dan in plaats van half 11 om 11 uur maar naar zijn bed breng. Eigenlijk begint nhet wel om 10.30 uur tee gapen. Ik denk dat hij een moeilijke slaper is. Als ik zo jullie verhalen lees, vershcilt het per kind.
Hier zat hij net voor een jaar ook al op 1 slaapje. Toen hij nog 2 slaapjes deed, sliep hij echt maar drie kwartier (hooguit) per keer. Op een gegeven moment ben ik het dus wat gaan rekken en ging hij pas rond 1200 uur naar bed. Ineens sliep hij zo 2 tot 3 uur! Ideaal vond ik dat...werkte bij hem dus prima!
hier toen we begonnen met 1 slaapje ook steeds 3 uren. maar tegenwoordig mag ik heeeel blij zijn met 1,5 uur op een dag. dat vind ik toch wel weinig voor 1 slaapje op een dag maar ja slaap kan je neit afdwingen