nutricia bambix rijstebloem 3 maanden

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door prachtigwonder, 11 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

hallo,

ik ben van de week bij het consultatiebureau geweest en ik mocht voor onze uk voor zijn laatste flesje rijstebloem gaan gebruiken hij is donderdag 3 maanden dus nog wel erg jong.
    ik heb nutricia bambix gekocht.en heb het gisteren voor het eerst gebruikt. 1 eetlepel. hij heeft er niks geen last van gehad:)
    wij zijn dit gaan proberen omdat wij onze uk van half 9 tot half 9 willen laten slapen. ( dit omdat hij overdag niet wil slapen ) zodat hij snacht in iedergeval genoeg uitrust.( is een klassieke huilbaby )
    maar nu vroeg ik mij af is 1 eetlepel niet een beetje weinig? ik vond de melk ook nog erg dun.
    iemand ook ervaring mee?

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ehh de minimale grens van bijvoeding is 4 maanden... Geen 3..

Dus stoppen ermee..

En wat is de reden dat je kindje zoveel huilt?
    Je kindje huilt nl niet voor de lol zoveel

3. prachtigwonder

ze weten de reden niet van het huilen.
    ze vermoeden sensorisch integratie syndroom maar zelf twijfel ik daaraan.
    we zijn ook onder behandeling van kinderfysio en manueel therapuit omdat hij 1 kant niet opkijkt met zijn hoofd. erg stijf in zijn nek. maar hij schijnt er al met al niet veel last van te hebben. zelf denk ik dat hij de prikkels niet goed kan verwerken.

ik weet dat bijvoeding vanaf 4 maanden is.
    het is ook op advies van kinderarts. het is rijstebloem naturel en hypo allergeen zonder toevoegingen etc.ik zelf vond het ook eng om te proberen vanwege de darmpjes die er mischien nog niet klaar voor zijn. maar volgens kinderarts zijn niet alle babys hetzelfde en heeft de 1 het eerder nodig dan de ander. en worden ze er soms wat rustiger van. en ik moet heel eerlijk zeggen dat ik hem gisteren voor het eerst na zijn flesje op bed legde en hij was in 5 minuutjes in slaap.dit gebeurt zelden. mijn moedergevoel zegt dat ik meer moet kijken naar het kind hoe hij het erop doet dan naar de regeltjes.
    ook zijn wij in het zh bij de pedagoog voor advies voor zijn gedrag.
    ook dat werkt helemaal niks helaas:( dus voor ons is het echt uit proberen wat voor onze uk de beste weg is.

maar ik had dit topiv eigenlijk geopend voor mensen met soortgelijke ervaring niet voor afkeuring:) het geeft niet dat je je berichtje hebt geplaats hoor. zal vast goed bedoeld zijn maar ik weet zelf ook dat het eigenlijk vanf 4 maanden is:) ik hoopte eigenlijk dat er mensen zijn die ook een kindje hadden van 3 maanden die rijstebloem zijn gaan proberen om te kijken of hun kindje daar van opknapt.

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik ben het toch ook met Sam eens. Je zou eerst moeten onderzoeken waarom hij zoveel huilt en bijvoorbeeld een osteopaat proberen voor de spanning in zijn lijfje. Niet hem rijstebloem geven en maar proberen of hij 12 uur wil slapen (12 uur zonder voeding is echt heel veel en niet alle kinderen kunnen dat aan). Rijstebloem is bijvoeding en het advies is niet voor niets 4 maanden. Niet alle kinderen zijn hetzelfde, maar rijstebloem gaan gebruiken bij een baby die duidelijk ergens last van heeft lijkt mij de omgekeerde wereld.

Geeft hij voeding terug? Hikt hij veel? Hoeveel drinkt hij per keer? Hoe is zijn ontlasting? Wanneer is hij rustig? Houdt hij ervan gedragen te worden? Wat doen jullie aan die voorkeurshouding? Ik zou echt een osteopaat proberen.

Bij een pedagoog kan ik me niet veel voorstellen, voor baby's? Wat doet hij dan?

