Hallo , Mijn zoontje krijgt nu s ochtends wat fijne granen pap. Alleen nu is het 100 cc + 3 schepjes in water en dit dan zonder pap in de fles en 60 cc + 2 schepjes in een kommetje en dan pap er van maken. Dit had ik eerst op advies van het cb gedaan om hem te wennen aan de pap vanwege snel darm krampjes. Alleen dit kan hij op zich wel verdragen en we zijn laatst weer bij het cb geweest en die zeiden dat we wel een hele pap fles mochten geven. Alleen wij hebben de difrax s fles en ook wel de 1 2 3 speen maar dat ding werkt gewoon niet bij ons. Het is zo gepruts in de ochtend. Dus nu vroeg ik me af wie weet wat er voor speen nog meer op past voor de pap ? En weet iemand als hij dan niet te weinig vocht gaat binnen krijgen als die van de ochtend helemaal wordt vervangen door een pap fles ? Want hij krijgt dan nog maar 3 hele flessen zonder pap en dat is dus 3x 160 cc water + 5 schepjes
Hier nooit pap uit een fles, maar uit een bordje, vanaf 6 maanden. Dus 180+6 met Bambix. Uit een fles zo'n gedoe. En dan over de dag nog 3 flessen erbij. Ze kreeg toen nog een fles 's avonds waarvoor ik haar wakker maakte.
Je kan toch gewoon steeds een beetje meer pap geven met het lepeltje en daarmee steeds de resterende hoeveelheid melk in de fles verkleinen? Dan ga je geleidelijk naar een volledig bord pap. Wij zijn nooit zo ver gekomen (zijn wel zoals jij begonnen met half/half), want mijn zoontje heeft liever stukjes brood met melk dan pap zijn we achter gekomen.