Hallo allemaal, Onze dochter is nu 2maandjes oud en sinds 2/3 weekjes erg huilerig,(soms hele dag ) Volgens het vedingsschema van nutrilon zou ze nu 5 flessen van 150ml moeten drinken maar die 5 flessen haalt ze niet en de 150ml ook niet ze drinkt gewoon nog 6 flessen van 120 ml, Op het cb dachten ze aan krampjes dus overgestapt op de omneo + vsm druppels dat zou moeten helpen DUS NIET !! Ze komt om de 2 tot 3 uur voor een fles en als we meer geven drinkt ze het niet op ?? Sommige adviseren de nutrilon forte omdat dat bij hun heeft geholpen tegen het huilen ?? Andere zeggen weer dat de zuigbehoefte dan erg groot is maar haar speen wilt ze niet enige manier om haar een beetje te toosten is een flesje . Heeft iemand er hier ervaring mee ??
je kleintje is net 2 maanden en als je over gaat op nieuwe voeding moet je dat zeker 1.5 a 2 weken gaan proberen totdat je echt resultaat wilt zien. Mijn zoontje had savonds altijd erge krampjes maar had ook veel honger. Vanaf dat hij 2 weken oud was gaven wij nutrilon forte en dit heeft hij tot zijn 7de maand gehad. Dus je kan het proberen om over te stappen naar forte. Maar dat moet je dan zeker wel 2 weken volhouden om te kijken of er verbetering in komt. Daarbij kan je die druppels blijven geven voor de krampjes. Het helpt wel iets maar ook niet echt superveel. Ik vond de eerste 3 maanden echt een rottijd. Daarna verdwenen de krampjes en ging alles stukke beterder. succes
Dankjewel voor je reactie We zullen idd even moeten afwachten en als het niet helpt is het dan wel een optie voor ons is het frustrerend dat je kleintje steeds huilt maar voor de kleine zelf is het natuulijk ook slopend.
merk je ook echt dat ze honger heeft? Want dan zou je gewoon moeten overstappen naar de forte. En als ze krampjes krijgt gewoon lekker wrijven over haar buikje. Of een warme kruik tegen haar buikje aan. En dan lekker tegen je aan houden.... This even doorbijten de eerste 3 maanden met die rotkrampjes...
wij dachten ook dat Finn krampjes had. We zijn overgestapt naar de omneo, infacol erbij. En nog veel huilen en met de beentje trekken. En elke 2uur komen! We zijn toen overgestapt naar de forte, en we waren overal van verlost. We hadden een tevreden, vrolijke en vriendelijk baby. En die krampjes... waren geen krampjes! Van de honger dus! Ik zou het gewoon proberen! Ik denk als ik het zo lees, dat het wel zou helpen!
Dat ze nog 6 flessen drinkt is niet erg, sommige kindjes drinken nou eenmaal eerder grotere flessen. Ons jochie ging met 3 maand over naar 5 flessen. En qua hoeveelheden zit ze met die 6 flessen ook prima: Met 5 flessen van 150 zou ze (165x5) = 825 drinken Met 6 flessen a 120 zou ze (135x6) = 810 cc drinken. Dus ze krijgt ongeveer evenveel aan voeding. Dus die 6 flessen is echt prima. Als je Forte gaat geven, gaat ze nog minder drinken, terwijl ze natuurlijk wel genoeg voedingsstoffen binnen moet krijgen. Zo rond de 6-8 weken heb je ook de top van de krampjes tijd, daar zit je ook nog maar net voorbij. Tegen krampjes zijn nog wel meer middeltjes (moet je even hier op de site zoeken)
Misschien kun je ook nog eens kritisch naar de fles kijken. Hoe lang doet ze over een fles, gaatje van de speen misschien te klein of te groot?? Krijgt ze misschien teveel lucht naar binnen? Verder ben ik het met deepfreeze eens, ze krijgt zo te lezen genoeg.
