Fruit of pap

Discussion in 'Voeding' started by talithatje, Oct 15, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. talithatje

talithatje Bekend lid

Jun 9, 2009
    681
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Ik ben vandaag bij het cb geweest. En daar gaf ik aan dat ik soms het idee heb dat mijn zoontje niet genoeg heeft aan alleen zijn fles.
    Hij zit op het max aan flesvoeding (5x 180cc 6sch.) Dus ik mag sowieso niet meer voeding in zijn flessen doen en dan evt minder flessen op een dag.
    Ze begon toen meteen te zeggen dat ik nog niet met hapjes mag beginnen tot ie 6 maanden is. Ik moet zijn fles dan maar verdikken met pap. Ik ben juist bang dat ik hierdoor een dikker kind krijg. Ik begin liever met fruit tussendoor dan papflessen.
    Heeft iemand ook voor deze keuze gestaan?? Zo niet wat zouden jullie doen??

2. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik denk dat je beter voeding voor hongerige babys kan proberen. met 3 maanden zou ik echt nog geen fruit gaan geven.

3. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Ik zou nog niet starten met bijvoeding. Waarom trouwens pas met 6 maanden en niet met 4? En waarom geen voeding voor hongerige baby's proberen? Of kwam het cb niet op dat idee ;)

4. talithatje

talithatje Bekend lid

Jun 9, 2009
    681
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Ik heb geen idee waarom met 6 maanden pas.
    Hij krijgt Hypo-Allergeen.... daarom niet voor hongerige baby's. Het is niet zo dat hij heel hongerig is. En ik zou dan pas over een week of 3 met fruit beginnen... Niet nu al. Dan is ie bijna 4 maanden.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,173
    35,838
    113
    Als je met fruit begint heeft het echt geen nut meer om hypoallergeen te geven volgens mij, dan kun je beter voeding voor hongerige baby's geven.

Met 6 maanden pas fruit wordt aanbevolen ivm allergiën.

6. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

Oct 22, 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Wanneer je kinje gevoelig is voor allergieën (of 1 van zijn ouders) wordt vaak afgeraden om eerder als 6 maanden te beginnen met fruit/groent. Ik neem duis aan dat dit ook de reden is dat het CB jou geadvisserd heeft hiermee te wachten aangezien je ook HA-voeding geeft.

7. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

May 1, 2008
    1,522
    0
    0
    Hypo-allergeen en bijvoeding met 4 maanden is wat tegenstrijdig. Kun je beter overstappen naar Forte voor hongerige baby's, of half-half. Bel anders even met de Nutrilonlijn.

8. talithatje

talithatje Bekend lid

Jun 9, 2009
    681
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Ik moet hypo-allergeen geven omdat mijn broer en mijn zwagertje allergieën hebben. Het ziekenhuis zei dat ik dat dan beter kon geven.
    Ik heb altijd het idee dat je allergieën al vanaf je geboorte bij je draagt, dus of je nou met 4 maanden of met 6 maanden ergens mee begint als ie daar allergisch voor is is ie het dan ook nog.
    Dat is in ieder geval mijn gedachte erachter.
    Mijn hele fam. (en dat zijn 16 kleinkinderen van mijn opa en oma) hebben vanaf 10 weken al fruit gehad zelfs mijn broer met veel allergieën (die trouwens voor geen enkele vrucht allergisch is). Daarom twijfel ik daar over.

9. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Een allergie bouw je op en je kunt er dus gevoelig voor zijn of niet dit kan ook pas bijvoorbeeld na 10 jaar pas. Als je pas na 6 mnd met bijvoeding begint wordt de kans kleiner dat de allergie wordt opgebouwd. Heeft volgens mij te maken met werking van de darmen etc die na 6 maanden beter is ofzo.

Als je toch gelooft dat je allergie bij je draagt waarom geef je dan HA? HA kan voorkomend werken maar dat heeft dan absoluut geen zin als je na 4 maanden bijvoeding gaat geven. Ik zou het dus niet doen. Ik zou wachten tot na 6 maanden

Share This Page