5. prachtigwonder

osteopaat hebben we ook al gehad werkt niet helaas. huilen is al onderzocht in het zh ze kunnen geen oorzaak vinden
    hij zat eerst op 6 voedingen het liefst zou hij elke minuut wel willen omdat het zijn troost is.maar omdat hij best wel veel spuugde zijn we om de 5 uur gaan geven zodat hij meer tijd had het te verteren. maar hielp ook niet. nu zitten we sinds deze week op 4 flessen van 180cc en hij lijkt er rustiger op te worden en spuugt nauwelijks nog.we geven ook al sinds dat hij 2 weken oud is nutriton verdikking in zijn flesje.
    hij is op zijn rustigst na zijn fles zon half uurtje . de reden dat hij niet wil slapen is puur omdat hij niet uit zichzelf in slaap kan komen.
    nu gaat het al wel iets de goede kant uit en slaap hij 1x overdag met behulp van de stofzuiger naast zijn bedje! het is niet DE manier maar we moeten iets. de hele dag laten krijsen is voor hem echt niet fijn.
    uk slaapte eerst toen hij nog 5 flessen had. de nacht ook al door. ( is ook niet zo gek want hij sliep overdag niet. ) toen sliep hij van half 11 tot half 7 . ik maakte hem dan wakker en toen ging hij verder tot 9.
    en dan de hele dag niet.
    maar nu we op 4 flessen over zijn gestapt zijn zijn tijden. half 9 half 1 half 5 half 9 . om de 4 uur. en hij groeit gewoon goed.hij heeft het echt nodig om die nacht zo lang te slapen.
    de meeste kindjes slapen overdag maar onze uk niet. dus hij moet ergens zijn rust vandaan halen.
    we houden zijn suikerspiegel goed in de gaten, hij is niet suf na zon lange nacht. als ik zijn kamertje inkom lopen na zijn nacht is hij vrolijk!
    als onze uk gewoon zijn rust kan pakken hebben we een super vrolijk ventje. overdag kan hij niet slapen en huilt hij alleen maar.
    het is echt heel moeilijk om te bepalen wat het beste voorhem is.
    als ik hem zonder rijstebloem naar bed doe om halgf 9 dan word hij om half 7 wakker en dan kom ik dus niet uit met de flessen. dan kom ik weer op 5 flessen.. lastig lastig lastig..
    als je al 3 maanden met een enorme huilbaby zit. echt krijsen en ontroostbaar dan probeer je op den duur alles uit als het voor hem maar werkt vind ik het belangrijkste.

als rijstebloem zo slecht is met 3 maanden waarom adviseren ze mij dat dan bij consultatie bureau en kinderarts?? hun zijn er toch juist voor om ons te helpen?

ik weet het ook allemaal niet zo goed meer.
    ik heb wel gezien dat hij gisteren na zijn fles rijstebloem zonder moeite in slaap viel. zou dat dan toeval zijn? hij heeft gisteren wel enting gehad dus mischien lag het daaraan?

6. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik denk dat dat inderdaad toeval is. Veel kinderen slapen dieper na een inenting.

Ik vind 4 flessen wel echt heel erg weinig voor zijn leeftijd. Hij zou nu nog 6 of 7 flessen mogen hebben! Je kan, zeker met het vele spugen dat hij deed/doet, veel kleinere flessen vaker geven. De meeste baby's hebben daar baat bij, want vaker kleine beetjes drinken beantwoord veel beter aan zijn spijsverteringssysteem.

Het klinkt ook wel een beetje als reflux (het teruggeven en het steeds willen drinken). Als dat het is, heeft hij gewoon schreeuwende pijn! Logisch dat hij niet slaapt en zoveel huilt. Is er nooit gedacht aan reflux door de KA? Helaas denken sommige KA's dat reflux een 'modeziekte' is en dat kinderen er maar overheen moeten groeien. Echt onzin, want met juiste leefregels en met medicatie kunnen kinderen enorm verlicht worden.

