Hoeveel mogen ze hebben? Wie helpt?

Discussion in 'Flesvoeding' started by dolfijn, Sep 11, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dolfijn

dolfijn Bekend lid

Sep 25, 2006
    522
    0
    16
    Deventer
    Hee dames,

Ik lees hier allerlei verschillende dingen over hoeveel jullie kindjes krijgen. Willen jullie even met mij meelezen? Ik heb het idee dat onze zoon en dochter allebei al meer zouden mogen hebben en dan misschien ook wel kunnen doorslapen?????

Madelief: ca. 4200 gram
    Krijgt nu 6x 120 cc

Jochem: ca. 5200 gram
    Krijgt nu 6x 130 cc

We voegen Nutrion toe aan de flesjes omdat ze nogal veel spuugden. Gaat heel goed nu.

De tijden zijn:
    7.00 uur
    10.30 uur
    15.00 uur
    18.00 uur
    wakker maken om 23.00 uur
    zelf melden (meestal Madelief eerst) tussen 03.00 en 04.00 uur.

Dit weekend willen we Jochem maar eens laten liggen als alleen Madelief 's nachts wakker wordt. Hebben we al eens eerder geprobeerd maar dan kwam hij na een uur toch. En daar zit ik 's nachts dus niet op te wachten....:(;). Dus we maken ze nu altijd nog steeds samen wakker als de een zich meldt.

Graag hoor ik jullie idee/advies over de hoeveelheid voeding. Mogen ze al meer hebben? Het CB vindt het zo goed, maar lees hier dat kindjes veel meer krijgen en dan dus doorslapen.

Ze zijn nu 8 weken. Doorslapen mag toch wel?

Gr. Dolfijn

2. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,320
    238
    63
    Milan kreeg bij 4200 gram 7 flesjes van 120/4 en toen hij 5100 woog werden dat 6 flessen van 150/6 en 1 week later sliep hij de nacht door. Toen werden het 5 flessen van 180/6.

Maar de hoeveelheden die ze krijgen zijn inderdaad wel goed, zoals CB zegt. Ze moeten minimaal 150 cc per kilogram en mogen maximaal 180 cc per kilogram hebben. Drinken ze alle flessen goed leeg en heb je het idee dat ze nog meer lusten? Ik zou flessen die helemaal leeg gedronken worden, verhogen.

Doorslapen mag inderdaad als ze 8 weken zijn, maar hoeft absoluut niet. Veel kindjes slapen pas bij 3 maanden of later door.

Share This Page