Ik lees het weer in een topic, kraamzorg geeft blijkbaar nogsteeds het advies om de fles met warm water uit de kraan te maken. Dit is niet de juiste manier! Zelfs de waterleveringsbedrijven raden dit af! Waterbedrijf Vitens De juiste manier is koud kraanwater gebruiken, dit opwarmen met de waterkoker (1/3 kokend, 2/3 koud bijvoorbeeld, de rest kan ook in een thermoskan en dit de rest vd dag gebruiken) magnetron of fleswarmer. Maar geen warm kraanwater pakken!
Het officiele advies om flesvoeding goed klaar te maken is zelfs; 1 deel water net van de kook af in de fles. Juiste hoeveelheid poeder erbij en rustig (!) roeren met een vork. Restant water kan je koud kraanwater pakken. Zorg hierbij wel dat je voldoende water pakt en dus niet aanvult tot bijvoorbeeld 120, maar 135 (120/4 geeft 135 cc voeding). Ik roep dit al heel lang. Vroeger mocht er geen kraanwater gebruikt worden. Later werd kraanwater veilig bevonden voor flesvoeding. Helaas heeft het cb toen bedacht dat je warm kraanwater mag gebruiken en hebben kraambureaus dit overgenomen.
Je bent de enige niet... Onbegrijpelijk hoe kraambureaus en CB's hiermee, ondanks klachten van de waterleidingbedrijven maar mee door blijven gaan...
Hier nooit warm kraanwater gebruikt toen ik overging op FV. Ik vind het ook hoogst apart. Als ik thee voor mezelf maak, pak ik immers ook geen warm water uit de kraan en hang er vervolgens een theezakje in? (Al zullen er vast mensen zijn die dat wel doen.)
Ik weet het Ik stoor mij er ook vreselijk aan. Er wordt zo vaak het verkeerde advies gegeven, af en toe.. :x
Ja en juist omdat ik nogsteeds lees dat mensen het wel met warm water doen, dacht ik ik post het toch nog een keer! (En idd die thee zeg ik dan ook weleens...)