nutella op de boterham?

Discussion in 'Voeding' started by Lisabeth, Oct 17, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

Jul 15, 2008
    564
    0
    0
    Hoi, even een kort vraagje; mag mijn zoontje van 7.5 maand nutella op de boterham?

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Waarom zou je dat willen? Ik zou dat nog lang niet doen in ieder geval. Als je toch iets zoets weil geven zou ik fruithap of appelstroop geven.

3. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

Jul 15, 2008
    564
    0
    0
    ja, normaal geven we leverpastei of smeerkaas, maar dat hebben we even niet in huis, ik wil alleen weten of het kwaad kan want ze mogen nog niet alles toch?

4. wendysunny

wendysunny VIP lid

Jun 24, 2009
    5,789
    0
    0
    mag misschien wel, maar ik zou het nog niet doen.

misschien plakjes fruit oid op brood doen?

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Chocola was dacht ik pas vanaf 9/12 maanden. En misschien zit er in nuttella ook nog wel nootjes (ook vanaf 1 jaar).
    Nou hebben wou ons nooit precies aan die grenzen gehouden, maar 7,5 maand is wel erg vroeg.

Heb je geen fruit in huis dat je kunt prakken? Is ook lekker op brood.

6. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ik doe ook wel eens alleen halvarine/margarine op brood, als ik geen smeerworst of smeerkaas in huis heb. Of idd een geprakte banaan of appelstroop.

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ja hoor, dat mag best. Mijn zoontje at vanaf een maand of 8 nutella. Nutella bevat hazelnoten dus wel goed opletten dat er geen notenallergieen in het gezin voorkomen. Het is een van zijn favoriete broodbelegsoorten. Zoet op brood hoort erbij hoor (wel beperkt natuurlijk)

Je kunt ook beter wat afwisselen met leverpastei (vitamina A) en smeerkaas (relatief veel zout) dan alleen die twee dingen geven.

8. klarinet

klarinet Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    2,985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Het advies van onze diestiste is om chocola pas te geven vanaf 12 maanden. Ik zou het dus niet doen.

9. ikkin08

ikkin08 Bekend lid

Oct 17, 2009
    622
    0
    0
    :)ik zou persoonlijk geen nutella geven aan een babay van 7,5 maanden. Ook niet als je niets in huis hebt...
    Een boterham met niks, of met een beetje margarine/halvarine vinden ze ook lekker (mijn ervaring).

En sorry dat ik het zeg het is nogal off topic.

Maar ik snap niet dat jullie smeerkaas en leverworst geven aan zulke kleine kindjes er zijn in mijn beleving gezonder opties.

Voor de geintreseerde:

Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - FAQ 15: Wat doen we op het brood?

over "gezond" beleg

en waarom geen smeerkaas en leverworst: (staat in een vbbrief)

Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - FAQ 20: Voorbeeldbrieven aan het KDV, K&G en het Consultatiebureau

Ik hoop dat mensen het niet verkeerd opvatten (Sorry als dat wel zo is), maar geef gewoon een goed bedoelde tip:)

Share This Page