't zal je maar gebeuren

Discussion in 'De lounge' started by Carmen11, May 2, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Carmen11

Carmen11 Niet meer actief

wie heeft deze documentaire gezien gisteravond op nederland 2?
    Ging over een alleenstaande moeder, diep in de problemen..

ik vond t heel aangrijpend en sneu vooral voor t kindje.. :(
    niet normaal hoe ze met haar kind omging, ze legde t kind telkens gewoon op de grond en ging zelf in bed liggen slapen! Later kwam die moeder binnen en maaktje haar wakker, lag t kind helemaal met t hoofdje van t kussen af :confused:
    en hoe ze t ook oppakte steeds, geen ondersteuning ofzo :x

Zoveel problemen en ook nog n kleintje :cry:
    hier staat de link..
    http://www.tvgids.nl/programmadetail/?ID=6242076

2. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

Dec 15, 2006
    2,397
    1
    0
    Ik heb het ook met afschuw gekeken..

3. Annika1980

Annika1980 Bekend lid

Jun 8, 2006
    676
    0
    0
    Verschrikkelijk.. :confused:
    Ik heb net de herhaling gezien en ben er echt van onder de indruk. Dat dit gebeurt in Nederland :)

4. Ilja

Ilja Bekend lid

Sep 24, 2005
    516
    0
    0
    Ik ben er diep diep diep van onder de indruk.

5. love31

love31 Actief lid

Nov 20, 2006
    281
    0
    0
    huisvrouw
    Hoi

Ik vond het echt vreselijk hoe zij met haar zoontje om ging
    Als dat wicht weer in beeld was met haar zoontje deed het jochie niets anders als huilen..ik had zo'n medelijden met het jochie..sjonge,en ze lag maar in bed te roken!
    En ik vond het een vreselijk wijf!
    En dat de instantie het jochie nie eerder bij haar weg hielden..snap ik echt niet!

En dan moet ik gelijk weer denken aan de meiden(incl. mezelf)hier op zwangerschapspagina die graag zwanger willen worden..wat niet 1 2 3
    lukt..en dat wijf gaat er zo mee om!
    Liefs love31

6. Annika1980

Annika1980 Bekend lid

Jun 8, 2006
    676
    0
    0
    Maar die "moeder" (Miranda) is zelf ook een slachtoffer. Tuurlijk, haar gedrag is niet goed te praten. Maar zij is zelf ook getekend door seksueel misbruik, zwakbegaafde ouders en uithuisplaatsing vanaf haar 4de jaar! :evil: Ze heeft totaal geen voorbeeld gehad etc.

Maar ik snap je reactie hoor! Ik vond het ook verschrikkelijk om dit aan te zien... :cry:

7. Lintje

Lintje VIP lid

Oct 9, 2006
    6,218
    1,423
    113
    Nederland
    Er zijn genoeg van deze meisjes in de problemen.. het verleden heeft ze niet aan "gezond verstand" geholpen. Vooral; "ik maak ze koud".

Ik dacht de hele tijd;;; OOOOEEE voorzichtig!
    En dat ze het kindje liggend eten gaf. Dat het eerder bijna stikte in het koekje. Inderdaad geen ondersteuning bij het hoofdje en het kindje lag de hele tijd op de grond of overdwars in bed.. En het was zo'n schatje. Maar ik verbaasde me erover hoe lang het duurde voordat het kindje uit huis werd geplaatst. Niet alleen de omgang met het kindje was niet in orde maar haar hele kamer leek ontploft.

Ik vond het zielig, zowel voor het kind als voor Miranda.

8. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    zeker zielig voor het kindje. :(
    Maar ik had ook medelijden met Miranda. Het kind van zwak begaafde ouders die zelf ook niet voor haar konden zorgen, misbruik, leven op straat.
    Als er adequate hulp voor haar was geweest, dan had ze niet in deze situatie gezeten.

Triets, en helaas zijn er 100en van dit soort meiden.

