Van 6 naar 5 flessen. Hoe?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Suzanne1982, Dec 10, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Suzanne1982

Suzanne1982 Bekend lid

Jun 16, 2008
    779
    0
    0
    Midden Nederland
    Hoi meiden,

Ons zoontje van 9 weken en ik schat van rond de 6 kilo, krijgt 6 flessen van 150 + 5 (3 schepjes KV standaard en 2 schepjes KV Forte). Hij drinkt ze allemaal leeg.

Nu wilde ik eigenlijk eens proberen om hem op 5 flessen van 180 + 6 te krijgen. Hoe deden/doen jullie dat? Gewoon proberen of had je het idee dat je kindje er aan toe was?

Ik ben er inmiddels achter dat wanneer we hem tot 8.00 uur laten slapen (van 23.00 uur tot 08.00 uur) hij de hele dag en 's avonds echt veel beter slaapt. Eerder maakten wij hem op 07.00 uur wakker met als gevolg dat hij overdag heel onrustig was tot de laatste fles aan toe.

Wat we ook regelmatig hebben is dat hij 's avonds niet gaat slapen totdat hij de laatste fles heeft gehad. We hebben hem nu een paar keer kunnen rekken tot de laatste fles 21.30/22.00 uur. Daarna viel hij als een blok in slaap en sliep door tot de volgende ochtend, waarna we hem wakker moesten maken.

Kan het zijn dat hij al zijn voeding voor 19.00 uur wil hebben en dan klokje rond gaat slapen? Hij is natuurlijk nog wel heel jong, maar ik probeer erachter te komen wat voor hem nou goed werkt. Ik ben namelijk ook een beetje bang om uit te komen op 6 flessen van 180 + 6, wat natuurlijk echt veel te veel is en dus ook niet mag gebeuren. Hij is nogal een hongerlapje. Ook daarom ben ik een beetje huiverig om over te gaan op 180+6, want wat nou als hij om bijvoorbeeld 20.00 uur al aan zijn max zit? Mag hij dan dus doorslapen tot de volgende ochtend?

Gisteren was een hele goede dag. De dag begon om 8.00 uur met 6 flessen om de 3 uur. Hij ging om 20.00 uur naar bed waarna wij hem om 23.00 uur hebben wakker gemaakt voor de laatste fles, die hij overigens helemaal leeg heeft gedronken. Hij is vaak 's avonds wakker. Hij is dan wel moe, maar gaat niet slapen. Pas wanneer hij de laatste fles heeft gehad, is het goed en gaat hij lekker slapen.

Sorry voor het lange verhaal, maar ik probeer even duidelijk uit te leggen waar ik tegenaan loop.

Groetjes, Suzanne

2. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Ik zou het als ik jou was gewoon eens proberen een dagje meer geven en dan de late fles laten vervallen. Het is vroeg maar bij ons werkte het ook bij 8 weken zo. Wij haalde de kleine blijkbaar uit zn diepe slaap waardoor hij snachts weer kwam. Toen we daar mee stopte sliep hij ineens klokkie rond.

Het is geen ramp als hij een aantal dagen wat meer krijgt, op deze manier kan je het proberen en kijken of dit iets voor jullie is. Werkt het niet dan draai je het gewoon weer terug....

Overigens was het bij ons ook van jongs af aan dat hij tot de laatste fles wakker bleef.... Vanaf t moment dat ik dacht: hij moet toch slapen dus leg k hem na de een na laatste fles op bed ging het fout. Naja fout, toen kwam hij snachts ineens sneller om zn fles omdat we hem met de laatste fles dus uit zn diepe slaap haalde. Dus wij de laatste fles weg gelaten en hij sliep door.

Suc6

3. Greyhound

Greyhound Actief lid

Feb 27, 2012
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons ventje sliep met vijf week van rond 1900 tot 0400/0500. Die laatste grens schoof steeds verder op naar 0700.
    Met vijf week zal hij rond de vijf kilo zijn geweest. Wij hebben hem eigenlijk nooit een fles gegeven om 2300 simpelweg omdat hij dan sliep. Hier is het motto geen slapende baby's wakker maken. In het begin moesten we dus inderdaad eruit, maar die grens verschuift wel.

Hie rook een hongerlapje en ook een behoorlijke tijd 180/6 x 6 gegeven. Als het nodig is is het nodig. Wordt wel weer minder. Zitten nu al een behoorlijke poos op 180/6 x 5.

Waarom van 6 naar 5? Voldoet het nu niet?
    Of drinkt hij zijn flessen zo snel leeg dat je denkt dat je kunt ophogen?

4. Suzanne1982

Suzanne1982 Bekend lid

Jun 16, 2008
    779
    0
    0
    Midden Nederland
    Justy bedankt voor je reactie. Wat goed dat dat bij jullie goed werkt!

Mijn zoontje heeft nu 2 flessen op van 180+6 en hij slaapt super goed! Ik leg hem wakker in bed en hij gaat slapen zonder moeite tot nu toe. Ik hoop dat hij het redt tot 16.00 uur zonder fles en verder kijk ik wel hoe het loopt. Als hij vanavond eerder dan 23.00 uur zijn 5 flessen op heeft, dan laat ik hem slapen en zie ik wel hoe laat hij komt.

5. Suzanne1982

Suzanne1982 Bekend lid

Jun 16, 2008
    779
    0
    0
    Midden Nederland
    Hij drinkt ze idd allemaal heel vlot leeg en is soms zichtbaar teleurgesteld dat het weer op is. Hij doet er 15-20 minuten over met een schepje jbpm erdoor omdat het anders te snel gaat.

6. Suzanne1982

Suzanne1982 Bekend lid

Jun 16, 2008
    779
    0
    0
    Midden Nederland
    Misschien is het toeval hoor, maar ik heb hem vandaag tot twee keer toe omdat hij moe was maar hartstikke wakker en letterlijk naar me lachend in bed gelegd en hij valt gewoon in slaap! Ik moet eigenlijk altijd 2 a 3 keer weer naar boven om hem te kalmeren en zijn speen er weer in te stoppen en tot nu toe heeft hij zijn speen nog niet eens aangeraakt! :D Dit is echt nog nooit zo gegaan.

Toeval of misschien toch tevredener met grotere flessen? We zullen het gaan zien. :)

7. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Zou best eens kunnen dat hij tevredener is en daaro lekkerder slaapt. Ik hoef de kleine hier ok echt niet voor de fles in bed te leggen...

Share This Page