hallo mama's onze dochter jildou is nu ruim 4 en een halve maand jong. wij zijn op verzoek van de huisarts overgegaan op nutramigen voeding omdat ze heel veel spugde en eczeem had op haar gezichtje. nu is het niet zeker of ze koemelkallergie heeft, het broertje van mijn man heeft het wel gehad tot zijn 14 de jaar, dus het zit wel in de familie. we zijn nu 2 weken aan deze voeding, en naar ons idee gaat het stukken beter. over 2 weken moeten we de test doen, zie er best wel tegenop. doordat wij de voeding via de huisarts voorgeschreven hebben gekregen, wordt het door de verzekering vergoed. nu zou ik graag wat contact willen, met ouders die ook deze voeding gebruiken, en willen weten wat hun ervaringen ermee zijn. liefs, anita mama van jildou
hallo, wij hebben nutramigen, deze is door de huisarts voorgeshreven omdat hij in het dossier van een ander kindje heeft gekeken, hoe die op deze voeding reageerde. maar we krijgen hem vergoed, krijgen jullie de voeidng ook vergoed van het ziekenfonds. groeten anita
Hallo Lievejildou, Ik kan je niets over nutramigen vertellen. Pepti is idd bij mij ook beter bekend. Mijn zoontje heeft koemelkallergie gehad (heeft nog wel een lichtere vorm van vermoed ik). Dit hebben we niet laten testen omdat hij met nestle hypoallergeen voeding al goed redde. Hoe we ontdekten was toen hij met 6 mnd naast bv ook niet hypoallergeen melk kreeg heeft hij alles wat hij binnen had gekregen weer uitgespuugd en kreeg hij overal op zijn lichaam rode vlekjes. Hij heeft ook een lichte vorm van eczeem. En als hij danoontje kreeg, had hij meteen een rode "clown" mondje. Waarom ik toch reageer is dat mijn zoontje nu bijna 2 jaar is. Hij had gelukkig niet echt extreme koemelkallergie. Hij reageerde goed met hypoallergeen melk (die niet wordt vergoed) een stap verder is idd de pepti. Trouwens we hebben nu toch wel "geluk", want op dit moment zijn soya producten heel erg in. Dus kun je soya melk kopen na zijn 1ste verjaardag en als toetje heb je vla (lang houdbaar) en soort yoghurt in de verse koelvak. En je hebt nu zelfs soyamelk wat je voor eten kunt gebruiken (nieuw). Wat ik van de dietiste heb gehoord is dat als je verhoogd risico hebt voor allergieen binnen de familie dan tijdens de zwangerschap probiotica producten risico verminderen. Dus deze zwangerschap drink ik elke dag een probiotica product (mag gewoon varieren onder verschillende merken). Wel opletten in het buitenland heb ik gemerkt, bv in frankrijk hebben ze in fruitpotjes lekker creme erin gestopt. Dus je hebt wel redelijk veel keus om lekkere dingen voor te schotelen in nederland. Dus wat dat betreft hoef je niet veel zorgen te maken. Er zijn verschillende soorten allergie testen. Hoe gaan ze dat bij jullie doen? Ik hoop dat ze zal gaan meewerken. Is nooit leuk om je baby op je schoot zien huilen. Wat bij ons wel tegenviel was dat familieleden pas na 1,5 jaar gingen onthouden dat hij geen melkproducten mocht (zoals slagroom of soep op basis van creme).
Lars heeft vanaf 4 maanden tot 1 jaar Nutramigen gehad. Op de Pepti reageerde hij niet goed. Tja wat moet ik ewr over vertellen? Ik vond er niets speciaals aan. Goed de samenstelling is anders maar je maakt het gewoon net als alle andere voeding klaar. Lars had binnen 2 dagen geen klachten meer, geen krampen, eczeem en piepende ademhaling meer. Wij kregen het ook vergoed en ik haalde altijd 4 blikken tegelijk op bij de apotheek dan hoefde ik niet iedere week te gaan. De test zelf, ik weet niet of je de bloedtest of de koemelktest bedoeld viel ook mee. De bloedtest was wel veeeel huilen omdat ze bij die kleintjes het bloed uit het vingertje halen en dit onder veel geknijp en geduw gaat. De koemelktest was een halve dag ziekenhuis. Beginnen met koemelk op de rug en dan reactie afwachten en dan steeds slokje koemelk en afwachten. Tussen iedere aantal ml zat een half uur tot een uur. Succes
Hallo, Ons zoontje krijgt ook nutramigen. Ik merk er niet veel bijzonders aan, ook bij Jasper niet. Omdat het niet goed gaat met Jasper, hebben we gelukkig niet zon test hoeven doen. de kinderarts heeft gewoon een verklaring geschreven zodat we Jasper niet nog meer hoeven te 'plagen' .De vraag is dus of hij koemelk heeft of niet.