Ik heb echt veel aan de zwangerschaps yoga gehad. Ook hoe je mentaal in de weëen "staat", ik was superpositief over de pijn. Kon er goed mee omgaan en kon mijn ademhaling goed onder controle houden. Ik heb aan de houdingen niet veel gehad, maar ben wel in 6 uurtjes bevallen (10 minuten persen).
@ Isademi: jij hebt vast geen zwangerschapsyoga gedaan, anders had je wel geweten dat het geen "gezellig klepuurtje" is Tussendoor werd echt niet veel bijgeklept hoor, behalve voor en na de les. Ik vind je wel cru om zo je mening te geven en iedereen te veroordelen die aan yoga heeft gedaan. Ik weet ook dat je hier vrij bent om je mening te geven dus dat doe ik ook. Wou het toch even gezegd hebben
Isademi weet duidelijk niet waar ze 't over heeft wat yoga betreft en heeft volgens mij vooral zin in 'n potje clashen of zo... Dus dames: adem in, adem uit... Je hebt geen yoga nodig om te kunnen bevallen natuurlijk, maar 't kan -naast de aanwijzingen mbt de bevalling- bijvoorbeeld ook heel prettig zijn om bewust met je zwangerschap om te gaan en met alles wat er bij komt kijken, zowel fysiek als mentaal... Je moet zelf kijken of 't bij je past of niet. Ik vond 't in elk geval heerlijk.
Als je even goed had gelezen dan oordeel ik daar ook nergens over. Het topic gaat erover of yoga nut heeft. Ja dus, voor sommige mensen wel. Ik zeg nergens dat je het zonder yoga niet zou redden. En niet iedereen ligt aan apparatuur en draden . Heb je überhaupt wel eens een cursus gedaan of is dit beeld gevormd door film en tv?
Ik ben met cursus begonnen maar was niets voor mij dus mee gestopt. Vond het op zich wel een leuk kletskluppie maar de tips en trucs vond ik veel te zweverig voor mij.. Fijn dat jullie er wel veel aan hadden maar voor hetzelfde geldt had je het ook helemaal niet nodig gehad als je het niet had gedaan..
Ook ik heb yoga gedaan en vond het heerlijk behalve dan op het eind de oefeningen want die kon ik niet meer uitvoeren vanwegen mijn buik. Waar ik erg veel baad bij heb gehad is de yoga ademhaling. Juist door me daar op de concentreren en "open van onderen" te focussen zat ik in mijn eigen wereld. Het enige waar ik niets aan heb gehad was de rug wee opvang oefening want daar kon ik niets mee. Is me tijdens de les ook nooit gelukt dus nu ook niet.
Gefeliciteerd met de geboorte van je dochter! Ik ben nu eigenlijk wel erg benieuwd naar je bevallingsverhaal, en natuurlijk dan extra geinteresseerd in de nut van de yoga... (hoe gebruikt etc.)
Het topic gaat toch over of het bij jou nut heeft gehad tijdens de bevalling dan vind ik dat iedereen zijn ongezouten mening mag geven erover. De een vindt het zweverig de ander heerlijk zo is het nu eenmaal. En verschil moet er wezen . Ik vond het heerlijk of het nou tussen me oren zit of niet hihi
Ah, ik zie weer lekker genuanceerde meningen voorbij komen idd. Meningen prima, maar pffff mag het soms wat meer open minded? Sjonge, niet iedereen ervaart een bevalling op dezelfde manier. Anyway, ik heb er vooral heel veel aan gehad tijdens mijn zwangerschap. Ook al vond ik het soms behoorlijk zweverig, ik kwam er altijd he-le-maal relaxed weer vandaan. Heerlijk! Ik ben ingeleid in het zh met 41+6, ze begonnen met veters. De eerste ruim 24 uur was het allemaal prima op te vangen met de ademhalingsoefening. Ik heb samen met mijn man alle houdingen uitgeprobeerd, maar ik wilde zelf juist heel graag gewoon op mijn rug op bed de boel opvangen, dat werkte voor mij het best . En toen werd het echt onhoudbaar, daar kom geen yoga tegenop alleen een ruggenprik . Bij het persen heb ik er ook wel echt wat aan gehad, ik moest steeds denken aan de yoga-juf die zei: pers naar beneden en niet met je hoofd. Dus ja, voor een groot deel heb ik er wat aan gehad, maar vooral vóór de bevalling. Bij een tweede zwangerschap ga ik het weer doen.