Ik zou ten eerste op verzoek gaan voeden, en dan echt kleinere flesjes maken en die vaker aanbieden. De flesjes indikken met jhbpm en hem rechtop houden na de voeding. Dan alles volgens een vaste volgorde doen: schone luier, even laten spelen, en bij de eerste moeheidssignalen naar bed. Verhoog zijn bedje ook bij het hoofdeinde, dan kan de melk minder snel omhoog komen. Help hem in slaap, al is dat met de stofzuiger of al is dat voor hem te zingen of hem te wiegen.

Om de 5 uur voeden is gewoon te lang voor zijn leeftijd. Hij trekt dat niet en het is ook niet goed voor zijn systeem. Zeker niet met reflux.

Hij gaat vanzelf wel zelf in slaap vallen. Vind uit wat werkt voor hem, wat hem troost geeft. Misschien vindt hij het fijn dat je over zijn rug streelt terwijl hij in bed ligt, of slaapt hij als je gaat wandelen met de kinderwagen. Je moet je baby goed leren kennen (dat heeft iedereen die eerste periode) en ik zou ook maar eens advies vragen aan een andere KA. Ik vind dit advies van rijstebloem en om de 5 uur voeden erg vreemd namelijk.

7. prachtigwonder

ik snap je adviezen heel goed hoor:)
    reflux werd uitgesloten bij de ka. en iderdaad wat jij zegt ze zeggen dat alle babys het hebben en erover heen moeten groeien. idd onzin.
    we hebben een tijdje geprobeerd meerdere flessen te geven met kortere pauzes maar dan heeft hij geen kans om te slapen.toen wij iets langer tussen de flessen gingen geven leek het even de goede kant op de gaan. omdat hij ongeveer een uur voor zijn fles in slaap viel. dus had hij toch nog een uurtje om te slapen. als er korter tussen de flessen zit slaapt hij niet omdat hij dan gewoon wakker werd voor een nieuwe fles omdat hij weer honger had.
    nu wij om de 4 uur geven. is hij zeker 2 uurtjes na de fles wakker en heel soms krijg ik hem dan in slaap en dan slaap hij ook 2 uurtjes.
    vandaar de ruimte tussen de flessen zodat hij langer kan slapen en uitrust.wij gebruiken ook johannesbroodpitmeel en bedje staat iets omhoog. wandelen met de wandelwagen word hij niet stil van als hij in blinde paniek is . en autorijden ook niet altijd meer.
    we snappen soms helemaal niks meer van.

bij de pedagoog zijn we geweest. ( gedragstherapuit ) daar hebben we het advies gegeven om de gaan werken met rust en regelmaat volgens ria blom. maar het werkt gewoon niet.
    ze hebben toen aangegeven als het na 4 maanden niet over is om hem voor 3 daagjes op te nemen samen met ons om te kijken waar het mis gaat.

als ik hem boven zijn bedje hang begint hij al te krijsen. hij raakt in blinde paniek. echt heel zielig. we hebben ook inbakeren al geprobeerd maar dat verergert allen maar.
    als hij oververmoeit is krijg ik hem al helemaal niet meer in bed. maar dat is begrijpeleijk want hij kan zijn prikkels niet verwerken.,
    nu houden wij anderhalf uur na zijn fles aan en liggen we hem in bed ook al heeft hij geen signalen afgegeven. ik zet dan rustig de stofzuiger aan en geef hem de kans om rustig te worden als hij in slaapis gevallen zet ik hem weer uit. ( vaak word hij dan weer wakker;) heel gek dus zet ik hem nog even aan zodat hij nog wat dieper in slaap zakt en dan weer uit ) en dan maar hopen dat hij even doorslaapt. want het is een lichte slaper. en heel onrustig.

de enige manier om hem te troosten is om in mijn armen te nemen en heen en weer te lopen met zijn gezicht van mij af. maar ik hou dat geen paar uur vol;) zodra ik ga zitten raakt hij weer in paniek. heel frustrerend.

de ka zegt als hij snacht wel gewoon slaapt is het onmogelijk dat hij iets mankeert want als hij pijn zou hebben dan is dat ook snachts..
    dus we zitten een beetje met ons handen in het haar zoeken naar een oplossing.

en omdat de ka en consultatie bureau aangaven om 1 schepje door de melk te doen voordat hij gaat slapen zodat hij ipv half 7 half 9 wakker word zodat ik de flessen van half 9 tot half 9 kon doen om de 4 uur.. dat hij mischien dan overdag wat meer op zijn gemak is. en omdat hij gewoon goed groeit. op de verpakking van de nutrilon stond ook vanaf 6 kilo 4 flessen van 180cc. hij weegt 5800 ong.
    dus eigenlijk mag het nog niet.
    ik ga het er toch nog even met cb over hebben waarom hun het nou hebben geadviseerd terwijl het eigenlijk niet mag.