9. Otje

Otje Fanatiek lid

Apr 10, 2006
    4,703
    0
    36
  10. Ik heb het ook gezien.
    Kan niet snappen dat er niet meer hulpverlening was dan een paar uur in de week(weet niet meer precies hoeveel uur)
    Het ergste vond ik met die neusspray,zelf de hulpverlening trok een geschrokken gezicht en greep toen in.
    Kindje werd zo op de grond gelegd op een dun kleedje en zij ging lekker roken op bed.

Ik vond het zeer triest voor het kindje dat het zolang heeft geduurd voordat er ingegrepen werd.

11. Niet meer actief

Ik ga hem nu direct kijken...

12. Pina

Pina Actief lid

Nov 22, 2006
    467
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Zuid-Holland
    Ik heb echt zitten huilen! Zo verschrikkelijk uitzichtloos! Ik hoop heel erg dat de schade voor dat kind nog te beperken valt nu hij in een pleeggezin is opgevangen ( helaas al het tweede pleeggezin begreep ik..).

13. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

Dec 5, 2006
    2,143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Vreselijk om te zien! Ik vond dat de zwakbegaafde moeder van Miranda nog beter met het kind om ging dan Miranda zelf!
    Helaas gebeuren dit soort dingen nog veel te vaak en springt de hulpverlening er niet voldoende in. Vooral door veel bureaucratie, regels en wachtlijsten waar de instanties ook niet altijd iets aan kunnen doen.
    Ik vind het ook wel heel kwalijk dat het AMK zo laks omgaat met meerdere meldingen.
    Zo gebeuren er dus ongelukken!

14. caromama

caromama VIP lid

Jan 23, 2007
    9,017
    5
    38
    Echt vreselijk inderdaad. Toen het afgelopen was kwam ik tot de ontdekking dat ik gewoon tranen op mijn wangen had. Het meest trieste vond ik eigenlijk dat hij nu al in een tweede pleeggezin zat. Ik hoop niet dat het er heel veel worden en dat hij steeds heen en weer wordt geslingerd.

Toch had ik ook wel medelijden met Miranda. Haar zoontje had dezelfde leeftijd als die van mij nu toen hij bij haar weg werd gehaald. Ik moet er toch niet aan denken dat iemand Lukas bij me weg zou komen halen.

15. erlida

erlida Fanatiek lid

Oct 2, 2006
    1,999
    0
    0
    Ook hier is echt met verbazing gekeken!Hoe is het mogelijk dat zón meid zo weinig hulp en begleiding krijgt(nou stond ze er ook niet echt voor open) maar de instantie hadden veel eerder in moeten grijpen is mijn mening!dat arme kind lag gewoon met zijn oor tegen een luidspreker aan waar knetterharde muziek uit kwam!En toen hij zo stoicijns op een kleedje lag te liggen,terwij hij rond hoort te kruipen hield ik het niet meer droog!dat kind werd gewoon verwaarloosd,en ze stond erbij en keek ernaar!ONGELOFELIJK :x

16. Niet meer actief

ik zat te kijken en net voor de ontknoping 2 minuten voor het einde meldde mijn dochter zich dus heb einde niet gezien.
    heftige docu. deed me heel veel :(

kan ik via link nog einde zien, even proberen.

17. Otje

Otje Fanatiek lid

Apr 10, 2006
    4,703
    0
    36
    Heb net zitten kijken via internet. Wat triest hoe het hier in NL werkt zeg. Miranda had echt hulp nodig maar alles duurde veel te lang. En dan dat kleine lieve jochie... helaas al in z'n 2e pleeggezin. Wat zal daar later van terecht komen? Heb op het eind echt een potje zitten huilen zeg. :cry:

18. mvamberenkeenan

mvamberenkeenan Fanatiek lid

Mar 29, 2007
    3,135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    Ik heb de docu niet gezien, maar het was vandaag op mijn werk wel gesprek van de dag !

19. Niet meer actief

Jeetje, heb het net gekeken via internet. Wat een verhaal zeg! Wat een ellende! Ook ik heb een traantje weg moeten pinken...

20. Mirelle

Mirelle Actief lid

Dec 11, 2006
    469
    0
    0
    Oss
    Ik heb het half gezien.
    Manlief kon er niet meer tegen, en ik had er ook genoeg van.

Groet, Mirelle.

Share This Page