Hallo! Mijn dochter is nu bijna 2 maanden oud en weegt 4500 gram. Ze kreeg voorheen 4 x 120 en 2 x 90. In overleg met het cb mocht ik naar 5 flessen omdat ze doorsliep. Dit was haar ritme; 9.00-12.00-15.30-19.00-23.00. Nu leggen we haar s'avonds na de fles van 19.00 uur op bed en komt ze opeens s'nachts (4.30 uur) voor een voeding. Dus heb ik er weer 6. Maar ik was er naar toe aan het werken om 5 x 150 te geven omdat ze aan 120 vaak niet genoeg heeft en maar 3 uur mee kan doen. Wat kan ik het beste doen? -weer 6 flessen geven en de voeding aanpassen? of; -even aankijken en afwachten of ze de nacht voeding gaan verschuiven naar 7.00 uur waardoor we in het schema 7-11-15-19-23 komen? En hoeveel kan ik haar dan het beste geven? Wat is het beste schema? Ook ivm kdv voor straks? Moeilijk hoor maar bedankt voor je reactie!! Groetjes Anna!
Ik zou de flessen gewoon 150 maken en dan snachts wat minder als ze dan wakker wordt. \Met een beetje geluk slaapt ze straks weer door en valt die fles vanzelf weer weg. Als ze niet genoeg heeft aan een fles van 120 soieso 150 maken. Ik maak liever teveel dan te weinig. Misschien idd om 7 uur de eerste fles geven dan komt ze misschien ook in het goed ritme. Van 23 tot 9 is ook wel lang.
Ik lees ff mee want wij zitten met hetzelfde probleem alleen zaten wij sinds 4 weken al op 5 flessen omdat Stijn dus ook lang sliep tussen de voedingen, helaas wordt hij nu eerder wakker en zijn grotere flessen geen optie omdat hij daar erg onrustig van wordt. Wij zitten nu op tussen half 5 en half 6 tussen half 9 en half 10 13 uur 17 uur 23 uur We willen naar 8 11.30 15 18.30 22 of 23 Ik weet zeker dat Stijn 's nachts nog gaat komen maar die fles wil ik dan steeds verder afbouwen, dus hoe later hij 's nachts komt hoe minder hij krijgt en hem gewoon de fles van 8 uur blijven geven om hem het 'goede' ritme aan te geven zeg maar. We wilen hem dan overdag 150+5 geven en 's nacht afhankelijk van het tijdsstip maar max 150+5 ook. Stel dat hij om 5 uur komt dat hoeft hij nog maar 3 uur te overbruggen tot de volgende fles dus kan hij met wat minder doen (hoop ik) Wat ik heb begrepen is dat de nachtvoeding extra is en je die niet mee hoeft te tellen bij het aantal flesjes maar wel bij de totale hoeveelheid cc per 24 uur omdat je niet over de liter mag. Daarom ga je de nachtvoeding afbouwen en kun je de dagflessen opbouwen als ze er aan toe zijn.
Hoi!! Ik ga inderdaad wel gewoon 150+5 overdag per keer geven. Ik heb het idee dat ze dit gewoon nodig heeft. Vanacht kwam ze om 3.00 uur maar toen heb ik haar in slaap gewiegd, om 4.30 kwam ze weer en toen de fles gegeven, 90+3 met was extra water tot 120. Even wat maagvulling. Om 7.00 was ze weer wakker. Even spelen etc en nu had ze om 8.00 de fles... Nu ligt ze heerlijk tevreden in de box!! Aangezien jullie kindjes even oud zijn; Hebben jullie ook het ritme; flesje-spelen-slapen? En waar slapen jullie kindjes dan? Mijnn meisje slaapt s'middags wel in d'r bedje maar s'avonds en s'morgens vaak een tukkie in de box ivm kraamvisite. Ik denk dat je voor Stijn op de goede weg bent om heb om 8.00 wakker te maken voor de fles. Ik denk dat ik dat bij mijn meisje ook ga doen.....
Oh dat is goed gegaan vannacht bij jullie! Stijn kwam vannacht om 5 uur, toen een fles van 150+5 gegeven maar dat gaat dus nu minder worden omdat hij dan nog maar 3 uurtjes hoeft en ik hem vanmorgen ook wakker moest maken. Het gaat idd maar om een beetje maagvulling om het tot de volgende fles te kunnen rekken. Stijn kan ong 1 tot 1,5 uur wakker zijn vanaf start van de fles, dus na de fles speel ik meestal nog even wat op schoot met hem, daarna leg ik hem in de box maar dat is hij vaak al snel beu en dan gaat hij naar bed. Stijn slaapt echt in bed omdat hij in de box alleen maar hazeslaapjes doet. De afgelopen 2 weken deed hij in bed ook alleen maar hazeslaapjes vandaar dat ik nu dit schema wil proberen in de hoop dat zijn buikje goed gevuld is en hij iets langer slaapt.
maik krijgt flessen van 150+5 en savonds van 180+6 hij is echter een stuk zwaarder en weegt zeker 5,5 kilo. Hij zit op: 09.00 12.00 15.00 19.00 en dan wil meneer slapen slapen slapen.. en een late fles krijg ik er dus niet in, hij houd zijn lippen stijf op elkaar.. vervolgens komt hij om : 02.30 06.00 niet echt handig dus.. Ik probeer nu al zijn flessen te rekken en 180+6 te geven zodat hij op minder voedingen kan. Ik ga nu weer proberen om er een late fles in te krijgen want hier word ik zelf niet zo vrolijk van eerlijk gezegd.