Hoe vaak 'stop jij je kind weg'..?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Indiana, 2 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Indiana

Indiana Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.180
    1.365
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Oké, klinkt een beetje negatief...

Maar gewoon even benieuwd, mijn vriend en ik vinden het fijn om met enige regelmaat (zouden vaker willen dan we doen...) met zijn tweeën weg te gaan. Kan uit eten zijn, maar nachtje weg of dagje pretpark vinden we ook leuk.

Ik denk dat als dat om de 6 weken gebeurd ik dat nog best hoog in schaal (soms ineens 2x in de week eten en soms maanden niks...)

Zat net even met mijn moeder en die kan nogal kort door de bocht zijn en vind dat we vaak de kids 'wegstoppen'... Ik reageerde hier wat geïrriteerd op (Vind het nou niet echt leuk klinken en oké heb ook maar 4 uur slaap na mijn nacht gehad, dat werkt ook niet mee :roflmao:)

Maar gewoon dus even nieuwsgierig... Hoe vaak doen andere dat? Je kinderen wegstoppen :rolleyes:

Wellesnietes vindt dit leuk.
  2. Neilia

Neilia Niet meer actief

Bijna nooit.
    Wij gaan vrijwel nooit samen weg, hooguit 1x per jaar.

Marti, MotherPrincess, trulyhappy en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.237
    28.233
    113
    Nooit. Maar ik weet dat ik daar wel een beetje een uitzondering in ben.

Indiana, Wellesnietes en Vitamientjuh vinden dit leuk.
  4. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    Nu. Kids gaan allebei logeren, wij uit eten en naar het theater. Doen we elke 1-2 maanden wel een keer (voor corona dan, nu is het alweer lang geleden) en we hebben dan alle vier een leuke avond! Soms komt er ook een oppas thuis ipv dat de kinderen weg gaan, dat is ook vaak feest!

Indiana vindt dit leuk.
  5. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Te weinig :D man en ik zeggen zo vaak tegen elkaar: lijkt me echt gezellig om even samen uit eten te gaan, of filmpje pakken of nachtje weg. Maar het komt er eigenlijk nooit meer van. Uit eten kan nog wel (hoewel horeca nu vroeg sluit en ik de kinderen het liefst wel zelf nog op bed leg) maar onze kinderen uit logeren is echt een dingetje. Heb zulke ondernemende / drukke kinderen dat ik me bezwaard voel om ze uit logeren te brengen.

Indiana vindt dit leuk.
  6. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Te weinig. Ik heb er eigenlijk spijt van dat we dit niet vaker hebben gedaan. De drempel wordt ook steeds hoger merk ik. Daarnaast kunnen onze ouders niet alle kinderen opvangen, dus de mogelijkheden zijn al wat beperkter.
    Maar ik vind het dus eigenlijk heel goed wat jullie doen!

Iertje81 en Indiana vinden dit leuk.
  7. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.635
    5.661
    113
    1 a 2 x per jaar denk. Eigenlijk zouden wij volgend weekend weg zijn naar een concertzaal dus dan zou ze uit logeren gaan. Maar gaat niet door dus dan gaat logeren ook niet door denk ik.

Indiana vindt dit leuk.
  8. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Ik ook niet. :p

Indiana vindt dit leuk.
  9. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    Nooit afgelopen 3 jaar niet voorgekomen en in de 2 jaar daarvoor alleen voor feest van het werk

Indiana vindt dit leuk.
  10. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.063
    17.019
    113
    Normaalgesproken gaan de kinderen zo’n 2-3 keer per jaar een nachtje uit logeren bij mijn ouders of schoonouders. Wij gaan dan ook een nachtje weg, of samen uit eten, naar de bioscoop, etc.
    Daarnaast nemen we samen een enkele keer per jaar een dagje doordeweeks vrij om wat leuks te doen. Lunchen, naar de bioscoop, samen winkelen, etc. De kinderen gaan dan ‘gewoon’ naar de creche.

De kinderen gaan nu iets vaker een dagje naar mijn schoonouders om ons wat te ontlasten: ik heb een goede bekkeninstabiliteit en heb daardoor wat beperkingen, mijn man neemt hierdoor zéér veel van mij ‘over’ in huis, waardoor hij ook wat extra rust gebruiken kan.

