Nutramigen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door buts, 13 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. buts

buts Lid

29 sep 2008
    89
    0
    0
    hoi, wij zijn nu 5 dagen bezig met Nutramigen vanwege vermoedelijke koemelkallergie.
    Nu zijn bijna alle klachten weg ( geen strijd meer aan het eind van de fles, niet meer anderhalf uur onrust en huilen na de fles, beter slapen, zijn huid wordt minder schraal int gezicht, poep is geen groene klei meer maar mosterd, geen stinkscheten meer :rolleyes: veel vrolijker etc.) alleen heb het idee dat hij wel meer last heeft van zijn darmen, zodra hij de fles krijgt is het 3 slokken ,paniek, duidelijk darmactiviteit.
    Lijkt net of we met de fles de boel op gang brengen... na een paar van die acties aan he begin van elke fles gaat ie opeens rustig en relaxed drinken...

is dit wennen aan de nieuwe voeding?
    iemand ervaring hiermee?
    het is vrij dun maar even geen JBPM om allergie uit te sluiten hiervoor.hebben sfels van difrax, kleinste maat speen.

2. ling

ling VIP lid

13 aug 2008
    9.401
    0
    0
    hier ook nutramigen. Ons kindje heeft reflux en wrs kma maar de provocatie volgt nog.
    Wij merken ook dat hij last van darmkrampjes heeft maar dat kan ook van de medicatie komen voor de reflux. Dus tja, of het van de voeding komt, ik weet het niet. Wel moeten zijn darmen daar natuurlijk aan wennen dus het kan heel goed van de voeding komen. Wij voegen wel jbpm toe omdat hij er bijna in verdronk zo snel liep het de fles uit! :D gewoon 1 schepje bij 150/5.
    Justin is ook veel vrolijker en ik kan nu echt genieten van hem. Het was de hele dag huilen en niet slapen bij hem en dat is nog steeds alleen veeeeel minder.
    Nou sterkte ermee en ik hoop dat het goed blijft gaan met je kindje!

3. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Wij hebben Friso Allergy Care. Doen er ook gewoon JPBM door. Dat van die krampjes herken ik niet echt. Ja, hij heeft wel eens last van zn darmen maar niet zoals jij het omschrijft, direct bij de eerste slokken ofzo. Wij hebben vanochtend de test in het ziekenhuis...ben heel benieuwd, zie er eerlijk gezegd nogal tegenop. Maar goed, we zien het wel.

4. buts

buts Lid

29 sep 2008
    89
    0
    0
    hoi
    Ling: wat een enorm verschil in kind he? het is nu een baby zoals je zou verwachten, huilen als hij honger, slaap of een vieze luier heeft. Kan nu ook veel beter ff in zijn bed liggen (als ik douche) of in box/wipstoel, wordt niet meer huilend wakker maar kletsend!

Ben er sinds gister achter wat het probleem was, het was te dun, dus toch maar jbpm verdoor.
    Wanneer moet jij provoceren? wij volgende week, moet dat dan met 1 fles of net zolang tot je weer volledig in de klachten zit? [-( ben benieuwd, wil liever geen allergie maar eigenlijk is het al overduidelijk.
    Krijgt Justin toevallig Zantac? Tim krijgt dat, tenminste voor zover we het erin krijgen...

Sweetvienna: Hoe gaan ze het testen bij jou kleine?Wel vervelend he... succes ermee!
    :thumup:

5. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Middels 2 provocatietesten, krijgt ie de ene ochtend koemelk en de andere ochtend Allergy Care. Het is een dubbelblindtest dus we weten dan niet wanneer hij welke melk krijgt, zelfs de verpleging weet het dan niet. We zijn inmiddels weer thuis en we zijn nog geen stap verder want ons zoontje weigerde daar te drinken...Ik denk omdat het anders smaaktte dus ik denk zelf dat het de gewone melk was...Volgende week moeten we weer en dan kijken of hij wel wil drinken. Als hij dat dan wel wil, moeten we daarna nog een keer....En ik maar denken dat ik vanaf eind volgende week meer duidelijkheid zou hebben en dat we dan eindelijk met bijvoeding zouden kunnen starten!...ben er gewoon een beetje sjachie van :x En intussen heeft ons zoontje al meer dan zeven uur niets meer gedronken.. :cry: Hij slaapt nu dus ik wil hem ook niet wakker maken...To be continued... :rolleyes:

6. ling

ling VIP lid

13 aug 2008
    9.401
    0
    0
    het is een heel ander kind. Justin krijgt idd zantac maar ook motilium, beide voor de reflux. Hij wordt nog niet kletsend wakker hoor maar het is al zo'n verschil. Na het eten is hij zo vrolijk en heel veel kletsen. Dat deed hij echt niet. Het was echt een huilbaby. Nu met de nutramigen is het gewoon veel beter. Hij huilt nog wel veel en vooral in zijn slaap, dat is zo zielig. Hij slaapt ook erg weinig.
    Ik heb eind oktober een afspraak met de ka om een provocatie te plannen. Dan is hij al lange tijd aan de nutramigen maar de ka wilde eigenlijk pas na 4 maanden gaan testen omdat je dan een rustige periode achter de rug hebt. Maar ik denk dat ik het wel eerder wil. Al die kosten lopen ook de pan uit! Krijg het nu natuurlijk nog niet vergoed.
    Nou succes met jouw provocatie en ik ben benieuwd hoe ze dat doen.
    groetjes!

