Vertellen of niet?(sinterklaas)

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Sammie85, 21 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sammie85

Sammie85 Bekend lid

22 feb 2013
    574
    150
    43
    Vrouw
    Maasdriel
    Onze dochters zijn nu 5 en 7. De jongste wordt in december 6.

Nu snap ik dat ze nog jong zijn maar vorig jaar kreeg de jongste een enorme terugval met zindelijkheid en veel driftbuien. We hebben toen pakjesavond zelfs een week maar voren geschoven. Daarna was het over.

Nu begint het natuurlijk alweer een beetje over sinterklaas te gaan en ze plast alweer een paar nachten in bed en overdag ook weer af en toe.

Ik vindt het zo lastig. Ze zijn eigenlijk nog te jong maar dit is ik niet leuk.
    Ik zou het ze graag vertellen zodat de stress weg is maar ben ook een beetje bang dat ze het andere kinderen gaan vertellen.

Wat zouden jullie doen?

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    Wij hebben het onze oudste om vergelijkbare redenen verteld (er op aan gestuurd) toen ze relatief jong was (ik geloof 5 of 6). Daarna was december weer leuk. En ze heeft het ‘spel’ altijd uitstekend meegespeeld, mensen die niet wisten dat ze niet meer geloofde, hadden het niet door; zelfs wij twijfelden soms. :roflmao: (Maar direct erna kon ze ons dan aankijken en een opmerking maken waarmee ze heel duidelijk maakte dat ze toch echt niet meer geloofde. ;))

Sammie85 vindt dit leuk.
  3. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Ik zou als mijn kind er zoveel last van heeft het ook echt wel gewoon vertellen. Als er dan wel genoten kan worden van deze mooie tijd zou dat me veel meer waard zijn dan het geheim lang volhouden.
    En net wat hierboven staat, soms kunnen ze dan juist zich helemaal overgeven aan het verhaal waardoor het lijkt alsof ze nog geloven terwijl de spanning weg is omdat ze weten hoe het zit.

NiekeKris en Sammie85 vinden dit leuk.
  4. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Gewoon vertellen.
    Het moet een leuk feest zijn en zo is het t niet. Het duurt nog veel te lang tot Sinterklaas en die tijd moeten ze ook fatsoenlijk door komen.

Sammie85 vindt dit leuk.
  5. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    De oudste heeft er geen last van? Dan zou je ook kunnen overwegen het alleen de jongs te vertellen en de oudste nog één of twee jaar te laten geloven.

Sammie85 vindt dit leuk.
  6. Sammie85

Sammie85 Bekend lid

22 feb 2013
    574
    150
    43
    Vrouw
    Maasdriel
    Dank je wel voor jullie reacties. We hebben inderdaad besloten om het ze te vertellen.

Ik weet alleen niet of het helemaal is aangekomen haha. We zullen het zien de komende tijd.

Het scheelt ook dat ik zelf niets met sinterklaas heb en blij ben als het voorbij is.
    Ben meer van de kerst en de oudste ook.

Deel Deze Pagina