Nutramigen mengen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door shaantje, 15 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Ons meisje heeft sinds ze 2 maanden oud is Nutramigen gekregen omdat ze zoveel problemen had (krampen, harde stoelgang, huilen/krijsen bij poepen, reflux, ...), dus verdenking van KMA (nooit bewezen) en nadien ging het ook véél beter. De klachten verdwenen (buiten de reflux, die verminderde wel, maar bleef aanwezig), dus hebben dit blijven geven. Nu krijgt ze sinds een aantal dagen een fruitflesje van Nestlé. Dit is ook met gewone opvolgmelk en hier lijkt ze geen problemen mee te hebben (enkel hardere stoelgang, heeft ze verder geen last van, maar dit heeft ze altijd als ze nieuwe voeding krijgt).

Nu denken we erover om over te stappen naar gewone opvolgmelk (nan pro), zien of ze het verdraagt, zou toch een hoop besparen want het is best een prijzige pap :), al heeft het ons wel veel leed bespaart ;). Hoe kunnen we dit het beste doen? En zouden jullie het op deze leeftijd al proberen? Ik zou eventueel willen proberen om te beginnen met de voedingen te mengen, bvb. ze krijgt 210/7 hiervan zou ik dan 5 scheppen Nutramigen willen geven en 2 scheppen nan pro. Wat is het beste? ;)

2. dewy

dewy Actief lid

4 apr 2012
    289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb toen het advies gekregen om schepje voor schepje over te schakelen. Hier was het dus eerst 6 scheppen van de 1 en dan 1 schepje van de ander en zo iedere dag een schepje erbij.

3. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Voor Nutramigen heb je toch een recept nodig van een kinderarts of - dietiste? Die kan dan een machtiging voor de ziekteverzekering schrijven en krijg je het vergoed.

Ook kunnen zij je een overstap schema geven. Zoiets zou ik niet op eigen houtje doen.

4. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Nee, hier niets op voorschrift van de kinderarts. Is gewoon te verkrijgen bij de apotheek en er word helemaal niets van vergoed. Enkel de héle dure, maar daarvoor moet het ook echt bewezen zijn dat ze allergisch is voor koemelk. We mochten het gewoon proberen en we doen het nu schepje per schepje. En momenteel lijkt het aan te slaan :).

5. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Shaantje woont denk ik in België aangezien ze het ook over de Nestlé NAN PRO heeft.

6. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Ja, klopt inderdaad. Ben van België. Vergeten te melden, is zo een gewoonte ;).

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Schepje voor schepje vervangen inderdaad.
    En geen flessen geven die groter zijn dan 180/6, al helemaal niet groter maken als een kind reflux heeft, want eigenlijk is met reflux 180/6 al te groot. Met grote flessen maak je reflux erger.

Deel Deze Pagina