wel/geen fles

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door hhello, 29 nov 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hhello

hhello Lid

30 okt 2020
    20
    1
    3
    Vrouw
    Onze dochter is inmiddels 11 weken oud. Zij krijgt borstvoeding op verzoek. Nu zijn wij al sinds dat ze iets van 3 weken is, flesjes afgekolfde melk aan gaan bieden, zodat ze zou wennen aan de fles. Dit zijn altijd kleine beetjes van 20/30 cc. Nu drinkt zij de ene keer hiervan helemaal niks, andere keer 10cc en weer een andere keer alles op. We hebben al verschillende flessen + spenen geprobeerd (difrax breed/smal/mamafeel, avent 2 soorten spenen). Nu is het lastige dat ze het soms wel en soms niet pakt.
    Gisteren 35 cc op, niks aan de hand. Vandaag 20cc en niks op, beiden uit dezelfde fles, ongeveer zelfde temperatuur. Heeft iemand tips?

2. Shalom

Shalom Niet meer actief

Bied je de fles aan voor of na (of in de plaats van) het borstvoedingsmoment? Oftewel in hoeverre is er sprake van (veel/weinig) honger bij het moment van aanbieden van de fles?

3. hhello

hhello Lid

30 okt 2020
    20
    1
    3
    Vrouw
    De fles bieden we aan voor de bv. niet als ze al honger heeft, maar al eerder.

4. Shalom

Shalom Niet meer actief

Ik heb geen ervaring met een fles die geweigerd werd bij bv (althans 1x wel, maar ik kon gewoon non stop bv blijven geven waardoor het ook niet nodig was..had wel soms handiger geweest).
    Maar wel de borst die geweigerd werd, fles ging goed. De lactatiekundige adviseerde toen juist de bv te geven bij honger. Omdat er dan noodzaak zou zijn om te willen drinken.

Je zou denken dat dat wellicht andersom ook werkt, dus de fles geven bij honger, zodat de kleine wel moet.

5. Patty91

Patty91 Actief lid

3 jan 2021
    271
    482
    63
    Vrouw
    Ik wil je de fles van Lansinoh aanraden. Onze 2e was een fles weigeraar en deze fles icm pre logopedie tips was hier de oplossing.

ik weet dat alleen deze fles in heel veel gevallen al genoeg is. Ik ken eigenlijk nog geen 1 kindje die deze fles weigert.

Deel Deze Pagina