Ik vind je redenering dat hij 'gewoon' is te huilen maar bizar. Mijn dochter heeft ook weken gekrijst. Toen ze eindelijk medicatie kreeg en de juiste voeding, was dat van de ene dag op de andere over. Ze stopte met huilen omdat de oorzaak van het huilen verholpen was...
ik heb nooit gezegt dat het huilen gewoon is! maar dat er bepaalde dingen mee zijn gaan spelen. als ik alles gewoon had gevonden dan had ik niet stad en wal afgelopen.maar op den duur leer je het gedrag van je kindje kennen en dan weet je wanneer het menes is en niet. ik heb bijvoorbeeld ook momenten dat als ik hem uit zijn bedje haal dat hij gaat zitten lachen en dat wanneer ik hem weer neer leg hij driftig word. dat zie ik dan niet als pijn maar als zijn eigen zin doordrijven. er zijn ook momenten dat hij echt niet lekker in zijn vel zit maar dat komt mede ook omdat hij oververmoeid omdat hij niet in slaap kan komen. hiervoor zijn we dus in het zh bij de pedagoge op de huilpoli om zijn gedrag te achterhalen waarom hij niet zelf in slaap kan komen. dus nee als ik het gewoon had gevonden dat hij huilt had ik hem ook gewoon kunnen laten huilen en niet 10 tig zh afbellen om er zo snel mogenlijk tussen te kunnen omdat er lange wachtlijsten zijn. maarja als je vervolgens door de ka naar huis word gestuurd dat ons kindje niks mankeert tjah wat kan ik dan nog doen? hij loopt bij de fysio manueel therapuit osteopaat geprobeerd cb is paar x thuis geweest etc. maar dit topic kan beter gesloten worden want het is niet bedoeld voor deze reacties. ik vraag enkel of er meer mensen zijn die ook met 3 maanden rijstebloem hebben gegeven en wat hun ervaring daarmee was.
Nee ik bedoelde niet dat jij het normaal vindt dat je kindje huilt. Ik bedoelde dat ik het vreemd vond dat jij zei dat hij het gewoon/gewend geworden is, dat hij het dus uit gewoonte doet. Ik denk dat zo'n jonge baby's niet huilen uit gewoonte, maar uit pijn of ongemak. En ik begrijp dat je hier niet de reacties gekregen hebt die je zocht, maar tja, dat viel te verwachten. Bijvoeding wordt sterk afgeraden voor 4 maand, daar vertrekken de meeste mensen hier van. Maar elk kindje is natuurlijk anders, en als je die werkwijze is aangeraden en je voelt je er goed bij, dan moet je dat natuurlijk blijven doen. Maar de reacties hierboven waren vooral bedoeld denk ik om je de situatie even van de andere kant te laten bekijken. Niet zeggen dat het huilen een vaststaand feit is en dat je daar omheen moet werken (door bijvoeding, door minder vaak te voeden), maar net nadenken over waaróm er gehuild wordt. Maar goed, jij bent ervan overtuigd dat het huilen enkel door vermoeidheid komt, en jij bent natuurlijk de moeder.
Jij kent je kindje natuurlijk het beste, maar dat ie "z'n eigen zin wil doordrijven"..hij is nog zo klein,dat kan nog helemaal niet op deze leeftijd.. Ik hoop dat er een oplossing gevonden kan worden want kan me voorstellen dat het erg zwaar voor jullie is!
Dat hij lacht als je hem pakt is niet zo gek.. Hij riep jou, jij kwam rn hij word daar blij van... Maar op deze leeftijd zijn die aandachtspelletjes nog niet aan de orde hoor.. Hij is gewoon blij je te zien omdat je gehoor geeft aan zn huilen.. En niemand probeert je hier de les te lezen of t zeggen dat je het niet hoed doet oid..we proberen je alleen jn te laten zien dat dit geen normaal gedrg is voor een baby en dat je dus moet blijven uitzoeken wat hij mankeert... We proberen jou en je kindje dus gewoon te helpen.. Dus misschien moet je de adviezen gewoon yer harte nemen en er eens goed over na denken Want het is wel duidelijk dat er iets is... Je kan idd beter de oorzaak zoeken en aanpakken dan met bijvoeding aan de gang gaan.. Is er al eens gekeken naar kma? Misshien kan je eens pepti voeding proberen en kijken hoe dat gaat
Liefje, een baby van drie maanden kan niet 'zijn eigen zij doordrijven', dat zie je echt verkeerd! Een baby van drie maanden die lacht als hij opgepakt wordt, lacht omdat hij blij is dat mama eindelijk begrijpt wat hij wil. En als mama hem weglegt, je logisch dat hij huilt, maar dat is geen 'zin doordrijven', dat is proberen aan mama te vertellen dat dat op dat moment niet is wat hij nodig heeft. Een baby hoort niet uren op een dag te huilen! Waarom koop je niet gewoon een goede draagdoek, zodat hij bij je is? En waarom dring je bij huisarts en ziekenhuid niet aan dat er eens goed gekeken wordt naar reflux en allergie. Bij een huilpoli kijken ze alleen naar gedrag, en proberen ze een kind te temmen, zonder te kijken of pijn misschien de reden van het gedrag is. En rijstebloem met drie maanden? Iemand die zoiets adviseert is niet goed wijs!
