hallo allemaal Ik vroeg me even af hoe jullie eetschema er uit ziet. Ons ambertje is nu bijna vijf maanden is al bijna 70 centimeter en weegt negen kilo. Schema: 6.30 Fles 210ml 11.00: Groentenpap 12.30: Petit gervais baby 14.30: Fles 210ml 17.30: Fruitpap 20.00: fles 210ml Zijn we goed bezig want volgens kind en gezin mogen we maar twee flessen meer geven.
ik heb geen idee maar Björn is nu 4 maanden en 1 week een krijgt alleen maar fles voeding 5 flessen van 200ml Björn was 65 cm en 7200gr 2 weken geleden.
Dhani is ook vier maanden + 1 week en krijgt vijf flessen van 200 cc (180+6 schepjes) Dhani is 65 cm en weegt 6695
Dit stond in een handig boekje over de voeding van je beebje van 1-12 maanden en er staat met 5 maanden: Je kind krijgt ongeveer 4 a 5 flesvoedingen per dag. Hij/zij went aan 1 a 2 eetlepels fruithap en aan 2 a 3 eetlepels groentehap. Dus heb wel het idee dat 2 a 3 flesvoedingen te weinig is hoor, Je kindje heeft die bouwstoffen en andere stoffen die erin zitten nog hard nodig! Alyssa wordt ook bijna 5 maanden en zij heeft nog steeds 5 flesvoedingen en af en toe een hapje tussendoor!
Hier 4 flessen van 180 met 6 schepjes, al heeft ze vandaag al 2 flessen op van 210 met 7 schepjes. En Cyenna is 5 maanden nu en denk dat ze nu 6 kilo weegt. Ik mag pas met 6 maanden groente/fruit geven.
Evi krijgt nu 's-ochtends een half tot een heel potje fruit, en 's-middags een half tot een heel potje groente. Verder krijgt ze nog steeds 5 flessen, omdat ze het met minder gewoon niet redt... Ze mag in principe best naar 4 flessen, maar als ik haar laatste fles om bijv. 21.00 uur geef houdt ze het van zijn lang zal ze leven niet vol tot 's-ochtends, met veel pijn en moeite tot half 5/5 uur als ze om 22.00 uur haar laatste fles krijgt. Aan haar gewicht kan het niet liggen want ze is 63 cm. en weegt 8 kilo Wie kent dit?
Haha, Daan, het wordt wat eentonig, maar hier ook nog hetzelfde hoor Stijn krijgt om 19.00 de laatste fles en komt dan om 4.00 Wij zitten de laatste weken dus weer op 5 flessen van 200 cc Stijn is 68 cm en 7 kilo! Fruit en groente doe ik nog niet. Wacht tot 5 maanden. xxx
Ik kom met van het consultatie bureau Amberis nu 70cm en weegt 9.5kg dus een stevige brok he. Heb het nieuws gekregen dat het toch beter zo zijn moest ze maar 2flessen krijgen. Ik vind dit toch wel weing eigenlijk. Dit word erg moeilijk.
Ik heb Evi gisteren op goed geluk een papfles gegeven om 21.00 uur. Ik had haar tegen 6 uur een half potje groente gegeven, toen om half 7 in bad en om 19.00 uur naar bed. Ik heb haar om 21.00 uur wakker gemaakt en ze heeft heel rustig haar hele flesje leeggedronken. Ik ben er 's-nachts nog wel een paar keer uit geweest voor haar speentje (vanaf half 2), maar ze heeft haar flesje pas om 5 uur gehad en dat ging goed! Goed he?
mijn dochtertje is nu net 5 maanden en 7 kilo (62 cm) en krijgt ook 5 flessen van 180+6 schepjes voeding. een tijdje wilde ze de fles van 22:00 uur niet, maar de laatste tijd drinkt ze hem wel weer bijna leeg.. ik geef haar ook rond 16:00 uur pap, maar meer om het leren van een lepel te eten dan om de voeding... groetjs
Steven is 4,5 maand en krijgt 4 flessen van 210/7, door de laatste fles nutrix rijstebloem, en elke dag een paar lepeltjes groente of fruithapje. Hij weegt bijna 8 kilo en is 66cm, volgens het cb was dit prima, eet en groei schema.
Danique is nu 4 maanden en krijgt 4 flessen van 230cc maar die drinkt ze lang niet allemaal leeg, in totaal drinkt ze nu rond de 700 cc. We zijn begonnen met een beetje fruithap maar dat is niet noemenswaardig.
Gijs is nu 4,5 maand en krijgt: 6.00 uur fles 180/6 10.00 uur fles 180/6 14.00 uur fruithapje (nog geen half potje) 15.00 uur fles 180/6 18.30 uur fles 180/6 En soms om 22.30 uur fles 180/6 met 2 scheppen nutrix sinds gisteren niet meer nu pap met ochtendfles gekregen. Gijs is nu 65 cm en 6990 gram
hallo, onze dochter is even oud ons die van jullie, wij gaven haar on 7 uur de laatste fles en dan werd ze om 7 uur de volgende ochtend weer wakker. nou moesten we van de huisarts overstappen op voeding tegen koemelkallergie, nutramigen. daar mag dus eerst geen nurtix doorheen. nou werd ze me om half 5, 5 uur wakker. doordat de voeidng erg dun is gaat er ook nog nutriton doorheen bij een fles van 180-6 komen 8 maatschepjes nutriton erdoorheen. die gaat goed. doe er nu wel nurtix door, de laatste fles, maar nog is ze vroeg wakker. zit op 4 voedingen per dag, half 7, 7 uur. 10 uur, half 11 15 uur half 4 half 9, 9 uur zou ik nu niet beter over kunnen gaan op 5 flessen per dag. tussen de middag en de laatste fles zit zoveel tijdsverschil. ze mag namelijk nog geen fruit en groente hebben, totdat we getset hebben of ze idd de allergie heeft.