7. buts

buts Lid

29 sep 2008
    89
    0
    0
    Vandaag dus terug op de oude voeding, dit moetsen wij van de ka gewoon zelf doen, 2 weken nutramigen en dan terug op de oude voeding...
    fles zat er in en paniek in de tent, helemaal overstuur, knalrood, overstrekken... huilen huilen huilen...
    das dus duidelijk...
    Wat was dat een klotegezicht en gevoel dat je dat bewust gedaan hebt... verschrikkelijk!
    Nu weer een fles van het goede spul en hij was doodmoe, slaapt al een hele tijd nu...
    jullie ook succes met de provocatie, wel vreemd dat de manieren waarop zo verschillen, wij thuis, jullie bij de ka...

8. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Zielig he, zo´n provocatie... maar toch, het maakt het wel echt duidelijk.. Was bij ons ook. We gingen geleidelijk provoceren, elke voeding een schepje meer Standaard ipv Pepti, en na 3 voedingen, dus pas bij half-om-half, had ik al zoiets van ´we stoppen NU´. Toen dat de kma duidelijk maakte, echt 100x weer het onrustige gedrag dat ze eerst had, pijn, schreeuwen van de krampjes, overgeven in bogen, kregen we ook Nutramigen voorgechreven ipv Pepti. Gelukkig. Binnen 24 uur had ik een heel nieuwe, blije, rustige baby. En dat was pas met 5,5 maand... wat was ik blij en nog steeds!

Omdat ze een heel erge kma heeft (ze heeft 2x een allergische shock gehad), en ook allergisch is voor andere dingen (soya, peulvruchten) hoeven we met 1 jr niet nog eens te provoceren, dat hoeft gelukkig pas later als ze onder behandeling is van en dus onder begeleiding van de kinder-allergoloog. En die wachtlijst is nog 4 maanden ofzo.. Normaal gesproken wordt met 1 jaar voor het eerst weer geprovoceerd om te kijken of ze al over de kma heen zijn gegroeid namelijk.

9. buts

buts Lid

29 sep 2008
    89
    0
    0
    pfff
    Allergische shock, is niet mis (werk in ziekenhuis...) Op zich niet vervelend dat de wachttijd nog lang is he? Wat een verschrikking.
    Gisteren ook nog de hele dag weer als vanouds, volgens mij had ie hele erge buikpijn, geen land mee te bezeilen, huilen, niet slapen echt zoals "vroeger" .
    heb je eindelijk een ritme en een kind wat eindelijk in zijn bed slaapt...;)
    Maar goed, straks belt de kinderarts, horen we wel hoe verder...

succes!

10. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Hier vandaag begonnen met nutramigen wegens de verdenking op KMA. Wat een ander kind wordt het al zeg. Nu pas net begonnen maar hij wil al weer drinken en slaapt nu gewoon al ruim 2 uur! Merk ook al dat hij in iedergeval niet meer huilt na de fles. Ben benieuwd hoe het de komende dagen verder gaat.

Overigens ziet het er voor ons uit dat we de voeding nu al vergoed krijgen hoefde niets af te rekenen bij de apotheek. (had wel een recept voor de voeding). Ik ga morgen nog wel even voor de zekerheid de zorgverzekering bellen.

11. ling

ling VIP lid

13 aug 2008
    9.401
    0
    0
    ik had ook een recept maar mocht het toch echt zelf betalen! Ik moet eerst een machtiging krijgen. De ka wilde het al meteen geven totdat ze hoorde dat er eerst een provocatie gedaan moest worden dus helaas. Volgende week gaan we die plannen :( Vind het ook wel zielig hoor. Maar als het daarmee vergoed word en dat hij er dus geen last van heeft, ben ik blij. Hij is nog steeds onrustig qua slapen maar miss hoort dat wel bij hem. Hij huilt in zijn slaap wrs door de krampjes want die heeft hij nog steeds en door de reflux. Hij is nu ook weer zwaarder geworden dus zijn medicatie moet aangepast worden.
    Hopelijk hebben jullie kindjes er net zoveel baat bij als de mijne!

12. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    De provocatie is voorbij op het moment dat je zelf zie dat het misgaat. Bij ons was dat na de derde fles. De KA/HA/CBA gaat bij het provoceren af op jouw bevindingen, dus onnodig lang hoeft het allemaal niet te duren gelukkig.

Deel Deze Pagina