Mijn zoontje is tot nu toe altijd een makkelijke drinker geweest. Hij heeft een tijdje veel gespuugd, maar krijgt daar nu friso comfort voor en dat gaat sindsdien ook goed. Nou is het sinds een paar dagen zo dat hij op een gegeven moment (denk ong. de laatste 60 ml) heel onrustig gaat drinken. En dan 2 uur na zijn fles spuugt hij weer een behoorlijke golf terug. Hij krijgt 5 keer 180+6. Herkent iemand dit? Als het te lang aanhoudt ga ik sowieso naar de dokter... Verder oogt hij trouwens niet ziek ofzo en is net zo vrolijk als altijd.
Ons zoontje kreeg vanaf het begin Friso. Dit ging altijd goed tot hij ongeveer 2,5 maand was. Toen spuugde hij opeens ontzettend veel en dronk ook onrustig. We dachten dat het misschien door spruw kwam (onrustig drinken), maar dat verklaarde het spugen nog niet. Uiteindelijk allemaal loze adviezen gekregen van het cb; hielp allemaal voor geen meter. Toen op eigen initiatief overgestapt op een ander merk en toen was alles opgelost. Hij dronk flessen weer leeg, dronk niet meer onrustig, spuugde niet meer. Dus sindsdien ben ik geen fan meer van Friso. Ik heb daarna op het internet meer gelezen over kindjes die van Friso gingen spugen.... Mijn zoontje kreeg trouwens standaard + extra van friso gemengd.
Welke speen gebruik je? Nog 1 of al 2? Voor ons was dat onrustig worden een teken dat ze aan de volgende speen toe was.
Ik gebruik een 1 speen, die ik zelf wat groter heb gemaakt. Ik heb nl avent flessen en of ik nou speen 1 of 4 zou pakken, zuigt ie zich nog een ongeluk omdat bij 2-3-4 gewoon meer gaatjes zitten, maar allemaal even klein, en te klein ook. Maar het onrustige drinken is alweer voorbij en spugen is ook weer minder.