Mijn dochtertje van net 3 maanden krijgt sinds een week 4 flessen van 180/6scheppen/3,5 schep nutriton. Nu drinkt ze niet alle flessen leeg en komt ze soms maar aan 645 mililiter per dag, terwijl ze 990 ml mag (6,6 kilo x 150 ml). Ze slaapt de nacht wel door ( van 20.30 tot 7.30). Is dit niet te weinig vocht? Ze zweet namelijk ook best veel.
Waarom dik je de voeding in? Heeft ze (verborgen) reflux? Verder zou ik me niet focussen op cc's, maar kijken naar hoe je dochter zich voelt. Plast ze voldoende, is ze verder vrolijk en ontwikkelt ze zich goed, heeft zij blijkbaar genoeg aan die hoeveelheid. Je zou ook kunnen proberen wat vaker een kleinere fles aan te bieden. 4 x 180/6 is best veel voor haar kleine maagje. Kleine beetjes zonder lange pauzes ertussen krijgen ze vaak beter weg.
Ik vind het best wel weinig. Ik zou 5 flessen per dag aanbieden. Dus overdag bijv. maar 3,5 uur tussen de voedingen laten, zodat ze 's nachts wel lekker door kan slapen.
Heeft je kindje reflux? Zo niet, dan zou ik de voeding echt dunner maken want de nutriton vult ook enorm. Mijn zoontje zat met 3 maand ook op 5x180 en ging toen ook ongeveer over op 210. Toen van 5 naar 4 voedingen gegaan. Maar inderdaad waar gebruik je de nutriton voor.
We gebruiken de nutriton inderdaad voor reflux, iom de huisarts. We zijn sinds een week naar 4 flessen gegaan omdat ze bij de fles van 23 uur niet wakker te krijgen was en nog maar 60 ml dronk. Is er een reken sommetje voor de minimale hoeveelheid? Zal haar zo voor de zekerheid nog een flesje aanbieden.
Ik vind het niet weinig maar dat komt omdat mijn dochter max 700 cc drinkt. 600 cc is hier toch wel normaal. Mijn dochter weegt trouwens net 6 kg. Sinds 3 avonden komt ze opeens om 21:00 à 21:30 voor voeding waardoor ze op 800 cc komt.
Ja die is er 150 x lichaansgewicht. Zoals ik al zei heeft mijn dochter zich daar nooit aan gehouden dus ik kijk daar niet naar
hier ook een dame die altijd weinig dronk. wij kregen er ook net 6 a 700 in. Ze groeide hier prima op met vier maanden woog ze 6.6 kilo en was ze 64 cm lang. dus geen kleine meid.
Toch maar even het cb gebeld nadat ik er gisteravond met moeite om 23 uur 60 ml in kreeg. Volgens het cb kan het geen kwaad, als ze maar tevreden is en zo'n 4 flinke plasluiers per dag heeft. Niks aan de hand dus
Groei is belangrijker dan hoeveelheid cc's die er in gaan. Ik vind het wel vreemd om bij reflux maar 4 (relatief grote) flessen te geven. Veel kinderen met reflux hebben veel minder lanst als ze veel vaker een veel kleinere fles krijgen.