Nutrilon à.r1

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door sneeuwklokje22, 11 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Hallo!
    Mijn dochter heeft last van een verborgen reflux. Nu hebben we vorige week van het cb het advies gekregen om nutrilon ar te geven, heeft iemand hier ervaring mee? Ik geef haar nu 135 cc met 2 schepjes nutrilon 1 en 2 schepjes nutrilon ar. Ik heb 2 keer geprobeerd om 4 schepjes nutrilon ar te geven maar dit werd gigantisch dik. Ze poept nu ook wat moeilijker. Hebben jullie hier tips of ervaringen in?

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Pas je de leefregels voor (verborgen) reflux al toe? Ik weet niet zo goed wat Nutrilon AR is, is dat een ander soort voeding? Weet dat overstappen ook tot onrust kan leiden. Dik je de voeding al in met johannesbroodpitmeel?

3. kaaskroketje

kaaskroketje Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.189
    491
    83
    Vrouw
    in heaven <3
    Heb ervaring , nutrilon ar 1 , heel drama , poepen ging niet flessen gingen niet op ondanks grotere speen .

Nan ar 1 in de plaats en ging veeel beter .

Overstappen op andere voeding kan natuurlijk ook wat probleme, gven maar die gaan over . Eigenlijk zou je 2 weken moeten doorbijten en zien wat dat geeft volgens de ka

4. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Onze dochter krijgt ook AR ivm veel spugen. Sinds we ermee begonnen zijn spuugt ze bijna niet meer!
    Ze poept elke dag (soms wel 2-3 keer)
    Ze krijgt 5x180 2 schepjes AR 4 standaard. Ze heeft dr brown fles met speen nummer 2.
    Vorige week was de bus AR leeg, geprobeerd om over te gaan op volledige standaard, maar dat ging niet, ze gaf gelijk weer over, dus snel weer een bus AR gehaald.

5. sneeuwklokje22

Bedankt voor jullie reacties, ik kom meestal op 6 flessen maar 1 drinkt ze haast biet meer leeg en de rest heb ik het idee dat ze hongerig is.. ik wil proberen over te gaan naar 5 flessen. Zou het dan handig zijn om 150 cc 3 schepjes standaard rn 2 schepjes ar te doen?

6. Nescio

Nescio Niet meer actief

Met verborgen reflux moet je juist geen grotere flessen minder vaak gaan geven. Geef kleine flessen, vaker verspreid over de dag. Hoe meer voeding ineens, hoe meer kans op last van de reflux.

Ze zal dan ook niet hongerig zijn, maar het brandende gevoel in haar slokdarm weg willen drinken.
    Daarom lijken refluxkindjes vaak onverzadigd.

Ik zou investeren in het toepassen van de leefregels, niet zulke grote flessen per keer geven en vaker op de dag voeden.

7. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.941
    113
    Vrouw
    Reflux= vaker kleine voedingen geven.
    Dus die 6 flesjes zijn prima, maar dan met wat minder.
    Het hongerige, dat is typisch reflux, onverzadigbaar zijn..
    Hoe lang doet ze over een fles?

8. MamR

MamR Actief lid

10 sep 2014
    207
    0
    16
    Adm. Medewerker Mondriaan
    Naaldwijk
    Hier ook ellende met AR ivm reflux. De ontlasting van mijn zoon werd zo hard dat er zelfs bloed bij zat. Hij schreeuwe het uit van de pijn. Ik ben gelijk gestopt met dat rot spul en overgestapt naar standaard 1 met nutriton (johannesbroodpitmeel). Dit krijgt hij nu al zon 4 weken en het gaat perfect! De nutriton is zelf te doseren en mijn zoontje krijgt nu 5x 150+5 plus 2 schepjes nutriton. Zijn ontlasting is goed en soms zelfs wat aan de dunne kant. Het spugen is ook gestopt. Ik heb nu een hele lieve vrolijke baby, een wereld van verschil vergeleken met eerst.

Ik heb wel ook zijn bedje schuin staan. Ook laat ik hem goed boeren en houd ik hem even een tijdje rechtop na het voeden. En ik gebruik een dr brown fles met level 2 speen anders krijgt hij er niks uit.

Ik hoop dat je snel een oplossing vind. Want harde ontlasting is zeker niet fijn.

9. sneeuwklokje22

Tnx iedereen! Ik pas in principe alles toe behalve de kleinere flessen. Ze krijgt dus 120 cc met 4 schepjes (2xar2xstandaard1) en dan 15 cc extra water erin. Hoe klein moet ik dit maken dan? De kinderarts heeft daar vandaag niks over gezegd, alleen bedje schuin

Deel Deze Pagina