nutramigen laten drinken Hoe?!

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door mupet, 1 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

ik ben op zoek naar ouders waarvan de kindjes ook nutramigen drinken

mijn oudste zoontje heeft dit gehad en dit was Altijd een groot groot drama, hij is nooit gewend geraakt aan de voeding en elke voeding was een strijd en volges mij was dit echt omdat hij zo vies was!

Nu zit de jongste ook aan de nutramigen, en weer het zelfde probleem hij drinkt het gewoon Niet! of steeds 2 slokken dan weer flink brullen, hij krijgt al 2 medicijnen tegen reflux dus daar kan het niet echt meer van zijn lijkt me?

ook moest ik de voeding indikken met nutriton maar daar krijgt hij vreselijke krampen van.

donderdag was ik ten einde raad omdat hij de hele dag alleen maar huilde niet sliep en ook bijna niets dronk, toen had ik een flesje gewone friso 1 gemaakt, dit dronk hij zo op!

ik d8 nog zou hij geen KMA hebben en heb hem toen dus steeds friso gegeven, toch heeft hij er wel degelijk last van zijn we achter gekomen, want we kregen hem niet meer in slaap en mega krampen stampen met zijn beentjes en heel veel huilen.

dus nu toch weer die vieze nutramigen gaan geven.. maar hij wilt het gewoon niet..

hoe gaat dat bij jullie? en wat kan ik er aan doen? op internet las ik dat sommige mensen (op aanraden van KA) een lepeltje candarel er aan hebben toegevoegd (zoetstof) maar dit was van belgiesche site's dus ik weet niet of dit nou echt zou mogen/kunnen

want volges mij ligt het dus gewoon aan de vieze smaak

tips en idee-en zijn welkom :D

2. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    nou zoetstoffen erin doen lijkt me niet de oplossing .
    Mijn nichtje heeft het ook gehad en die dronk t met smaak op , toen ze over gingen op gewone voeding kregen ze pas strijd .
    Mijn jongste zoon heeft Neocate gehad toen hij in het ziekenhuis lag dat rook al n heel stuk aangenamer maar volgens mij wel 3 keer zo duur als nutramigen . ( zat n sticker op van de apotheek dat t 75 euro koste :S )

3. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    @nikkie, ja dat van die zoetstoffen leek me ook al best raar maar zie het in verschillende berichten op internet staan, maar ik zou zo iets nooit zelf proberen zonder overleg met KA

maar ja neocate daar had de KA het vorrige x ook al over, misschien is dat dan wat ik weet het ook niet meer kben een beetje radeloos zo hoe het nu gaat.

4. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    krijgt hij nu wel voeding binnen ? anders zou ik nu nog de HAP of kinderafdeling bellen .
    of Neocate anders smaakt weet ik niet , heb geleerd van die nutramigen ;)
    Eerst kreeg mijn zoon het via een sonde binnen en na 3 dagen niets anders dan ors was volgens mij alles prima als ie maar wat kon drinken :)

5. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Weet je zeker dat het niet aan de reflux ligt? Was zijn slokdarm geirriteerd? Mischien dat hij daar nog wat last van heeft?

Wat betreft smaak, sommige kindje moeten daar echt aan wennen. Maar dat schiet natuurlijk niet op als hij amper drinkt. Ik zou sowieso contact opnemen met de ka. Misschien een ander merk voeding. Je gaf eerst friso? Was dat standaard of ook al een hypoalergene? Wellicht dat je dan de allergy care kunt proberen?

6. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Misschien kan je een andere drinkhoudingproberen.
    Zie blz 51 van het grote reflux topic.

Verder is de nutramigen hier geen probleem.
    Kan het niet zijn dat de.med opgehoogd moeten worden.?

7. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey dames thnx voor jullie reacties

ons lieve ventje is nu helaas (of eigenlijk ook maar goed) opgenomen in het ziekenhuis ter observatie omdat het echt niet meer ging thuis

ik moet nu deze nacht thuis slapen om bij te kunnen tanken :( ben erg verdrietig, maar weet dat dit voor het beste is

ik hoop dat we er op deze manier achter gaan komen wat er precies aan de hand is

groetjes

8. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    sch jeej arme knul :( en arme jij .
    hopelijk slaap je lekker en knapt je mannetje snel weer op
    sterkte

9. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Ach Jeetje... Sterkte

10. sannie1981

sannie1981 Bekend lid

25 nov 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sterkte meid,

Onze dochter zit sinds n aantal weken ook op de nutramigen. Zij huilde van te voren meer dan 20 u per dag.nu blijkt dus koe melk allergie. Ook bij ons was de situatie even niet meer vol te houden en toen is ons dochterje ook opgenomen. Ook om ons even bij te laten tanken.
    Ik weet hoe moeilijk het is om die beslissing te nemen en je kindje achter te moeten laten. Maar het is alleen maar goed!
    Hopelijk weten jullie gauw wat er aan de hand is.

Sterkte.

11. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Sterkte! Hopelijk weten jullie snel wat er exact scheelt en wat de oplossing is.
    Hoe is het nu?

12. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi hoi

thnx voor jullie lieve reacties :)

eerst hebben ze hem alleen maar geobserveerd

en vandaag hebben ze besloten om van voeding te wisselen om te kijken of hij dus wel koemelkallergie heeft ja of nee

hij krijgt nu nutrilon a.r. , zn 1e flesje dronk hij tot de bodem leeg (120+4) binnen een kwartiertje, terwijl we bij de nutramigen een uur bezig waren voor 60cc!

maar hij doet toch nog steeds moeilijkl, veel huilen en onrustig na de voeding...

wat het dus is, ik weet het niet!

nu moeten we wel deze voeding een paar dagen blijven proberen want misschien moet ie ook gewoon even wennen, ik weet het ook niet..

maar in iedergeval vind hij die nutramigen Echt niet lekker, dat verschil zien we gelijk!

als deze voeding niet werkt dan denk ik dat ze neocate willen gaan proberen, of misschien nog wat met de reflux medicatie doen, misschien nexium ofso proberen ik weet het niet

afwachten dus maar weer!

Deel Deze Pagina