Wij zijn met ons meisje ook over gestapt naar Forte. Ze was 2 weken oud en wilde elk uur wel drinken. Ze doet het op Forte echt geweldig en ze is nu ook tevreden. Ze krijgt bij elek voeding 150cc aangeboden en drinkt het meestal niet op. Onze richtlijn is was ze over heel de dag aan cc mag drinken. Ze is nu 4840gr en mag dus tussen 4,8x150 = 720cc en 4,8x180 = 864cc drinken. Nou haald ze dat dus eigenlijk maar zelden dat ze boven de 700cc komt.
Ben erg benieuwd of dit helpt, want het lijkt wel of ik mijn eigen verhaal hoor...zucht... Hier ook een onrustige huilerige baby overdag! Komt soms na 2,5 uur alweer om een fles, maar drinkt die dan niet leeg... Hoe gaat het poepen dan bij jullie? Hier ongeveer 1x per 2 dagen ...is dat dan wel goed?
Krijgt ze dan wel voldoende voedingsstoffen binnen als je niet boven de 700 ml per 24 uur uit komt?? Toevallig vandaag overleg gehad met het CB ivm hetzelfde probleem wat hier thuis dus gaande is. Maar de wijkverpleegkundige raadde het me af om dit te geven bij onze dochter.
Maar op deze manier krijgt ze toch net te weinig voedingstoffen binnen? Ik zou dan toch kiezen om te mengen met standaard..
volgens de kinderarts is dit wel goed ??? ik zelf vind het ook een beetje weinig want hier word ook maar om de 2/3 dagen gepoept we zijn nu een week verder en nog geen verbetering dus denk dat het toch forte gaat worden ik weet het anders ook niet meer om gek van te worden dat gehuil de hele dag!!
Je kunt het proberen. Maar let dan alsjeblieft wel op dat ze niet minder gaat drinken dan nu.. Zoals ik je verhaal hoor, klinkt het nog steeds meer als andere onrust. Misschien iets met maagzuur/krampjes. Daar helpt zuigen/een fles goed tegen. Alleen komt het net zo hard terug als de voeding voorbij is. Dan kun je zelfs beter geen forte geven, wat dat is nog heftiger voor het maagje. Ik zou toch eerst even de huisarts langs gaan, om te kijken of er niks anders zou kunnen zijn dan honger.. (mijn jochie was ook altijd hongerig, maar niet echt huilerig. Hij dronk dan ook met gemak de maximum voedingen, wij konden dus ook wel over op forte omdat we geen gevaar hadden dat hij te weinig ging drinken. Hij heeft rond de 6-8 weken wel huilbuien gehad, maar dat waren dan echt krampjes)..
Hier ook een hongerige baby Wij gebruiken sinds kort ook de voeding voor 'hongerige baby's'. Onze kleine bleef zoeken na de fles, spartelde met zijn beentjes en werd zelfs zo boos dat hij ging staan Hij dronk ook bijna elke fles met gemak leeg. Meer geven was geen optie, want dan ging hij spugen, dus teveel. In eerste instantie dachten wij ook dat het krampjes waren. Maar het werd steeds erger, onrustig, niks was goed. Druppeltjes tegen de krampjes, venkelthee, niks hielp. Hij was ook veel wakker en bijna om de 2 a 2,5 uur. Nu zijn we sinds enkele weken met die extra voeding gestart en merkte we al vrij snel het verschil. Hier zitten geen extra calorieen in, maar een zetmeel dat zorgt voor een verzadigd gevoel. Wel heb ik die voeding gemengd met de gewone voeding die hij al kreeg, dus niet alleen maar die extra voeding. Hij slaapt nu veel beter en gaat nu zelfs naar 6 voedingen ipv 7! Lekker dus. Het blijft uitproberen iedere keer. Maar ga op je gevoel af. En let vooral eens op het drinkgedrag! Succes!