Wanneer baby op de fiets?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by gien, Oct 26, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. gien

gien Fanatiek lid

Jan 30, 2008
    1,876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    Hoi allemaal,

Even een vraagje. Mijn zoontje is nu ruim 8 maanden en hij is erg actief . De hele dag bezig met kruipen staan en hij rent als het ware langs de bank en salontafel ed. Denken jullie dat zijn rugje dan sterk genoeg is om hem mee te nemen op de fiets?

Hij gaat namelijk nog niet echt zitten. Zodra ik hem neerzet dan gaat hij meteen naar voren om weg te kruipen het lijkt geen prioriteit te hebben bij hem.

Ben benieuwd naar jullie visie :)

2. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Ik heb van onze fysio begrepen dat het aan te bevelen is vanaf het zelf kunnen gaan zitten en kunnen blijven zitten als je ze een zetje geeft, ze iets willen pakken e.d. Vaak is het advies er ook nog bij vanaf 9 maanden, maar dat hoor ik niet altijd.

Als een kindje nou 1 jaar is, al langere tijd zelf losloopt, maar niet zelf gaat zitten (terwijl hij/zij wel stabiel zit) dan kan ik mij er wel iets bij voorstellen dat je het eventueel toch doet, maar bij 8 maanden.. Mwah, het zou mijn keuze niet zijn.

3. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

Sep 9, 2015
    1,618
    349
    83
    Kan hij wel zelf bijvoorbeeld in de kinderstoel zotten of zakt hij dan helemaal onderuit?

Zelf heb ik mijn dochter wel al eerder meegenomen op de fiets, omdat ze wel goed kon zitten. Alleen zelf gaan zitten deed ze pas toen ze bijna een jaar was. Wel zorgde ik ervoor dat het steeds kleine stukjes waren, zodat ze niet heel lang hoefde te zitten.

Maar als jij het nog geen fijn idee vind moet je het niet doen.

4. gien

gien Fanatiek lid

Jan 30, 2008
    1,876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    Hij kan het op zich wel want terug gaan vanuit staan zeg maar doet hij of door op zn knieen te zakken of hij laat zich op zn kont vallen :) maar goed ben er altijd wel voorzichtig mee vandaar de vraag...

5. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,679
    113
    Hier gaan fietsen toen ze prima overal langs liep en prima zelf kon gaan zitten, maar op de fiets zwiepte ze alle kanten nog op toen. Pas met een jaar of 1 ging het zonder gewiebel.

6. Nacho

Nacho Fanatiek lid

Jun 3, 2015
    2,369
    9
    38
    Female
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik zou wachten tot hij zelf gaat zitten. Je kan niet in zijn hoofd en lijf kijken of hij geen zin heeft, het onprettig vindt of het nog niet kan. Better safe than sorry :)

Share This Page