Welke avent-speen met rijstebloem?

Discussion in 'Flesvoeding' started by BeebieBeeb, Jan 8, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

Mar 6, 2011
    4,672
    591
    113
    Groningen
    Mijn dochter drinkt haar flesvoeding met de nr. 2 speen van avent, dit gaat prima, ze drinkt haar fles binnen een kwartier leeg.
    Nu ben ik begonnen met rijstebloem, maar met die spenen is het een drama!
    Ik had dus een papspeen gekocht, de eerste keer dus een hele berg rijtebloem door de fles gegooid en hup papspeen erin, maar dat vond ze dus echt goor :D oops iets te grote overgang denk ik :)
    Dus de volgende dag eerst een lepeltje rijstebloem bij de fles en gewoon speen 2, dat ging goed.
    Maar nu met iets meer rijstebloem erdoor, krijgt ze het niet meer snel genoeg uit de fles en laat ze hem halverwege staan! :(
    Weer de papspeen geprobeerd, maar dat gaat echt veeeeeel te snel!!!!
    Toen een gaatje erbij geprikt bij speen 2, maar ook dat gaat te langzaam..
    Toen nóg een gaat erbij geprikt bij speen 2, maar ook dat gaat nog te langzaam.
    Ze vind het wel echt lekker, want ze wordt echt een beetje boos dat het er niet uit komt, dus daar ligt het niet aan...

Wat zijn nu mijn opties? Ik heb wel eens gehoord over een 123speen, maar wat is dat en hoe werkt dat? Of kan ik nog iets anders proberen?
    Help?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Hier ook de avent 1-2-3 speen gebruikt. Op stand 1 dan (dus onder de neus de I) Maar dan moet je inderdaad wel genoeg rijstebloem erin doen, maar geloof dat met 3 poedermelkschepjes aan rijstebloem het wel genoeg was op die stand..

3. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

Mar 6, 2011
    4,672
    591
    113
    Groningen
    Dus 3 schepjes rijstebloem en dan 123 speen, oke ga ik proberen.
    Is stand 1 dan alsnog zo'n groot gaatje?

En als je hem draait wordt het gaatje groter toch??? Hoe kan dat eigenlijk?

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Dat kun je het beste zien als je er zelf in knijpt. Zoals zij er op zuigen. Op stand 1 heb je dan 2 gaatjes, op stand 2 een klein streepje, en op stand 3 vol open.

Maar mijn oudste dronk op alle standen evenveel, die had blijkbaar een gekke zuigmethode (ook nooit aan de borst gekregen).
    Bij de jongste werkte stand 1 prima. De rijstebloem kan blijkbaar dan nog wel door de gaatjes, die zijn ook net iets groter dan een gewone speen.

5. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

Mar 6, 2011
    4,672
    591
    113
    Groningen
    Oke! Bedankt voor je uitleg, ik ga er straks gelijk 1 halen om te proberen!

6. Tess11

Tess11 Actief lid

Jul 12, 2008
    317
    1
    0
    ja die werkt het beste, gebruik hem ook voor de pap

7. Anne22

Anne22 Actief lid

Nov 18, 2007
    220
    1
    0
    yep, inderdaad de 1 2 3 speen op stand 1. Wij doen met 3 schepjes rijstebloem. Gaat hier ook prima!

Share This Page