wat geven jullie ipv een derde fles opvolgmelk?

Discussie in 'Voeding' gestart door manouk, 23 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manouk

    manouk Actief lid

    26 apr 2006
    291
    0
    0
    Estelle is 10 maanden en kreeg altijd nog 3 flessen opvolgmelk 180/6, 200 gr fruit, 200 gr warme maaltijd en tussendoor een boterham/ rijstwafeltje etc en een paar slokjes water of sap.
    Vandaag bij het consultatiebureau werd er gezegd dat ik onmiddelijk moet stoppen met die derde fles en daarvoor in de plaats een boterham moet geven.

    Maar nu is mijn vraag: Met een exta boterham compenseer ik toch geen flesje opvolgmelk?

    Wanneer hebben jullie die derde fles ervan afgehaald?en wat geven jullie daarvoor in de plaats?

    Estelle is zo'n 14 uur per dag achter elkaar wakker en in beweging en voor mijn gevoel heeft ze die derde fles gewoon nodig. Haar lengte en gewicht zitten ook precies op het gemiddelde dus erg veel kwaad kan die derde fles toch niet?

    Manouk
     
  2. kissie

    kissie Fanatiek lid

    18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    dat vraag ik me ook af. ik moest ook met 7 maand een fles vervangen voor een boterham. heb het nog niet gedaan...
     
  3. Setteke

    Setteke Niet meer actief

    Tymen kreeg en krijgt een boterham met margarine en beleg en ik maak een beker met 200 cc yoghurtdrank. Dit doe ik door 100 ml yoghurt met 100 ml water en een scheut diksap te mengen.
     
  4. judithteresa

    judithteresa Bekend lid

    2 jul 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    hey wat een goed idee die yoghurt drank! ik loop ook te ****** met die 3de fles melk.. nu kan ik smorgens al niet geven want ze geeft het over, savonds geeft ze hem dus ook over.. pppff.. ik meng het met water en dan gaat het wel, heb ook sojamelk met vanille smaak op aanraden van iemand geprobeert, en dat geeft ze niet over..
     
  5. Judith75

    Judith75 VIP lid

    9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Een flesje sap of thee misschien na de boterham?
     
  6. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.366
    1.766
    113
    Het advies van ons cb is tot een jaar 2-4 flessen opvolgmelk van 200cc, dus tot een jaar is geen probleem om 3 flessen te geven.

    Ik gaf Milan met 10 maanden 's ochtends een bord pap van 200cc opvolgmelk met bambix. Tussen de middag een broodje, gevolgd door een fles opvolgmelk, ook weer 200cc en rond 19.00 uur nog een fles opvolgmelk, 200cc.

    Vanaf een jaar ben ik overgegaan op gewone (volle) melk en toen ben ik ook de hoeveelheden gaan minderen en langzaamaan heb ik het flesje melk 's avonds vervangen door een flesje water.
     
  7. manouk

    manouk Actief lid

    26 apr 2006
    291
    0
    0
    bedankt loetje.

    Ik hoopte eigenlijk al op zo'n antwoord. Ik wil ook helemaal niet van die 3 flessen af omdat ik echt denk dat ik de voedingsstoffen die ze via de fles nu binnenkrijgt niet kan compenseren door een boterham met thee. Het is namelijk een erg actief meisje.

    Het CB brabbelde alleen iets over dat kindjes niet meer dan 400 cc zuivel mogen. Dus ik mocht de fles ook niet vervangen door yoghurt e.d. Een echte duidelijk reden hadden ze hier niet voor.
     
  8. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.366
    1.766
    113
    Graag gedaan :D

    Ik heb het nog eens opgezocht, maar vanaf een jaar ben ik 's ochtends een bordje pap gaan geven van 200cc gewone melk. Tussen de middag een broodje met 100 tot 125cc gewone melk en verder nog een toetje na zijn warme eten. Voor het naar bed gaan ben ik toen overgegaan op een flesje water, ook ivm zijn tandjes. En zo doe ik het nu eigenlijk nog met hem, hij is nu bijna 3.

    Het is toch wel heel vervelend dat de cb's geen vaste richtlijnen hebben he. Bij de 1 adviseren ze dit en bij de ander dat, heel erg verwarrend :(
     
  9. tassie

    tassie Fanatiek lid

    23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Ik zie dat je geen pap geeft? Als je van 1 fles (bijvoorbeeld de eerste) met Bambix pap maakt moet het goed zijn. Pap of een broodje maakt volgens mij niet veel uit, maar met pap heeft ze nog steeds de opvolgmelk.
     
  10. sim

    sim Niet meer actief

    blijf me verbazen over die verschillende adviezen van cb's. ik geef ook nog steeds 4 flessen over een dag, mijn zoontje is bijna 8 maand. hij eet nog niet volledig mee met de pot. het cb zegt dat 4 flessen opvolgmelk teveel ijzer bevat, en ik moet 2 ervan vervangen door startvoeding. (ondanks dat op de pakken staat dat ze 4 mogen hebben)

    hij eet wel brood, maar groente gaat nog moeizaam.

    ik dwing niet, het komt zoals het komt, maar hij is ook erg actief, dus ik denk ook dat hij het nodig heeft.

    vind het eerlijk gezegd ook moeilijk hoor.

    mag ik vragen of jullie na een jaar gepateuriseerde melk geven of gesteriliseerde melk (weet het namelijk niet meer hoe ik dat deed met mijn dochter da's 9 jaar geleden)
     
  11. stamboom

    stamboom Bekend lid

    17 nov 2006
    656
    1
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Ben afgel;open week gestopt met het derde flesje ('s avonds) Ze kreeg nog ongeveer 90 cc. voor ze naar bed ging. Ze begon echter steeds te spugen, dus waarschijnlik toch te veel achter elkaar. Volgens CB mag zo'n 300 cc zuivel op een dag. Dit is dus nu 2 flessen en een toetje. Soms geef ik ook yoghurtdrank en ik moet zeggen: het spugen is een stuk minder. Denk dat het bij ieder kindje ook verschillend is, want ik ken ook genoeg kleintjes die nog wel een laatste fles krijgen en als dit verder goed gaat, waarom niet?
     
  12. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.366
    1.766
    113
    @Sim, ik gaf na een jaar gewoon dagverse melk, dus gepasteurisseerd is dat geloof ik. Eerst volle melk en na ongeveer een half jaar a 3 kwart jaar ben ik overgegaan op halfvol..
     

Deel Deze Pagina