Graag zouden wij de wieg Céline aanschaffen (zie foto hieronder), maar ik hoorde vandaag via via dat deze helemaal niet zo veilig is als men denkt. In de winkel reageerden ze uiteraard dat het een volledig veilige wieg is en voldoet aan alle kwaliteitseisen. Wie heeft er ervaring met de wieg of kent de bezwaren? Volgens het verhaal is het een slechte wieg omdat er een stoffen bekleding in zit maar dan vallen er toch een heleboel wiegen (laat staan ouderwetse wiegen) af? Of zie ik iets over het hoofd en is de stof in deze wieg inderdaad veels te dik en niet ademend? Ik hoor heel graag jullie advies/ ervaringen en tips (mogelijk waar je wellicht andere bekleding kan kopen die geschikt is?! Alvast dank voor je reactie!
ik heb er 1 met een dunne ademende bekleding, maar dezelfde met dikke gevoerde stof lijkt me niet zo geslaagd
Hoi Casper, Vanuit veiligheidsoogpunt raden we het gebruik af van een wieg met deze bekleding (gevoerd met een gewatteerde vulling o.i.d.). Zelfs als de stof niet gewatteerd is, maar wel dik en niet luchtdoorlatend, is het niet verstandig om de wieg te gebruiken. Dat brengt risico's met zich mee als de baby er met het gezichtje tegenaan komt. Een wieg mag wel bekleed zijn met stof, maar dan moet de stof een opengeweven stof zijn die lucht doorlaat, zodat er voldoende luchtcirculatie is in de wieg en de baby niet met het gezichtje tegen de zijkant gedrukt kan worden. We kennen dit merk niet, dus het gaat om onze bevindingen op basis van een foto, maar dikke, gewatteerde, niet-luchtdoorlatende stoffen moet je vermijden in een wieg voor baby's. Let er bij deze wieg ook goed op of het matras en de bodem vlak zijn. Als de bodem en het matras een ronding/holling hebben, is dit onveilig. Met name wanneer een baby gaat draaien. Groet, Angela VeiligheidNL
Angela, onderin deze wieg ligt een planken bodem/plaat met daarop gewoon plat een matrasje die goed aansluit. De bekleding die wij in de wieg hadden was ook gewoon 1 laag katoen dus zeker ademend en goed, we hebben de wieg 7 maanden gebruikt en toen dochter ging rollen en optrekken moest ze over naar ledikant maar anders had ze er qua formaat ech nog heel lang in gemogen. Het is een prachtige wieg en wij hebben hem met zo veel plezier gebruikt! Alleen hij is groot, zo enorm GROOT dat je hem bijna niet in de auto krijgt en ook op zolder stallen voor een volgend kindje ging bij ons niet.