8. giraffe 2013

giraffe 2013 Bekend lid

18 apr 2013
    754
    1
    0
    NULL
    NULL
    Kan idd altijd overleggen ..maar dan nog jij bent de moeder dus jij bepaalt nog altijd hoe of wat..niet wij, niet t cb alleen jij :)

9. prachtigwonder

dat is ook zo. maar ik ben voor het eerst mama dus voor mij is het helemaal nieuw dus ik doe waarschijnlijk ook een hoop fout, en dan is het wel fijn als er mensen zijn die je kunnen helpen:)

10. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dat is dus echt niet waar. Mijn dochter had heel veel last van reflux en krijste overdag van de pijn. Maar 's nachts sliep ze eigenlijk wel ok. Gewoon doodmoe.

Ik moet zeggen, jouw verhaal klinkt echt wel herkenbaar tov mijn refluxverhaal. Hoe heeft je KA reflux uitgesloten? Onderzoek of gewoon 'beslist'?

En heb je al eens een draagdoek geprobeerd?

11. adi

adi Niet meer actief

Helemaal mee eens..

TS, ik heb je reacties gelezen... en ik denk dat jullie best veel verkeerde adviezen hebben gekregen.

Pedagoog stuurt er blijkbaar puur op aan: hoe krijgen we de baby stil? Als het niet lukt met Ria Bloem (dus laten huilen), dan maar opnemen op huilbaby-afdeling. (daar laten ze hem ook gewoon huilen, en lang)

KA gelooft niet in reflux -> vraag om een andere kinderarts!
    Ja, alle babys hebben in bepaalde mate een niet volgroeid maagklepje, maar niet alle baby's hebben pijnaanvallen door opkomend zuur. Er zijn talloze gevallen van baby's die een verbrande slokdarm kregen omdat een arts niet geloofde in reflux.
    En ik heb 2 reflux-kinderen, en kan je verzekeren dat een kind dat overgaat veel huilt echt wel de nacht doorslaapt. Ze zijn gewoon doodmoe.

Al met al vind ik echt dat jullie een verkeerde aanpak hebben.
    Een baby van 3 maanden met 4 grote flessen (hoezo tussendoor slapen? Hij slaapt overdag toch niet?), en dan bijvoeding zodat hij 12 uur slaapt 's nachts is echt van de zotte.
    Als je overdag zo lang tussen de flessen laat zodat hij even kan slapen, hoeft hij 's nachts geen 12 uur in slaap gedwongen te worden (met bijvoeding).

Het is een kleine baby, eentje dat blijkbaar ergens gigantische pijn heeft. Wordt hij al behandeld door een kinderfysio? Zijn er foto's gemaakt waarop ze kunnen bekijken waarom hij niet beide kanten op kan kijken?
    Ik zou deze baby heel veel dragen (koop een draagdoek) zodat hij tegen jou aan rechtop kan slapen, en op verzoek voeden. Daarnaast serieus kijken naar reflux.
    Ga naar de huisarts en vraag om nexium. Probeer het 2 weken (baadt het niet, schaadt het niet), en dan kun je beoordelen of je verschil ziet bij je kindje.

Heeft iemand al gedacht aan een allergie?

12. giraffe 2013

giraffe 2013 Bekend lid

18 apr 2013
    754
    1
    0
    NULL
    NULL
    Tuurlijk dat is ook zo , ben ook voor de 1e x moeder..en wat ik wel geleerd heb is dat je altijd op je eigen gevoel moet af gaan..
    Hier doe ik dat ook..in het begin veelte veel geluisterd naar het cb en mensen hier.
    En ik vergat naar mijn dochtertje te kijken.