Het is meestal overigens op verzoek van (schoon)ouders: zij vinden het heerlijk om een dagje met de kinderen door te brengen en gaan er graag met ze op uit. De kinderen zijn op hun beurt ook dol op beide oma’s en opa’s, dus win/win :)

Indiana, femkes en NiVa0230 vinden dit leuk.
  11. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.289
    17.172
    113
    1 of 2x per jaar dus elke 6 weken gemiddeld vind ik ook veel ;)

Indiana vindt dit leuk.
  12. Linda86

Linda86 VIP lid

Nooit. Als wij wat leuks gaan doen, gaan de kinderen mee. Toevallig hadden ze vorig jaar allebei tegelijk een kinderfeestje, toen zijn we voor het eerst sinds 11 jaar samen uit eten geweest.

Indiana vindt dit leuk.
  13. JongetjeM

JongetjeM Bekend lid

28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Heel weinig, 3 kinderen onder brengen is niet makkelijk. Gaan we heel vaak apart naar feestjes, halen daar energie uit en besteden die dan bij thuis komst ;)

Indiana vindt dit leuk.
  14. Artemis88

Artemis88 Niet meer actief

Afgezien voor de oppas bij een ouderavond bijna nooit.
    De oudste is 7 en vanaf zijn geboorte pas 2 keer.

Indiana vindt dit leuk.
  15. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Alleen wanneer het echt niet anders kan.

Indiana vindt dit leuk.
  16. MinnieMouse94

MinnieMouse94 Niet meer actief

Kinderen logeren en nachtje weg doen we nooit, hebben we in al die tijd nog niet gedaan. We regelen wel regelmatig oppas voor s avonds als ze op bed liggen om dan samen we te zijn. En in de vakanties loopt de bso twee dagen per week door en die dagen gebruiken we ook om samen op stap te gaan.

Indiana vindt dit leuk.
  17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Toen de kinderen heel klein waren toen ongeveer 2- 3 keer per jaar.
    En ook wel 1 keer per 2 maanden logeren bij Pake en Beppe ( wilden ze zelf erg graag) maar dan bleven wij ook gewoon wel lekker thuis.

Maar nu al jaren niet meer. Omdat we daar nu minder behoefte aan hebben. Kinderen zijn nu helemaal vrij van dat we voor ze moeten zorgen. Ja dat ze op school komen op tijd, en dat ze op tijd op bed gaan. Maar verder dus niet meer echt.

Wij stopten de kinderen dus niet weg om tijd voor elkaar te hebben ( dat hadden we thuis op de slaapkamer ook al gewoon) maar meer om even uit huis te zijn en geen vader en moeder te hoeven zijn.

Nu zijn we dat dus ook heus nog wel...maar echt zo anders dan met baby's peuters en kleuters.

Indiana, femkes en Aszz vinden dit leuk.
  18. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.737
    113
    Wij gaan sowieso graag uiteten met vrienden. Morgenavond gaan we toevallig weer. Mijn oudste dochter past dan op.

Persoonlijk vind ik de term ‘wegstoppen’ best raar klinken. Als je niet graag weg gaat zonder kinderen is dat natuurlijk prima, maar als je weleens wat zonder kinderen gaat doen, vind ik dat net zo normaal.
    Mijn kinderen doen ook weleens dingen zonder ons, zou raar zijn als wij niet ook zonder hun iets zouden ‘mogen’ ;)

Iertje81, Axia, Indiana en 4 anderen vinden dit leuk.
  19. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.917
    1.809
    113
    Leerkracht
    België
    Toen we nog maar 1 dochter hadden denk ik minstens 2x per maand (thuiswedstrijden favoriete ploeg), toen we 2de dochter kregen minstens 1x / maand bv topwedstrijd, etentje vrienden, trouwfeest, personeelsfeest.

Wel vraagt mijn mama vaak of eentje blijft slapen, gemakkelijker op de dagen dat ze toch oppast...

Toen kwam corona... En nu is het echt al lang geleden en gaan ze vanavond weer voor het eerst logeren bij schoonouders en ik vind het spannend :roflmao: terwijl ze daarvoor echt 'vaak' gingen.

Ik kijk er wel echt naar uit, man en ik gaan nachtje weg, lekker eten en morgenvoormiddag escape room

Indiana en Adje vinden dit leuk.
  20. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.232
    6.094
    113
    #20 Eppo82, 2 okt 2020
    Laatst bewerkt: 2 okt 2020
    Ik zou het meer willen, heerlijk met z’n tweeën even weg. :) Maar ik denk 1 keer in de twee maanden ofzo. Uit eten dan.

Nachtje weg was voor het laatst in januari en daarvoor voor de geboorte van nr 3, dus dat komt niet vaak voor.

Ze gaan wel af en toe bij opa en oma logeren, voor het leuk ( jongste nog niet) Maar dan per stuk :p dus dan hebben we de andere 3 gewoon thuis

Indiana en Wellesnietes vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina