Onze zoon gebruikt sinds 4 weken Nutrolon Pepti 1 i.c.m. Nutriton. Hij is bij 36 weken gehaald en was niet zwaar. Momenteel weegt hij 3000 gram en is 8,5 week oud. Maar we merken dat hij sinds een week een spuitluier/diarree heeft. Zijn ontlasting is zo erg vloeibaar dat het doorlekt bij zijn benen en rug. Zijn voeding om de 4 uur wordt niet meer gehaald, hij wilt soms al na 2 uurtjes een beetje drinken. Het kan toch niet goed zijn dat een kind zo een vloeibare ontlasting heeft. En zijn ontlasting is geel van kleur. We hebben dinsdag een afspraak staan bij het cb en we zullen dat daar ook aangeven. Komt bovenstaande bekend voor en wat kunnen we eraan doen voor onze zoon?
Nutriton kan voor heel dunne ontlasting zorgen. Mijn dochter heeft dit ook. Bij 1 luier per dag. Inmiddels blijft het eindelijk binnen de luier, maar voorheen zat ze eigenlijk altijd onder. Voor die ene luier per dag maakte dit niet uit. Maar ik heb hier op het forum wel vaak gelezen dat pure johannes brood pit meel veel beter is. Vooral als een kindje er spuitluiers van krijgt of juist verstopt raakt schijnt pure stukken beter te zijn. Overigens is de poep van mijn meisje ook altijd een beetje mosterd geel. Volgens mij is dit normaal toch met fv?
Zowel pepti als nutriton kunnen voor waterdunne poep zorgen. Heeft je kind er last van, buikpijn of zo? Met pepti kunnen ze inderdaad ook vaker willen drinken, omdat het erg licht verteerbaar is.
Meestal had hij al tijdens het drinken al last van diarree. Met als gevolg lekkage aan alle kanten terwijl hij nog aan het drinken was. Vandaag zijn we overgestapt op Nutramigen 1. Ook ben ik er vandaag achter gekomen dat zijn achterhoofdje helemaal onder de schilfertjes en kleine bultjes zitten. Ik hoop echt dat mijn kleintje gauw opknapt door Nutramigen.
Mijn dochter kreeg dit door de Nutriton, erg vervelend. Mijn oudste kreeg ook Pepti ivm KMA en Nutriton tegen het spugen. Maar door de Nutriton bleef het zuur maar omhoog komen en had ze er veel meer last van als zonder Nutriton en daardoor wilde ze weer meer drinken, dat verzacht. Onze arts maakte dit vaker mee en was dus geen fan van Nutriton... Geef je Nutriton tegen het spugen of om hem langzamer te laten drinken? Ik zou eens kijken wat er gebeurd als je stopt met de Nutriton (in overleg met je arts evt.).
We hebben de afgelopen weken wel eens een flesje gegeven zonder Nutriton, maar dat was geen succes. Veel spugen en het flesje was in no time leeg. Inmiddels zijn we overgegaan op Nutramigen en dat gaat een stuk beter en ook zijn we weer begonnen met inbakeren. Ik heb door het inbakeren echt een ander kindje. Hij is nu een stuk rustiger, slaapt goed en huilt stukken minder.