Hoe??

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door MamavanTroy, 17 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanTroy

15 okt 2015
    96
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met veel interesse kijkt mijn kleine van 8 mnd naar ons als wij wat drinken, dit doet hij al vrij lang.
    Ondertussen heb ik wel 5 tuitbekers geprobeerd en al voor een flink aantal weken, maar niks werkt. Hij snapt het maar niet
    Het enige wat hij wil is uit ons glas drinken. Ook hebben wij een uitsnede beker van Difrax maar dat wordt echt een enorme rommel.

Wat hebben jullie gedaan? Uit de fles wij hij overigens niks anders dan melk.... pfff... kleine kieskeur

Ons Ritme is erg wisselend.. ik zie dat sommige van jullie nog maar 3 flessen geven... respect.... Ik geef er nog 5... kom er maar niet vanaf.... tips??? (hij eet trouwens als een bootwerker!)

2. sierra

sierra Actief lid

22 jul 2013
    325
    0
    16
    Zuid Holland
    Hier ook bezig met de tuitbeker maar ook nog geen succes. Hij ziet als speelgoed gaat met de rubberen tuit (difrax) over zijn tandjes maakt een hilarisch geluid🙄.

Ik heb wel 2 flessen van difrax, uit de brede difrax krijgt hij alleen zijn flesvoeding, en de smalle met een gat erin krijgt hij water, melk, Thee ect.
    Hij weet dondersgoed het verschil.
    Misschien zoiets proberen dat hij het verschil wel ziet maar de manier van drinken hetzelfde blijft. Als hij wat meer ernaast gaat drinken misschien dat zijn fv wat meer afbouwd.
    Hier zitten we sinds 6 maanden op 3 flessen.
    Hij drinkt zo een 300 ml aan vocht buiten zijn flessen om.

Succes als je gouden tip hebt gevonden om leren drinken met een tuitbeker hoor ik het graag 😁😁

3. Veera

Veera Niet meer actief

Ik gaf toen ook nog veel flesjes melk hoor. Nu ook nog steeds 3 flessen. Misschien kun je een open beker proberen? Of een rietjesbeker, daar drinkt onze dochter heel goed uit! Kost maar 3 euro bij de Hema
    Tuitbekers zijn niet echt een verbetering van een fles dus kan je ook weglaten

4. Mriek88

Mriek88 Actief lid

28 jun 2013
    169
    0
    0
    Hier hetzelfde hoor, mijn zoontje is ook 8 maanden en zit nog op vier a vijf flessen per dag incl broodje en avondeten. Hij is niet te zwaar en een echte hongerlap. Ik probeer ook een fles af te bouwen maar lukt nog niet, komt vanzelf denk ik dan! En tuitbeker lukt hier ook niet ik geef hem een klein flesje van Avent en daar drinkt hij water uit! Hij gaat het eindelijk snappen en drinken 😀

5. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Tuitbeker snapte hij hier ook geen snars van. Rietjesbeker ging wel vrij snel goed. Hij had het eigenlijk gelijk door en na een week of 2 dronk hij er echt goed uit.
    Zoontje wilde uit z'n fles ook alleen maar melk en kreeg op die leeftijd nog 'maar' 2,5 fles. Meer wilde hij zelf niet, had overdag geen tijd meer om rustig z'n fles te drinken.

6. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

7. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Rietjesbeker werkt hier prima, tuitbeker toen ook nog niet, nu inmiddels wel ;)

Deel Deze Pagina