Late fles in 1x eraf of steeds minder geven??

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door maria80, 13 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Zoals de titel al aangeeft:
    Wat hebben jullie gedaan?

Ons meisje is nu boven de 6 kilo en zou dus naar 4 voedingen mogen. 's Ochtends heeft ze nooit zoveel honger en krijgt dan 150/5 (gaan soms niet eens leeg). Overdag krijgt ze flessen 180/6 (gaan vaak wel leeg) en dan de late avondfles is weer 150/5.
    Was vandaag op het cb, maar daar werd ik niet echt wijzer!

Ze is 's avonds wel veel wakker en vraagt ook nog wel om die fles. Daarna gaat ze de nacht in en slaapt dan lekker. Wordt wel wakker rond 4 uur, maar dan heeft ze aan een speentje genoeg. Omdat ze dus in de ochtend nog niet echt honger heeft, vraag ik me af of het zou werken om laat in de avond de fles te gaan afbouwen.

Ik weet niet meer hoe we dit bij ons zoontje hebben gedaan. Waarschijnlijk heel anders, want die sliep toen nog niet echt door....(nu nog niet trouwens, maar goed dat is een ander probleem)

2. mommyJM

mommyJM Niet meer actief

met 3 maanden ging hier ook die fles van 23u eraf,
    ik geloof dat ik de fles steeds vervroegde zeg maar , dus eerst was het 23:00 , toen 22:00 Toen is het nog heel lang 20:30 geweest en met 4 maanden is het 19:30 geworden.

ik ging hem steeds vervroegen omdat onze dochter heel moeilijk wakker te krijgen was, en al hadden we der wakker sliep ze erg onrustig omdat we haar uit der diepste slaap haalde.
    Sinds ze de laatste fles om 19:30 krijgt slaapt ze 9/10 keer de hele nacht door.

Als je dochter rond die tijd echt nog wakker is en erom vraagt zou ik hem niet gelijk in 1x eraf halen.

3. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Op advies van het cb hebben wij het zo gedaan.
    Ze kreeg eerst 5 x 180/6 de laatste fles van 23uur hebben we sinds 2 dagen niet meer.
    Eerst 150 in de fles dat twee dagen gedaan, als ze dan nog doorslaapt 120 in de fles, slaapt ze nog door dan 90 in de fles en slaapt ze met 90 nog door dan heeft ze die fles niet meer nodig. Zo hebben wij het gedaan en dat werkte hier perfect. Ze krijgt nu 3x 180/6 en de laatste fles 210/7 met nutrilon opvolgmelk voor de nacht. Succes.

4. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    De laatste fles is nu trouwens ook geen 23uur meer maar 20:30uur. Gisternacht werd ze ineens wakker, maar volgens mij zitten we hier midden in het 6 maanden sprongetje een tandje, en verkoudheid dus dat had niets met honger te maken.

5. missm

missm Bekend lid

12 mrt 2012
    931
    123
    43
    maar wat ik eigenlijk nooit begrijp is waarom een kind vanaf zes kilo minder voeding krijgt. Kan iemand mij dat uitleggen. En dat bedoel ik serieus niet sarcastisch ofzo...

6. mommyJM

mommyJM Niet meer actief

ik heb eigenlijk geen idee, volg mijn dochter in het drinken/voedingen en niet der kilo's :D
    volgens mij was mijn dochtertje zelfs onder de 6kg toen ze over ging op 4 flessen.
    Denk dat het gewoon een richtlijn is wat op de verpakkingen staat en advies wat door het cb gegeven word.
    Maarja elk kindje is anders, zoals mijn dochter die past niet echt in het advies van het cb of richtlijnen van verpakkingen :p volgens de verpakking van nutrilon moet ze nog 4-3 flessen drinken, ze drinkt er 2..daarom kijk ik altijd naar mn dochter..zij geeft zelf wel aan hoe of wat.

7. missm

missm Bekend lid

12 mrt 2012
    931
    123
    43
    ik kreeg juist het advies om eerder vier flessen van 210/7 te geven dus wat betreft hoeveelheid niet heel veel minder.

8. mommyJM

mommyJM Niet meer actief

daarom elke cb verschilt met hun adviezen, 210/7 vind ik onwijs grote flessen in 1x , en aangezien mijn dochtertje nog al gauw spuugt heb ik ze nooit zo groot gegeven .

9. missm

missm Bekend lid

12 mrt 2012
    931
    123
    43
    ben ik met je eens ik laat het ook van mijn meid afhangen. Ik merkte dat ze aan 180/6 niet altijd meer genoeg had dus ben ik grotere flessen gaan maken maar madam drinkt wat ze wil en geen drup meer. Met als gevolg dat ze de ene dag vier flessen drinkt en de andere dag vijf waarbij ik een minimum aanhoud van 800 cc.

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik zou tot in ieder geval 4 maanden door gaan met die 5e fles (je hebt namelijk geen mogelijkheden om bij te voeden) en 4 flessen met 3 maanden is gewoon niet veel (ook niet met 6 kg)
    Je kunt de fles nog wel iets kleiner maken en gewoon blijven geven zeker zolang ze er om vraagt.

Mijn zoon ging met bijna 4 maanden over op 4 flessen (afgebouwd)
    Dochter ging met iets meer dan 4 maanden over op 4 flessen (in één keer)

210/7 zou ik proberen te vermijden.. als je weet hoe groot een maagje van een baby is dan schrik je van deze hoeveelheid.. echt!:)

11. mommyJM

mommyJM Niet meer actief

ja precies , dat is voor je meisje wel het fijnst.
    mijn dochter heeft altijd beetje der eigen schema gecreëerd en bouwde zelf flessen af eigenlijk.
    en soms drinkt ze nog wat extra, maarja ik heb zelf ook de ene dag meer honger als de andere dag ;)

12. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Hier schommelde ze vaak tussen 4 of 5 flessen.. Ben nu gewoon standaard 5 flessen gaan geven want met 4 flessen was ze snachts erg onrustig en nu met 5 flessen niet! Zolang je dochter nog goed die laatste fles drinkt zou ik die gewoon blijven geven...

13. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Oh ik geef hem trouwens op de tijd wanneer ik zelf naar bed ga, dus de ene keer om 22 uur, dan om 22.30.. Uiterlijk 23 uur...wacht niet speciaal tot 23 uur!

14. rums

rums Niet meer actief

Onze zoon dronk op een gegeven moment zijn flessen niet meer leeg. En daaruit maakte ik op dat hij een fles eraf wou.
    Schema was toen 06.00 - 10.00 - 14.00 - 18.00 - 22.00
    Ik heb johannesbroodpitmeel gekocht en heb de avondvoeding een uur verlaat naar 19.00 uur en 1 schepje nutriton er in gedaan.
    De volgende dag het nieuwe schema aangehouden
    06.00 - 11.00 - 15.00 - 19.00 en dit ging gelijk goed. Waren wel dagen dat hij een uur eerder kwam maar dit trok hij dan eigenlijk diezelfde dag ook weer gelijk.

15. tuc

tuc Niet meer actief

bij de oudste was die er met 5 maanden af, toen at ze een maand bijvoeding, dat veranderde hier veel qua tijden en schema.

De jongste krijgt hem nog steeds en wordt pas vanaf 6 maanden bijgevoed (als het goed is) dus verwacht ook pas daarna

16. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Vind ik ook raar hoor! En helemaal begrijpen doe ik het ook niet.

17. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Dat is wel het proberen waard! Dankje.

18. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1