Ik wil je ook ff meegeven dat je als de sodemieter moet gaan uitzoeken wat er aan de hand is. Ik heb hier ooit gelezen over een huilbaby. Moeder ten einde raad. Baby die stopte met huilen en moeder scheept het af met 'het was aandacht' Meid: ik heb ook een huilbaby gehad. Eerste 7 weken was een hel voor mijn gevoel. Ik had ook erg veel moeite met het hechtingsproces. Na andere voeding en medicatie en na een figuurlijke klap in mijn gezicht (van mezelf) is mijn kleine echt zo makkelijk!! Laat je kleine nakijken. Vraag een verwijzing. Laat je niet afschepen met loze praatjes als: 'huilen wordt minder' etc.... Volg je hart en laat je niet afschepen !!!!
Nou dan nog maar even over die rijstebloem, ik heb het met 4 maanden geprobeerd. Onze dochter gong er alleen maar slechter van slapen, ze kreeg last van krampjes in haar darmen. Hier trouwens geen reflux of andere fysieke klachten. Punt was dat ze geen late fles meer wilde en ze van 8 tot 4 sliep. Rijstebloem was dus in de hoop dat ze wat langer zou slapen, nou niet dus. Maar gestopt met de rijstebloem en terug naar de nachtvoeding. Werd vanzelf steeds wat later en uiteindelijk sliep ze door. Klokje rond pas met 10 maanden of zo, maar dat was geen probleem. Voor een kindje van 3 maanden lijkt me dat ook niet heel gezond, 12 uur zonder voeding. Ik was al blij met doorslapen van 11 tot 7, eerlijk gezegd.
meiden mijn kindje sliep al door ook al heeft hij geen rijstebloem. hij krijgt 9 uur de laatste fles en dan is hij vaak nog wakker tot half 11 en dan gaat hij in bed. en dan word hij zelf pas rond een uur of 8 wakker. dus is eigenlijk niet 12 uur slapen. maar heel soms word hij iets eerder wakker en dan kom ik niet meer uit met zijn tijden. ik probeer wel echt vaste tijden te geven anders is het elke dag een ander ritme. daarom ook de rijstebloem om zijn ritme vast te houden! en nee meiden mijn uk heeft GEEN pijn!!! Als hij gewoon slaapt heeft hij nergens last van en is hij gewoon vrolijk! er is af en toe een dagje dat het me lukt om hem te laten slapen en dan zie ik echt super veel verbetering. dan huilt hij gewoon nauwelijks als hij zijn dutjes kan doen. als hij zijn dutjes niet kan doen huilt hij heel veel. dus voor mij een teken dat als hij oververmoeid raakt doordat hij zijn slaap niet kan vinden hij gaat huilen! als hij gewoon slaapt is er niks meer aan de hand. dus echt het lijkt mij dan geen pijn. en de rijstebloem heeft hij niks geen last van. hij gaat daarna zonder moeite naar bed! en dat komt anders noooooit voor. waarschijnlijk geeft het hem een verzadigd gevoel. dus ik zie er eigenlijk alleen maar vooruitgang in. het is heus niet dat ik hem volgiet met rijstebloem. maar gewoon 1 eetlepel ipv 3. ik ga dit topic sluiten want ik krijg alleen maar berichtjes over het niet doen van rijstebloem terwijl dat niet mijn vraag was. ik snap dat alle adviezen goed bedoeld zijn maar daar heb ik niet om gevraagd. ik kijk naar waar mijn kindje het GOED op doet en niet naar de regeltjes.als blijkt dat hij er van achteruitgaat zal ik heus direkt stoppen.maar voor nu zie ik alleen maar vooruitgang. en dat is iets wat ik belangrijker vind dan de regeltjes. hij heeft totaal geen krampjes en heeft normale ontlasting.