Mijn zoon drinkt extreem weinig, help!

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Jippo, Jan 12, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jippo

Jippo Lid

Apr 13, 2008
    75
    0
    0
    Mijn zoontje van 15 mnd. drinkt al ruim een half jaar erg weinig en het wordt steeds minder. Hij kan uit een rietjesbeker drinken die altijd klaarstaat, dat zijn dan soms wat slokjes maar als we geluk hebben drinkt hij daar 100 cc uit. Tot voor kort gaf ik hem nog 3 keer een fles om het vocht wat op te krikken (hij dronk dan zo'n 50 tot 100 cc per keer) maar dat weigert hij sinds een week. Ik heb alle soorten bekertjes en flesjes geprobeerd: weinig tot geen interesse. Zelluf doen is ook niet populair. Alle smaakjes ook: maakt niets uit. Ik geef extra fruit en ben inmiddels maar bezig hem dmv een spuitje extra water te geven maar zo kom ik nog maar aan 300 cc per dag, veel te weinig dus.

Hij is niet ziek, heeft geen last van zijn oortjes, geen tandjes die doorkomen en verder wel levendig.

Ik begrijp dat er kleine en grote drinkers zijn maar dit kan toch niet? Hij drinkt op het KDV trouwens ook zo weinig.
    Het CB weet het ook niet en komt met dooddoeners als: hou zijn luiers in de gaten en als je het niet vertrouwd bellen...

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,
    Misschien lukt het om pap te maken van melk en met een lepel te geven? Je hebt ook knijpfruit in zakjes, misschien is dat iets? Pakjes drinken in een bekerhoudertje.

Groeten Eveline

Share This Page