Zo drinkt zij bijvoorbeeld sinds dat se 5 maanden is nog maar twee flessen , hier vonden mensen dat dat veelte weinig is en dat ik het er maar in moet proppen..nee dus, doe het op mijn eigen manier..helemaal als het op voeding aankomt.

Jij weer het t beste ! ..mijn dochter kreeg ook vrij snel rijstebloem op advies en ben het gewoom blijven geven ondanks alle reacties van mensen enz , mijn dochter id er echt niet slechter van geworden :)

13. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Kan je niet meegaan in zijn ritme? Probeer dan op verzoek te gaan voeden. Dat betekent dat je hem laat bepalen wanneer hij een fles krijgt. Dus als hij 's ochtends om half zeven wakker wordt dan geef je hem een fles. En daarna wanneer hij er weer om vraagt.

Het gaat om adviezen die je hebt gekregen, deze hoef je niet klakkeloos op te volgen. De bijvoedingsnorm is toch minimaal 4 maanden, dus ik zou niet gaan beginnen met rijstebloem voor een baby van 3 maanden om hem 12 (!) uur achter elkaar te laten slapen.

Mijn jongste dochter spuugde veel en sliep daardoor overdag onrustig. Ik heb veel baat gehad bij een draagdoek. Hierdoor lag ze niet plat in een bedje maar, werd ze rechtop gehouden. Ik ben niet zo van het -laat maar huilen- principe. Helemaal niet als je het idee hebt dat er pijn aan zijn gedrag ten grondslag ligt.

Natuurlijk begrijp ik ook je onzekerheid als kersverse moeder. Het is toch zoeken in een doolhof van adviezen. Ga na wat je zelf belangrijk vind in het huilen van je kindje, bijvoeding geven etc. Laat je niet eenzijdig informeren maar, pols ook eens bij anderen. En dat doe je nu ook hier :). Hopelijk helpt het jou en je zoontje!

14. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Een baby huilt niet voor niks de hele dag overdag. Een baby slaapt niet voor de lol overdag niet. Dat de baby dan de nacht doorslaapt is niet zo gek; het is moe! Ja, ook dan wint de vermoeidheod het uiteindelijk van de pijn.

Onze oudste was ook een huilbaby. Krijste overdag alles bij elkaar zo'n 14-16 uur per dag. Sliep 's nachts prima. Uiteindelijk pepti gaan gebruiken. Ook omdat hij toen een maand lang zo'n 10 waterdunne diarree luiers had. Wereld van verschil! Met 6 maanden bleek het toch geen allergie te zijn en mochten we terug op gewone voeding. Toen hadden we een ander kind.

15. prachtigwonder

nee ik denk niet dat onze uk nog pijn heeft iig niet meer.. hij spuugt nu eigenlijk nog nauwelijks dus ik denk inderdaad dat hij dat soort van overgroeit is.
    jaaa hij huilt huilt nog vreselijk veel maar ik denk dat dat komt omdat hij niet uit zichzelf in slaap kan komen en dus overdag oververmoeid raakt waardoor hij alleen maar meer gaat huilen. daar moet ik hem echt bij helpen. ook denk ik dat hij huilt omdat het in zijn systeem is gaan zitten. hij huilt al vanaf zijn geboorte veel dus hij weet ook niet beter denk ik.
    als hij gewoon geslapen heeft is er namelijk niks meer aan de hand.
    ik denk echt dat daar een probleem in zit. en hij heeft ook een enorm vurig karakter. ik denk als ik hem overdag gewoon kan leren slapen dat hij een stuk beter in zijn vel zit.

p.s ik dwing hem niet om die 12 uur te laten slapen.
    hij sliep zonder rijstebloem van 10 tot half 7. en dan moest ik hem soms zelfs wakker maken.
    blijkbaar heeft hij die slaap nodig.
    maar omdat ik op 4 flessen overging. (wat blijkbaar niet mag) dacht ik de tijden te verzetten naar half 9 tot half 9. dat is dan wel gewoon een flesje om de 4 uur alleen dan snachts best wel een lange nacht.
    hij groeit verder wel super goed.

