nutramigen vs. neocate wat is beter ?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door sillaah, 19 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Heb je de verwijzing inmiddels??

Anders gewoon nu al bellen met een KA en een afspraak maken en zeggen dat je een verwijzing hebt. Die brief moet je meenemen naar de eerste afspraak. Dus beetje omgekeerde weg doen??

2. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    Ja ik heb hem :D Maandagochtend ligt hij klaar, dus maak ik ook meteen afspraak met de kinderarts.
    Volgens mijn huisarts heeft hij geen koemelkallergie omdat het zeer onwaarschijnlijk is dat baby;s nog reactie hebben op nutramigen, maargoed ik lees op internet toch wel degelijk andere verhalen..

maar prima onderzoek dan maar wat het wel is volgens hun, zolang mijn kindje maar beter word !
    We hebben zelf een hoop allergien, mijn man mijn dochter en ik hebben snel eczeem, we hebben hooikoorts, mijn man konijnen en kattenallergie, ik heb gluten en koemelkallergie.. Dus hij zal vast en zeker wel ergens allergisch voor zijn haha.

Maar wel spannend hoor want nu komt dus DE provocatietest..
    en daar baal ik van.. want zijn darmpjes gaan weer helemaal van slag.. zo zielig !

3. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Wat een stomme redenering van je ha. Het is inderdaad zo dat de meeste kindjes het goed doen op de nutramigen. Maar voor sommige kindjes is hij toch net niet sterk genoeg. Was bij mijn zoontje ook het geval.
    En gezien de erfelijke aanleg van allergieën bij jullie, zal het mij niks verbazen als het bij jou zoontje ook zo is.

Oh, die provocatietest, dat is inderdaad zo zielig. Wellicht kun je vragen of ze niet eerst een bloedtest willen doen. Is ook zielig, maar daar hebben ze geen dagen last van. Het is wel niet betrouwbaar onder de 4 jaar, maar mijn kind was er 1 van waar de uitslag positief was. Dus het kan wel.

4. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    Net bij de kinderarts geweest, en ik heb hem hoor, de machtiging voor Neocate !
    Ze heeft hem even bekeken en het was haar overduidelijk, ernstige koemelkallergie, daar is geen test voor nodig voorlopig.
    hij hoeft dus voorlopig geen provocatietest ! :D
    morgen kan ik het ophalen bij de apotheek dus ik ben benieuwd hoe hij gaat reageren. Hij heeft sinds gisteren ook eczeem op zijn wang gekregen. Over 2 weken heb ik een belafspraak en als zijn reflux niet minder is krijgt hij daar medicijnen voor.
    Ben superblij, heb er een lange weg voor moeten afleggen maar laat hem nu maar eens opknappen ;)

5. muisje14

muisje14 Niet meer actief

Wat fijn voor jullie zeg! Ja die huisartsen. Hier hadden ze niet eens van Nutramigen gehoord :$ Toch een beetje raar als je bedenkt dat mijn eerste zoontje dit ook heeft gehad en mijn HA hiervan op de hoogte was :(

Ik moet zeggen dat als het eenmaal bekend is dat je kindje koemelkallergie heeft en nog wat andere klachten erbij dan wordt er wat serieuzer naar gekeken. Bas had ook kma. KA dacht van niet, maar na een test toch wel en toen kregen we ( na 5 mnd) eindelijk ook medicijnen voor zijn reflux.

En nu lekker genieten meid ;)

Deel Deze Pagina