allergie vervolg

Discussie in 'Voeding' gestart door loqka, 21 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loqka

loqka Actief lid

2 jun 2013
    395
    1
    16
    Hallo,

Heb al eerder een vraag gesteld over of mijn zoon die vermoedelijk een allergie heeft.
    Nou ben ik in contact geweest met een dieetist en zo een systeem bedacht om alvast wat dingen te testen.
    Heb eerste 3 dagen alleen borstvoeding gegeven daarna 2 dagen gekookte wortels vandaag aardappelen erbij en hij krijgt dus allemaal uitslag op zijn lijf!
    Kan dit een glutenallergie zijn?
    Ik ga nu de komende 2 dagen weer alleen groente doen en daarna weer aardappel of brood proberen om er toch zeker van te zijn.
    Het probleem is mijn lieverdje heeft nu voor de tweede keer oorontsteking met antibiotica dus kan ik deze resultaten dan wel mee rekenen?

Mvg

2. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Als er alleen wortels en aardappels zijn gegeten kan het geen gluten allergie zijn? Gluten zitten noch in aardappels noch in wortels, volgens mij?

Kun je niet eens naar een mesoloog gaan?
    Daar kunnen ze op heel kindvriendelijke wijze onderzoeken voor welke producten je kindje allergisch kan zijn.

3. loqka

loqka Actief lid

2 jun 2013
    395
    1
    16
    Haha je hebt gelijk ik hoorde iemand zeggen gluten en ik ben er gewoon vanuit gegaan stom stom stom!

Mesoloog? Goed idee ik ga gelijk kijken

Maar hij reageerd dus duidelijk op die aardappels zetmeel misschien of heeft iemand anders een idee?

4. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ik denk niet dat je hierop kunt vertrouwen als hij aan de antibiotica is, als hij allergiegevoelig is, zou hij daar misschien de uitslag van krijgen.
    Ik zou na de kuur weer opnieuw beginnen met langzaam introduceren en pas als hij weer uitslag krijgt, een verwijs vragen voor een allergoloog.

5. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Mijn zoontje kreeg ook uitslag van AB (amoxicilline/clavulaanzuur), staat ook in bijsluiter als bijwerking.

Aardappelen en wortelen bevatten geen gluten.

Ik zou naar de huisarts gaan, want dit klinkt als uitslag door de AB.

Deel Deze Pagina