ik sla jullie adviezen zeker niet in de wind:) ik ga eens kijken of ik nog een andere manier kan vinden . ik denk dat dat terug is naar 5 flessen
    dus smorgens half 7 wakker maken en dan half 11 laatste fles het nadeel daarvan vind ik wel dat hij dan een stuk onrustiger is en dat hij savonds veel meer huilt. vandaar dat ik hem ook eerder naar bed wilde doenvoor zin eigen gemoedtoestand

16. giraffe 2013

giraffe 2013 Bekend lid

18 apr 2013
    754
    1
    0
    NULL
    NULL
    Als hij honger krijgt laat hij echt wel van zich horen hoor meis..
    Mikn dochters zit op 2 flessen en dat "mag ook niet volgens de verpakking " ..:)
    Meestal regelen ze zit zelf .

17. adi

adi Niet meer actief

Maar geloof jij echt zelf dat jouw baby vreselijk veel huilt omdat ie gewend is om te huilen?

Lukt het hem om te slapen overdag als jij hem in slaap helpt, en als je hem bij je draagt als hij slaapt? Dan zou ik dat doen.
    Uit zichzelf in slaap komen komt echt wel.

Verder zou ik hem niet wakker maken voor een voeding. Als hij honger heeft meldt ie zich wel. Ook 's ochtends.

18. prachtigwonder

ik geloof inderdaad dat omdat hij altijd gehuild heeft het op den duur een vicieuze circul word. en doordat hij zelf niet in slaap kan komen dat hij oververmoeid raakt overdag en dat hij daardoor zoveel huilt en dan ook nog zijn nekje wat best wel vast zit.
    daarvoor zijn we bij de fysio. osteopaat zijn we gestopt daar leek het alleen erger van te worden.
    in een draagzak wilt hij niet en als ik hem draag valt hij ook niet in slaap jammer genoeg. deed hij een paar weken terug nog wel maar nu niet meer. nu zet ik de stofzuiger naast zijn bedje en dan wil het af en toe weleens lukken. als ik hem overdag 1 slaapje kan laten doen is dat allemaal meegenomen.

19. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ben het met adi eens. Jullie zijn helemaal de verkeerde kant opgestuurd in het begin. Rijstebloem en zo weinig voeden zijn van de zotte bij een baby met (verborgen) reflux. En trouwens bij elke baby van 3 maanden.

Geen baby huilt zomaar. En hij kent zoiets als een vicieuze cirkel nog niet hoor. Hij heeft gewoon ergens last van. Kan het KISS zijn? Hoe was de bevalling? KISS kan ook ontzettend pijn doen. In ieder geval is het stijve nekje wel een teken waar je op moet letten.

Ik zou hem dus echt heel veel dragen (koop een ergonomische draagdoek, niet zo'n Baby Bjorn ding) en zoveel mogelijk aan zijn behoeftes tegemoet komen. Dat hij nu slaapt met de stofzuiger aan is bijv. al heel mooi. En verder zou ik een andere KA zoeken. Iemand die bereid is verder t ekijken dan zijn neus lang is.

20. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Ik ben het ook met de dames eens.. Ik zou rijstebloem ook zeker niet als middel gebruiken om hem extra lang te laten slapen! Je kunt toch ook gewoon om half 7 een flesje geven en dan de dag beginnen? Ik zou ook zeker eens naar een andere ka gaan en evt extra osteopaat/kinderfysio! Schrijf gewoon eens alles op, hoe je dag verloopt of film desnoods... Hoe ziet bijv zn poep eruit? Misschien heeft hij wel kma of wat aders aan zn darmen.. Blijkbaar is er iets dat beweging hem rustig maakt... Misschien kun je ook naar een huilpoli...volgens mij kunnen ze daar ook die vicieuze cirkel doorbreken... In ieder geval dnk ik niet dat rijstebloem de oplossing is, maar dat je juist het huilen moet aanpakken...

Deel Deze Pagina